Nasz temat na dziś to: ,, Nie niszczymy roślin”
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o Ochronie przyrody.
Nasz temat na dziś to: ,, Nie niszczymy roślin”.
Cześć przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.Słuchanie wiersza do rysowania.
Przedszkolaku, na początek zapraszam cię do posłuchania wierszyka i narysowania kwiatka.
Rodzicu, przeczytaj wierszyk, jednocześnie rysując kwiatka. Następnie powtarzaj wierszyk, a dziecko niech próbuje narysować kwiatka: z pomocą rodzica, samo. (na kartonie A 4)
Najpierw koło, na nim płatek,
Drugi płatek, trzeci płatek, czwarty płatek,
Jeszcze kreska – łodyga – i jest kwiatek.
2.,,Czy Agata kocha się w kwiatach?” teatrzyk sylwet w oparciu o utwór M. Kownackiej.
Rodzicu, zaproś dziecko do teatrzyku sylwet.
Proszę rodziców o wcześniejsze przygotowanie sylwet - postaci występujących w wierszu. Poniżej znajdują się ilustracje, które można wykorzystać do przygotowania teatrzyku.
Agata:
Jestem sobie Agatka,
bardzo kocham się w kwiatkach.
Gdzie tylko zakwitnie kwiatuszek,
ja go zerwać muszę.
Zerwę, co tylko spotkam.
O, tu... krokus, tu... stokrotka.
Tu jest... fiołek, tu... sasanka,
zerwę, wplotę je do wianka.
Jaka piękna okolica.
Ja kwiatkami się zachwycam.
Wiewiórki:
Wiewióreczki hop-sa-sa
Po gałęziach wciąż hasamy
Pięknie i gładko -
poskacz z nami, Agatko
Agatka:
Hop-sa-sa dookoła,
przeszkadzają mi zioła.
Buch! ten bukiet na trawę,
z wiewiórkami się pobawię.
Razem:
Hop- wiewiórki, hyc- z Agatką,
hopsasa z prawa, z lewa,
słonko świeci, szumią drzewa.
Wróżka:
Wędruję po leśnych dróżkach.
To ja leśna wróżka,
Mam włosy z leśnych porostów
i las kocham po prostu.
Hej! A któż to w lesie zerwał i rzucił kwiaty?
Więdną.
Czy wiecie, czyja to sprawka?
Dzieci:
Agaty!
Wróżka.
A to się popisała.
Przyszła do lasu kwiaty rabować.
Poniszczyła, połamała wszystkie kwiaty!
My nie chcemy tej Agaty!
Czy Agata naprawdę kocha się w kwiatach?
Dzieci:
Nie!
Wróżka:
Bo ja myślę, że to wielka roślin niszczycielka!
Może ktoś włozy te kwiaty do wody?
Dzieci:
My je weźmiemy do kącika przyrody!
https://thumbs.dreamstime.com/z/dziewczyna-z-bukietem-kwiaty-31395967.jpg
https://www.maluchity.pl/uploads/products/full/MAG005.jpg
3.Rozmowa nt. teatrzyku.
Rodzicu, możesz zadać pytania, np.:
- Czy Agata naprawdę kochała się w kwiatach?
- Jak nazwałbyś Agatę?
- Jak postępuje się z kwiatami i innymi roślinami – tak jak to robiła Agata?
- Jaką minę dałbyś Agacie – smutną, zadowoloną?
https://paperlion.org/wp-content/uploads/2017/01/smiley-face.png
https://s3.pixers.pics/pixers/700/FO/71/90/94/09/700_FO71909409_abc849803e9f1da08d40b818e275cb74.jpg
4.Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Taniec kwiatów”.
Dziecko – kwiat - tańczy na łące w rytm piosenki ,,Ekosłodziaki” granej głośno. Rodzic przycisza muzykę kwiat przykuca, chowa głowę – płatki w ramiona. Rodzic wolno podgłasza muzykę, kwiat powoli rozkwita – wstaje, wyciąga ręce, głowę w górę i przy głośnej muzyce znowu tańczy. (Zabawę można powtórzyć kilka razy wg zainteresowania dziecka).
5.,,Kwiat” zabawa plastyczna – malowanie lub kolorowanie ( wg wyboru dziecka) kwiatka narysowanego podczas słuchania,, wierszyka do rysowania” z pkt. 1.
Życzę udanej zabawy. Pozdrawiam Was serdecznie. Anna Jucha.