Nasz temat na dziś to: ,, Piosenka wesołych bocianów”.
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o muzyce, która jest wszędzie.
Witajcie przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
Nasz temat na dziś to: ,, Piosenka wesołych bocianów”.
1.Oglądanie filmu ,,Świnka Pepa – instrumenty muzyczne”
https://www.youtube.com/watch?v=m4f4S0vPU8w
Rodzicu, możesz później zadać pytanie dotyczące filmu, np.:
Na jakim instrumencie zagrała mama?
Na jakim zagrał tata?
Na jakim świnka Pepa?
Na jakiem brat Pepy?
Jeżeli dziecko nie zapamiętało, można włączyć film kilkakrotnie i pytać o poszczególne fragmenty bajki.
2.Słuchanie opowiadania A Świrszczyńskiej ,,Piosenka wesołych bocianów”.
„Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:
- Kle, kle, kle ! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Chmura odpowiedziała:
Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:
- Kle, kle, kle ! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała się :
- Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce.
Wygląda Marysia oknem.
- Kto o mnie pyta?
- To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby Ci podziękować.
- A za co podziękować?
- Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.
No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.
Była to piosenka wesołych bocianów.
Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.”
Dziecko śpiewa piosenkę ,,Kle, kle boćku”.
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM&t=10s
3.Porozmawiajcie na temat opowiadania:
- Kogo szukały bociany?
- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?
- Za co chciały podziękować?
- W jaki sposób podziękowały Marysi?
- Jaki głos wydają bociany?
- Jaki głos wydają żaby?
Dziecko naśladuje głos bociana, a potem głos żaby.
4.Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Muzyczne figurki”.
Przy muzyce do biegu, podskoków lub marszu dziecko porusza się rytmicznie. Podczas przerwy w muzyce, dziecko przybiera ciekawą figurkę, nie poruszając się przez chwilę.
https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s
https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs
5.Zabawa z wykorzystaniem tekstu.
Muzyka, muzyka to nie tylko śpiew słowika –poproś dziecko, aby wymawiało tekst ze złością, ze strachem, ze smutkiem, z radością.
6.Praca plastyczna - ,,Gram na instrumencie” rysowanie kolorowymi kredkami na kartonie.
Dziękując dzieciom za piękną pracę, a Państwu za pomoc dziecku, publikuję zdjęcia wykonanych zadań.
Życzę Wam wszystkiego dobrego. Pani Ania.