Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Nad rzeczką"

Witajcie Kochani!!!  Dzisiaj trochę zabaw i informacji o rzece.

Na początek  pobawcie się przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=acLiPWPrPiE

Legenda o powstaniu Wisły  https://www.youtube.com/watch?v=hTty9Ob73Dg

Rzeczka – słuchanie wiersza J. Tuwima

Płynie, wije się rzeczka

Jak błyszcząca wstążeczka.

Tu się srebrzy, tam ginie,

A tam znowu wypłynie.

Woda w rzeczce przejrzysta,

Zimna, bystra i czysta,

Biegnąc, mruczy i szumi,

Ale kto ją zrozumie?

Tylko kamień i ryba

Znają mowę tę chyba,

Ale one, jak wiecie,

Znane milczki na świecie.

Rozmowa na temat wiersza:
Co to jest rzeka?;
Do czego podobna jest rzeka?;
Jaka jest woda w rzece?;
Co robi woda w rzece?;
Kto mieszka w rzece?.

Dzieci przeprowadzają analizę i syntezę słuchową słów: rzeka, woda, ryba.

„Most na rzece” – zabawa ruchowa. Rodzic staje w małym rozkroku. Zadaniem dziecka- wody jest przeczołganie-przepłynięcie  między nogami rodzica.  Piosenka do walizek i plecaków https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ– zabawy przy piosence.  

  • „Wakacyjne zabawy” – zabawa rytmiczne. https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU Dziecko utrwala dźwięki wysokie i niskie w podskokach.
  • „Wędrująca nutka” – zabawa rytmiczno-ruchowa. Dziecko z rodzicem siedzą na dywanie i podają sobie klocki w rytm piosenki.
  • „Instrumenty” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa. Podczas śpiewania

piosenki dziecko  ilustruje ją gestami:

klaskanie w dłonie (K-klaśnięcie) KKK-/KKK-/KKK-/KKK-/KKK-/

tupanie nogami (T-tupnięcie) ---T/---T/---T/---T/---T/

  • „Kolorowe nutki” – zabawa ruchowo-słuchowo-wzrokowa. Rodzic prezentuje dzieciom wzór (cztery półnuty).
    Dziecko liczy nuty, omawia elementy nut. Rodzic pokazuje sposób rysowania. Dziecko rysuje nuty w powietrzu ręką, na podłodze nogą, na podłodze palcem wskazującym. Następnie dziecko rysuje wzór na kartce i maluje nutki farbami po śladzie przy śpiewie piosenki.

„Po kamieniach” – zabawa dydaktyczna.  Rodzic rozkłada kartki papieru A4 z narysowanymi kropkami (od 0 do 9). Zadaniem dziecka jest  przejść przez rzekę po kamieniach tak, by na każdym kolejnym kamieniu było o jedną kropkę więcej (lub – w drugiej wersji – mniej) niż na poprzednim.

„Wyścig kajakarzy” – zabawa ruchowa. Rodzic wyznacza linie: startu i mety za pomocą skakanek/sznurka. Dziecko  siedzi w siadzie prostym. Na hasło: Start! zaczyna przemieszczać
się po dywanie bez odrywania pośladków od podłoża, jedynie zginając nogi i przyciągając się za ich pomocą.

„Matematyczne memory” – zabawa dydaktyczna. Dziecko wykorzystuje  memory  matematyczne (z Wycinanki- już używaliśmy). Rozkłada memory i odszukuje pary (kartoniki

z taką samą liczbą kropek i rybek).

„Raki” – zabawa na czworakach. Dziecko robi przysiad podparty. Na hasło: Rak Idzie na spacer! Dziecko  idzie  na czworakach do tyłu. Musi uważać, by nie wpaść na żaden przedmiot. Na hasło: Raki na plaży! dziecko zatrzymuje się.

Dbajmy o czyste rzeki https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y

Pozdrawiam Pani Dorota:)

Język angielski:

Powtórzcie z dziećmi nazwy zwierząt morskich, niech dziecko jeszcze raz pobawi się przy piosence „Baby shark”.

Poproście dziecko o wykonanie rekinka wg instrukcji poniżej na zdjęciu:

https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/1391-rekin-zjadacz-ryb