Nasz temat na dziś to: "Pisanki,kraszanki,jajka malowane"
Temat: " Pisanki, Kraszanki, jajka malowane".
1.Zabawa ruchowa do piosenki " Wieziemy tu Kogucika". Przygotowujemy sobie tor przeszkód , może być z klocków , tak żeby dzieci mogły zrobić slalom. Na łyżeczce układamy piłeczkę może być zrobioną z bibuły, gazety, jeśli nie mamy żadnej pod ręką. W rytm muzyki idziemy slalomem omijając klocki , uważając żeby piłeczka nie spadła.
2." Pisanki" prezentacja wiersza Doroty Gellner.
Patrzcie
ile na stole Pisanek!
Każda ma oczy malowane.
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
W dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki nie są do jedzenia!
Z pisanek się wyklują świąteczne życzenia.
Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat treści wiersza. Jakie w tym wierszu wystąpiły pisanki?, co się wykluje z pisanek?, jakie życzenia możemy ułożyć dla Naszych bliskich?.
3.Zabawa matematyczna utrwalająca dodawanie i przeliczanie. Na pewno macie w domu kostki do gry, spróbujcie wraz z rodzicami w tym samym czasie rzucać kostką. potem policzcie ile razem wyrzuciliście oczek na dwóch kostkach.
utrwalcie sobie ta zabawę w Kp4 ( str. 4 zad. 1, zad. 2)
4." Kurczaki" zabawa ruchowa . Rodzic zaczarowuje dziecko w " kurczaka" i wskazuje miejsce w pokoju, w którym jest bezpieczne" kurnik". Na sygnał ( może być tamburynu albo klaśnięcia) dziecko wybiega i naśladuje chód kurczaka, krążąc po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło " Zbieramy Ziarenka" zatrzymuje się i naśladuje zbieranie ziarenek , kiedy usłyszy znowu klaśnięcie , ucieka do "kurnika".
5.Jajka malowane, zapoznanie ze znakiem graficznym litery " J,j". Zapytajcie Państwo dzieci, czy wiedzą na jaką głoskę rozpoczyna się wyraz jajko?, czy znają inne wyrazy , gdzie słychać tą głoskę?, potem otwórzcie proszę KP 4 str.6, 7 i pokażcie dzieciom jak wygląda znak graficzny litery "J,j". Dzieci mogą sobie utrwalać znak graficzny poprzez rysowanie po śladzie palcem, kreślenie w powietrzu i na dywanie. Potem wykonajcie zad.1 i zad.2 ze str. nr 6. Kochane Dzieci pamiętajcie, że jeżeli dzielimy wyrazy na głoski, to wymieniamy każda głoskę w wyrazie, np.
j-a-j-k-o liczymy głoski - 5 głosek.
Nie zapominamy o j.angielskim. W tym tygodniu poznamy słownictwo związane z Wielkanocą: Easter(wymowa -ister) (Wielkanoc), egg(wymowa -eg) (jajko), bunny( wymowa -bani) (zajączek wielkanocny), chick( wymowa- czik)-(kurczaczek), fluffy(wymowa -flafi)-puszysty,basket(wymowa -basket)-koszyk. Nauczcie się z rodzicami krótkiego wierszyka :
Fluffy bunny,
Fluffy chick
jump(Dżamp) into(intu) the basket,
Quick(kłik)3X
A teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence postarajcie się pokazywać z zajączkiem wszystkie czynności
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
I wish you best fun!!! Bye, bye
Aleksandra Kasierska
Miłej Zabawy!!
Ewelina N.