Nasz temat na dziś to:„Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem”
„Ochroń Ziemię, bądź jej przyjacielem”- zabawy logiczne i badawcze, klasyfikowanie przedmiotów.
Witajcie!
- Wykorzystajmy kartoniki, które wczoraj wycięliście. Poproście Rodziców o współpracę. Rodzice będą stawiać wam zadania, które musicie wykonać. Zadaniem Rodziców jest przygotować kartoniki z kodami.
- Wielkość – jej symbolem niech będzie postać mała i duża człowieka
- Kolor – koło w kolorach różowym, żółtym i czerwonym
- Kształt – sylweta pierwiosnka, róży, tulipana.
Najpierw pomyślcie jak można rozdzielić kartoniki, np. kwiaty małe, kwiaty duże żółte itd.
Gdy to poćwiczycie Rodzice mogą postawić wam zadanie posługując się swoimi kodami, np. co wybierzecie gdy użyją sylwety dużego człowieka i żółtego koła itd..
Klasyfikować można według jednej cechy lub więcej. Rodzice sami wymyślą dla was układ kodów (poćwiczcie wiele razy).
- Wykonajcie badania powietrza – „Gdzie jest powietrze ?”
Będą wam potrzebne: słomka do napojów i kubeczek z wodą oraz paski bibuły zawieszone na nitce. Wykonajcie doświadczenia:
- nadmuchajcie balon, zaobserwujcie jego powiększanie, wypuście powietrze w kierunku własnej twarzy.
- wciągnijcie powietrze w płuca i wypuśćcie je przez słomkę do kubeczka z wodą. Zaobserwujcie powstające bąbelki powietrza.
- poruszajcie paskami bibuły dmuchając na nie lub wystawcie na powietrze na tarasie czy balkonie.
Omówcie z Rodzicami właściwości powietrza:
- Gdzie ono jest ?
- Jaki ma kolor ?
- Jaki ma kształt ?
- Wykonajcie zadanie ze str.74 (ks. „Liczby i litery”) oraz zadanie ze str.72 („Przygotowanie do czytania i pisania”).
- Pośpiewajcie piosenkę „Ochroń Ziemię” zapamiętując jej pierwszą zwrotkę.
Zadanie:
- Obejrzyjcie wspólnie z Rodzicami albumy i książki o roślinności Polski. Spróbujcie dostrzec jej piękno.
- Poćwiczcie znaki : > < = na układzie liczb, np.
2 5
7 8
2 2 itd.
- Poproście Rodziców o sfotografowanie Waszej fasoli i wydrukowanie jej małego zdjęcia i zachowajcie w teczce z dotychczasowymi pracami.
J.angielski-utrwalając słownictwo związane ze zwierzętami wiejskimi, zaśpiewajcie z dzieckiem piosenkę „On the farm” z www.englishplaybox - Play Box 3. Zagrajcie z dzieckiem w gry interaktywne - lekcje 1 i 2 z tematu „Na wsi”. Bye, bye Pani Ola
Udanej zabawy Dorota Siuda