Nasz temat na dziś to: "Nad rzeczką"
Witajcie Kochani!!! Dzisiaj trochę zabaw i informacji o rzece.
Na początek pobawcie się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=acLiPWPrPiE
Legenda o powstaniu Wisły https://www.youtube.com/watch?v=hTty9Ob73Dg
Rzeczka – słuchanie wiersza J. Tuwima
Płynie, wije się rzeczka
Jak błyszcząca wstążeczka.
Tu się srebrzy, tam ginie,
A tam znowu wypłynie.
Woda w rzeczce przejrzysta,
Zimna, bystra i czysta,
Biegnąc, mruczy i szumi,
Ale kto ją zrozumie?
Tylko kamień i ryba
Znają mowę tę chyba,
Ale one, jak wiecie,
Znane milczki na świecie.
Rozmowa na temat wiersza:
Co to jest rzeka?;
Do czego podobna jest rzeka?;
Jaka jest woda w rzece?;
Co robi woda w rzece?;
Kto mieszka w rzece?.
Dzieci przeprowadzają analizę i syntezę słuchową słów: rzeka, woda, ryba.
„Most na rzece” – zabawa ruchowa. Rodzic staje w małym rozkroku. Zadaniem dziecka- wody jest przeczołganie-przepłynięcie między nogami rodzica. Piosenka do walizek i plecaków https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ– zabawy przy piosence.
- „Wakacyjne zabawy” – zabawa rytmiczne. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU Dziecko utrwala dźwięki wysokie i niskie w podskokach.
- „Wędrująca nutka” – zabawa rytmiczno-ruchowa. Dziecko z rodzicem siedzą na dywanie i podają sobie klocki w rytm piosenki.
- „Instrumenty” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa. Podczas śpiewania
piosenki dziecko ilustruje ją gestami:
klaskanie w dłonie (K-klaśnięcie) KKK-/KKK-/KKK-/KKK-/KKK-/
tupanie nogami (T-tupnięcie) ---T/---T/---T/---T/---T/
- „Kolorowe nutki” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa. Rodzic prezentuje dzieciom wzór (cztery półnuty).
Dziecko liczy nuty, omawia elementy nut. Rodzic pokazuje sposób rysowania. Dziecko rysuje nuty w powietrzu ręką, na podłodze nogą, na podłodze palcem wskazującym. Następnie dziecko rysuje wzór na kartce i maluje nutki farbami po śladzie przy śpiewie piosenki.
„Po kamieniach” – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada kartki papieru A4 z narysowanymi kropkami (od 0 do 9). Zadaniem dziecka jest przejść przez rzekę po kamieniach tak, by na każdym kolejnym kamieniu było o jedną kropkę więcej (lub – w drugiej wersji – mniej) niż na poprzednim.
„Wyścig kajakarzy” – zabawa ruchowa. Rodzic wyznacza linie: startu i mety za pomocą skakanek/sznurka. Dziecko siedzi w siadzie prostym. Na hasło: Start! zaczyna przemieszczać
się po dywanie bez odrywania pośladków od podłoża, jedynie zginając nogi i przyciągając się za ich pomocą.
„Matematyczne memory” – zabawa dydaktyczna. Dziecko wykorzystuje memory matematyczne (z Wycinanki- już używaliśmy). Rozkłada memory i odszukuje pary (kartoniki
z taką samą liczbą kropek i rybek).
„Raki” – zabawa na czworakach. Dziecko robi przysiad podparty. Na hasło: Rak Idzie na spacer! Dziecko idzie na czworakach do tyłu. Musi uważać, by nie wpaść na żaden przedmiot. Na hasło: Raki na plaży! dziecko zatrzymuje się.
Dbajmy o czyste rzeki https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y
Pozdrawiam Pani Dorota:)
Język angielski:
Powtórzcie z dziećmi nazwy zwierząt morskich, niech dziecko jeszcze raz pobawi się przy piosence „Baby shark”.
Poproście dziecko o wykonanie rekinka wg instrukcji poniżej na zdjęciu:
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/1391-rekin-zjadacz-ryb