Nasz temat na dziś to: "Owady"
Dzień dobry Jeżyki, dzisiaj trochę o mieszkańcach łąki. Zapraszam :)
„Wiosna, urodziły się motyle” utrwalenie układu tanecznego i słów do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk
Zagadki słowno- obrazkowe https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s
„Nikt mnie więcej nie zobaczy” – słuchanie opowiadania W. Kozłowskiego czytanego przez rodzica.
Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.
Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki.
– Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi!
Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na największy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała:
– Co to za brzydactwo!
– Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica. – Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie, za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy! Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, z sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny… i wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.
– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie.
W kokonie było ciepło… i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w końcu upał był nieznośny.
– Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe okienko w kokonie.
– Ach, jak pięknie pachną kwiaty. – Gąsienica wychyliła się nieco. – Nikt mnie tu, wśród listków, nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała. Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i… wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry.
I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. Co za wstyd – pomyślała – że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy, i słowa nie dotrzymałam.
– Hańba! – Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:
– Ach, jaki piękny!
– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica. – Zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.
– Cóż to takiego? – W lusterku był ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami.
Wygięła grzbiet. Na grzbiecie znajdowały się dwa piękne, kolorowe skrzydła!
– Patrzcie, patrzcie, stał się cud – jestem motylem!
I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo przecież on nie dawał motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.
Rozmowa dotycząca treści opowiadania:
Kto jest głównym bohaterem opowiadania?;
Kogo spotkała gąsienica?;
Dlaczego gąsienica obraziła się na dziewczynkę?;
W co przeobraziła się gąsienica?.
Cykl rozwoju motyla
„Taniec motyli” – zabawa muzyczno-ruchowa ekspresyjna.
Dziecko-motyl tańczy po całym pokoju zgodnie z podaną melodią (propozycja: Cztery pory roku. Wiosna Antonia Vivaldiego https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI ). Do tańca można wykorzystać chusty, szarfy bądź gazety (jako skrzydła motyla).
Praca z ZG, 48 – rysowanie owadów z użyciem lusterek. Kolorowanie obrazków.
„Mieszkańcy łąki?” – https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4 Proszę zapytać dziecko jakie zwierzęta mieszkają na łące (wyróżniamy ptaki, ssaki i owady)
„Coś na ł” – Dziecko wycina obrazek łapa z W. str. 9 (z podpisem), nakleja go na kartce, ustala głoskę początkową ł i rysuje przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się tą głoską.
Zabawa rytmiczna„Nogi stonogi”https://www.youtube.com/watch?v=3iCz-5T-toQ
Przykłady wykonania dowolnej pracy plastyczne:
- „Wesoła gąsienica” – https://www.youtube.com/watch?v=2Bn6fpSJsSE Pomoce można zamienić na dowolne jakie macie Państwo w domu.
- „Owady” – wykonane z rolki papieru https://www.youtube.com/watch?v=UohDHJAy25Q
- „ Motyl”- https://www.youtube.com/watch?v=oY1ht1E9p_w
W naszej galerii prac dzisiaj piękne prace Agatki i Zuzi. Dziękuję za zrobienie prac. Dziewczynki pięknie pracujecie Rodzicom bardzo dziękuję za wytrwałość, cierpliwość i chęci podczas realizacji zadań.
Pozdrawiamy gorąco i ściskamy dzieci. Życzę miłej i owocnej zabawy. Panie Dorota i Asia.