Nasz temat na dziś to: „Płyń wodo, płyń” – zabawy i doświadczenie z wodą – jesteśmy fizykami.
Dzień Dobry !
Wykonamy dziś kilka ćwiczeń z użyciem plastikowych butelek, kubeczków i farby plakatowej.
- Wykorzystajcie butelkę plastikową napełnioną wodą do określenia – ile wody jest w butelce?
Porównajcie ilość wody, gdy butelka stoi, z ilością, gdy butelkę położycie (pamiętajcie, aby butelka była dobrze zakręcona).
- Poproście Rodziców, aby pomogli Wam napełnić kilka butelek wodą (każdą butelkę napełnijcie innym kolorem wody, który można uzyskać barwiąc wodę np. farbą plakatową). Każda butelka powinna zawierać inną ilość wody.
- określcie, w której jest najwięcej wody, a w której najmniej.
- ustawcie w kolejności od najwięcej do najmniej wody i odwrotnie.
- dmuchając w kolejno napełnione butelki po ich odkręceniu porównajcie dźwięki jakie one wydają.
- poproście Rodziców, aby pokazali Wam ile to jest 1 litr wody, a ile to jest 0,5 litra wody.
- sprawdźcie ile trzeba użyć 0,5 litra, aby wypełnić 1 litr wody.
- Wybierzcie spośród swoich butelek dwie dowolne i porównajcie w nich zawartość wody używając kubeczka – ile kubeczków wypełniliśmy jedną butelką, a ile drugą butelką wody.
- Wykonajcie karty pracy na str. 32 (k.cz.4) oraz na str. 75 (Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia).
Zadanie:
1.Wykonajcie z pomocą Rodziców małą łódeczkę wykorzystując fioletową bibułkę (tekturowa teczka), która może być użyta w wodzie. Użyjcie instrukcji:
lub filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0
Pozdrawiam Dorota Siuda.
J.angielski- zapoznajemy dziecko z nazwami wybranych ubrań:
jumper(dżamper)-sweter
dress-sukienka
shorts(szorts)-spodenki
hat-kapelusz,czapka
trousers(trauses)-spodnie
sandals-sandały
t-shirt(tiszert)-podkoszulka
coat(kołt)-płaszcz
Możecie zgromadzić ubrania dzieci i wskazując na nie powtarzać ich nazwy. Proszę, żeby dzieci wymieniały również kolory po angielsku tych ubrań. Włączcie dziecku piosenkę „I’m going out to play” ze strony www.englishplaybox Play Box 3 w temacie „Ubrania, które noszę”, zachęć dziecko, żeby pokazywało treść poszczególnych zwrotek. Poproście dziecko o wykonanie zadania w podręczniku ze strony 35. Bye,bye Pani Ola