Nasz temat na dziś to: "Nad morzem"
Dzień dobry, dzisiaj trochę zabaw i ciekawostek o Morzu Bałtyckim. Zaczynamy!!!
„Dlaczego Bałtyk jest słony” https://www.youtube.com/watch?v=sVrnyC9j1N0
„Wioślarze” – zabawa oddechowa. Dziecko siedzi na piętach, ma wyprostowany tułów, ręce trzyma na biodrach. Swobodnie nabiera powietrza z jednoczesnym odchyleniem łokci do tyłu. Następnie wypuszcza powietrze z jednoczesnym powrotem łokci do pozycji wyjściowej.
Zabawa „ Oto Morze Bałtyckie jest”https://www.youtube.com/watch?v=aZxMiWyO3YA
„Jakie jest morze?” – słuchanie wiersza D. Wawiłow „Morze”
Siedziały dzieciaki
na dworze
i kłóciły się,
jakie jest morze.
Kuba powiedział,
że słone,
a Jędrek, że nie,
bo zielone.
A Baśka,
że są w nim meduzy
i okręt,
o, taki duży,
i jeszcze raki w skorupie.
A Bartek,
że dziewczyny są głupie.
I jeszcze Filip powiedział,
że jak się położyć nad morzem
i machać rękami,
i machać nogami,
to na piasku się zrobi
orzeł.
Poproszę tatę –
może
pojedzie ze mną
nad morze.
Rozmowa na temat wiersza:
Jakie jest morze według dzieci z wiersza?;
Jakie jest morze według Ciebie?;
Co najchętniej robiłbyś, nad morzem?;
Jak myślisz, co można robić nad morzem?;
Co robią dzieci?;
Co robią dorośli?;
Wyobraź sobie, że siedzisz na plaży i patrzysz na morze. Co widzisz?.
Praca z K4., str. 23 – odczytywanie cyfr, kolorowanie odpowiedniej liczby elementów. Zadanie dodatkowe – dorysowywanie brakujących części obrazków.
„Zachód słońca” – zabawa plastyczna. Dziecko otrzymuje kartkę papieru w formacie A4 i kolorowe kredki. Składa kartkę na pół wzdłuż dłuższych boków i w układzie poziomym przykleja kartkę do stolika za pomocą taśmy klejącej. Wzdłuż linii zagięcia rysuje kreskę (horyzont), a nad nią na środku – półkole (słońce). Słuchając utworu Żółta łódź podwodna https://www.youtube.com/watch?v=8uo6Ji68lcQ, rytmicznie rysuje wokół półkola promieniste linie (w odcieniach żółci, czerwieni). Gdy muzyka milknie, zmienia kolor kredki (na odcienie niebieskiego, zieleni). W dolnej części kartki rysuje fale. Na koniec z papieru makulaturowego (kolorowego) wycina rybki, muszelki, wodorosty oraz żaglówkę i nakleja w odpowiednich miejscach na kartce.
„Wieloryb i rybki” – zabawa z apaszkami. Dziecko stoi i recytuje rymowankę:
Raz rybki w morzu brały ślub Dziecko ma ręce opuszczone i wykonuje nią ruchy falujące, z jednej strony na drugą.
i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. Potrząsa apaszką, robiąc szybkie ruchy z góry na dół – fale.
A wtem wieloryb wielki wpadł Podnosi apaszkę i trzyma w górze.
i całe towarzystwo zjadł. Kuca i nakrywa się apaszką
Praca z ZG, str. 51 – dorysowywanie brakujących elementów statków oraz kolorowanie obrazków.
Łódka z papieru https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0
„Tunel” – zabawa ruchowa z elementem toczenia. Dziecko dobrane w parę z Rodzicem. Należy przygotować piłkę. Dziecko stoi w rozkroku, Rodzic jest w odległości ok. 3 m od niego, trzyma piłkę, następnie turla ją tak, by przetoczyła się między nogami stojącego w rozkroku dziecka. Potem następuje zamiana ról.
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA&t=86s bezpieczeństwo dziecka nad wodą- bezpieczne wakacje.
Eksperymenty w domu:
- Robimy morze w domu https://www.youtube.com/watch?v=fqj0aWhJVtg
Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy, Panie Asia i Dorota