Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Oznaki wiosny"

Witajcie!!!

Dzisiaj trochę inaczej niż zawsze, bo w wyjątkowy sposób, pobawicie  się z rodzicami.

Pierwsza zasada - zawsze przed zabawą pamiętamy o myciu rąk, tak jak robiliśmy to w przedszkolu. 

Gotowi ! To zaczynamy!

 Kilka dni temu przyszła do wiosna i dzisiaj sobie porozmawiamy o oznakach wiosny, ale najpierw się trochę pobawcie się  z Rodzicami. Miłej zabawy.

Zabawy ruchowe:

 „Deszczowa piosenka” – Rodzic ( R.) rozkłada na podłodze „kałuże” np. gazety, kartki ksero  i włącza dowolny podkład muzyczny z odgłosami deszczu. Dzieci biegają po pokoju, omijając kałuże, czyli rozłożone przedmioty. Jeśli któreś dziecko wpadnie - nadepnie  na kałużę, musi stanąć na przedmiocie i zrobić cztery przysiady, aby wyschnąć.

„Sadzenie kwiatów” – na podłodze nasze kałuże zmieniają przeznaczenie i są teraz doniczką z ziemią. Rodzic (R.) dziecku wręcza  dwa małe i miękkie przedmioty takie które dziecko może chwycić palcami stopy.

 Dziecko maszeruje po pokoju maskotki trzyma w rączkach, wybiera  doniczkę do zasadzenia kwiatka,  staje przed wolną doniczką, układa przed nią maskotkę, chwyta ją palcami  stopy i przenosi do środka doniczki. Następnie szuka kolejnej wolnej doniczki i  zasadzi kwiatka.

 „Kwitnące malwy” – dziecko  w dowolnym miejscu w pokoju wykonuje  siad skulony.Rodzic włącza spokojną melodię. Dziecko bardzo powoli wstaje – udaje kwitnące kwiaty –dzieci rozkładają ramiona na boki i wspinają się na palce.

 „Marcowy garnek” – rozmowa z dzieckiem.

-O jakim miesiącu jest mowa w zagadce?

Rodzic czyta dziecku zagadkę Tomasza Jabłońskiego:

To jest taki dziwny miesiąc,

w którym wszystko się wciąż miesza:

lato, zima, po połowie.

W nim jak w garncu, jest takie przysłowie.

Po odgadnięciu zagadki przez dzieci R. prezentuje wyraz do czytania globalnego (R. czyta dziecku wyraz następnie dziecko samodzielnie je powtarza, wyjaśnijmy dziecku , że RZ [rz] to dwie litery, które stoją obok siebie ale wymawiamy ją jako jedną [rz], ):  MARZEC ( piszemy  wyraz literami drukowanymi na kartce papieru i pokazujemy  dziecku podczas czytania.  Dziecko zapamiętuje obraz graficzny wyrazu).

Rodzic mówi przysłowie o marcowej pogodzie: „W marcu jak w garncu ” 

R.zadaje pytanie: Jak uważasz co oznacza to przysłowie?

R. czyta dziecku wiersz: „ Marzec”

Marzec ma ogromny garniec.

Miesza w nim przez całe noce,

Wieje w garncu nieustannie

Syczy coś i bulgocze.

- Powiedz, Marcu

co masz w garncu?

Mam składniki różnorodne:

Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,

Chmury, słońce, śnieg i wodę –

Z nich przyrządzam Wam pogodę.

Rozmowa na temat treści wiersza:

Rodzic zadaje pytania:

-Co robił marzec?

-Jakie składniki miał w garnku?

-Co przyrządzał z tych składników?

-Czym charakteryzuje się marcowa pogoda?

-Jaką wiosenną pogodę lubicie najbardziej?

-Skąd się można dowiedzieć jaka będzie pogoda?

-Czy ważne jest, aby wcześniej znać pogodę?

 

Zabawa ruchowa „W marcu jak w garncu” .

Rodzic ma przygotowane obrazki, ( wycinamy je z teczki którą Państwo powinniście sobie odebrać z przedszkola wraz z pozostałymi pomocami) , i tłumaczy jakie czynności mają wykonać do danego obrazka . R. pokazuje dziecku obrazek danej pogody , a ono wykonuje  następujące czynności:

słońce – dzieci uśmiechają się, wystawiając buzie do słońca, rękoma mogą naśladować

świecące promyki;

deszcz – przeskakują przez kałuże;

śnieg – kładą się na dywanie i robią „aniołka”;

wiatr – mówią głoskę sz i z uniesionymi rękami kołyszą się na boki.

Jeśli jeszcze państwo nie odebraliście pomocy to można wskazywać  dziecku  obrazki np. w telefonie lub mówić dane zjawisko atmosferyczne.

„Co słychać w marcu?” – zagadki słuchowe.

Rodzic włącza w telefonie odgłosy deszczu, wiatru, burzy. Dzieci rozpoznają usłyszane dźwięki i je nazywają.

Praca z dzieckiem –Karty pracy  Karty TROPICIELE Część 3 strona 12 ( K3.,s.12)– łączenie symboli marcowej pogody z odpowiednimi zdjęciami.

Zadanie dodatkowe na kolejnej stronie  – rysowanie według wzoru.

Po skończonej  pracy proszę zapytać dziecko jaki znak graficzny oznacza dane zjawisko atmosferyczne:

R. zadaje pytanie :Jaki znak oznacza deszcz? Dz. udziela odpowiedzi: Kropla wody.

R. zadaje pytanie: Jaki znak oznacza zachmurzenie? Dz. udziela odpowiedzi: Chmura.                              

Czy nadchodzi wiosna?” W normalnych okolicznościach poszłabym  z dziećmi na spacer , a celem spaceru byłoby prowadzenie obserwacji przyrodniczych.  Teraz mogę tylko zaproponować jeśli macie Państwo  taką możliwość – pozwólcie  dziecku samodzielnie się ubrać i wyjdźcie razem  na balkon .

 Zwróćcie  uwagę na to, co zmieniło się w wyglądzie roślin (drzew, krzewów, trawy - jeśli je widzicie); jak zmienia się temperatura powietrza; jaka jest dzisiaj pogoda;  jak wygląda najbliższe otoczenie, czy widać już, że nadeszła wiosna, posłuchać odgłosów przyrody.

Jeśli odebraliście Państwo  wszystkie pomoce dydaktyczne z przedszkola to proszę zrobić z dzieckiem:
- ćwiczenie grafomotoryczne w zeszycie grafomotoryki  Tropiciele Pięciolatka –str.37, wg. polecenia ;

- kalendarz pogody z Pięciolatek Wycinanka Tropiciele – karty pracy nr 33 i 34.

Wycinamy ilustracje z karty nr 33 i każdego dnia przyklejamy właściwy symbol pogody. Pamiętajmy o nazywaniu zjawisk atmosferycznych.

Kochani dziękuję wam za wspólnie spędzony czas.

Ta forma pracy jest nowym doświadczeniem dla nas wszystkich, więc musimy dać sobie trochę czasu i wierzę, że będzie coraz lepiej.  Jeśli macie Państwo jakieś uwagi  i wskazówki  jak ulepszyć naszą współpracę ( są one dla mnie bardzo ważne) – to jestem do dyspozycji na  naszej grupie „JEŻYKI”.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia. Pani Dorota i Pani Asia.