Nasz temat na dziś to: "Nabiał - zdrowe produkty"
Dzień dobry!!!! Gotowi na piątkowe zadania – wyzwania?! Mam cichą nadzieję, że tak. A więc zaczynamy. Temat na dziś to: ,,Nabiał’’ – produkt zdrowy. Zaczynamy na powitanie https://www.youtube.com/watch?v=ZIeTp-kVGE0
Wiersz „Tylko nic nie mówcie krowie”Halina Szayerowa
Nabiał – produkt
smaczny, zdrowy.
Dostajemy go od krowy.
Tylko nic nie mówcie krowie!
Jak się krowa o tym dowie,
to się jej przewróci w głowie
i gotowa narozrabiać...
I przestanie nabiał dawać,
czyli masło,
mleko,sery
i śmietanę – na desery!
No i jajka.Co ja baję!
Przecież jajka kura daje.
Tylko nic nie mówcie kurze!
Niech je znosi jak najdłużej!
Bo jak o tym się rozgłosi...
to przestanie jajka znosić!
Rozmowa na temat wiersza:
Co to jest nabiał?;
Jakie produkty były wymienione w wierszu?;
Od jakich zwierząt pochodzi mleko?;
Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko?;
Czy jajka też są wytwarzane z mleka?;
Dzieci wymieniają produkty, które zaliczamy do nabiału, i określają cechę wspólną tych produktów (dużą zawartość białka i wapnia) R. przedstawia dziecku właściwości zdrowotne produktów mlecznych. Omawia sposób ich przechowywania.
Teraz trochę gimnastyki https://www.youtube.com/watch?v=e5Qr4fyGorQ
Zabawa dydaktyczna: „Co nam dają zwierzęta.” – Rodzicu, porozmawiaj z dzieckiem dlaczego ludzie hodują poszczególne zwierzęta – np. na mięso, jajka, wełnę, mleko.
Film „ Zwierzęta z wiejskiego podwórka” https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
Film „Jak powstaje mleko” https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0
Film „ Jak powstaje ser” https://www.youtube.com/watch?v=zPllTlQnhF4
Film ,,Produkty mleczne’’ https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
„Spróbuj i rozpoznaj, co jesz!” –do tej zabawy wykorzystamy nasz zmysł smaku i węchu. Twoim zadaniem jest degustacja (dostępnych w domu) produktów mlecznych z zamkniętymi oczami, określ smak, konsystencje /jeżeli dziecko nie ma uczulenia – jeśli występuje nietolerancja – omawiamy tylko produkty
Karty Pracy nr 3 str.27 – według polecenia wykonujemy obie strony
„Rób tak – nie rób tak” – zabawa ruchowa. Dziecko pokazuje różne ruchy, np. podskoki, pajace, robi dziwne miny, wymachy rąk, nóg, mówiąc jednocześnie: Rób tak!. Wtedy rodzic naśladuje ruchy prowadzącego. Na hasło: Nie rób tak! – rodzic zastyga w bezruchu, mimo że prowadzący wykonuje ruchy.
Praca plastyczna- lepienie z plasteliny krówki.
Po.1 podwijamy rękawy , przygotowujemy plastelinę- wyrabiamy
Po.2 toczymy kulkę na brzuch, potem mniejszą na głowę
Po.3 następnie dolepiamy uszy, nogi ,ogon itp. Udanej zabawy! .
Jeśli chcecie to możecie ulepić kilka zwierzątek z wiejskiego podwórka.
Przykłady innych zwierząt:
https://www.youtube.com/watch?v=47JLRzQ8tBk koń, krowa, pies, owca
https://www.youtube.com/watch?v=jk_I622LM-E kot- zwierzęta z plasteliny
Pamiętajcie po skończonej pracy umyć dokładnie rączki, żeby plastelina nie została wam pod paznokciami.
Zachęcam Was do wrzucania swoich prac na nasza stronę grupową
Na dziś to już wszystko. Zapraszam teraz do waszych ulubionych zabaw: może puzzle, gry planszowe, zabawa w dom, konstruowanie robotów . Pamiętajcie, że teraz warto pomagać rodzicom w pracach domowych: rozkładanie naczyń, przygotowanie prostych posiłków, sprzątanie.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#1 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem, te zabawy to kontynuacja tych w które bawiliśmy się w przedszkolu z naszą matą do kodowania:
https://www.youtube.com/watch?v=-c04ILgAhDU&t=280s
https://drive.google.com/file/d/1E7GUGmSYETr1YPYQMEhBXzs-bRdkCa-r/view?usp=sharing zadania bez nudy cz.1 PDF do pobrania
Pozdrawiamy! Pani Asia i Pani Dorota