Nasz temat na dziś to: „ Nasze prawa”
1.Oglądanie zdjęć dzieci różnych ras.
Rozmowa z dzieckiem nt. różnicy w wyglądzie dzieci: kolorze skóry, układu oczu, koloru i wyglądu włosów, ubioru.
https://i.ytimg.com/vi/7K3_mSb1zRQ/maxresdefault.jpg
2.Opowiadanie na podstawie ilustracji ,,Dzieci mają swoje prawa”
https://i.pinimg.com/originals/94/07/df/9407df0fc3146d1bab807f15153c2771.jpg
https://blizejprzedszkola.pl/upload/miesiecznik/f070e46ddba8c014857bc03d01ad
Rodzicu, pokaż obrazki dziecku, postaraj się je opowiedzieć i zwrócić uwagę na jego prawa. Następnie zadaj pytania dotyczące tego co opowiedziałeś.
3.Zabawa dydaktyczna ,,Co to za prawo?’’
Zadaniem rodzica jest pokazanie wybranego obrazka, a zadaniem dziecka powiedzieć do czego ma prawo.
https://blizejprzedszkola.pl/upload/miesiecznik/e7f6960d43d341185a7eb7d92b79eb1c.jpg
4.Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Jestem zabawką”
Dziecko naśladuje ruchy zabawek, których nazwy podał rodzic: lalki, misia, pajaca i in.
5.,,Mam prawo do kolorowania” - kolorowanie klocków wg wzoru (wyprawka plastyczna nr 23).
Dziecko ogląda obrazek wieży z klocków. Porównuje go z niedokończonym obrazkiem po drugiej stronie. Koloruje niepokolorowane klocki na odpowiednie kolory, żeby obrazki wyglądały tak samo
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/ks-3l-wyp.pdf
6.Śpiew piosenki ,,Jesteśmy dziećmi”.
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
Do widzenia miłe przedszkolaki. Pani Ania.