Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Po co hodujemy krowy?"

Cześć dzieciaki. Czy wiecie po co hodujemy krowy i inne zwierzęta? Dzisiaj dowiemy się więcej na ten temat.

Będzie potrzebny pocięty obrazek krowy włożony do koperty.

1.„Zgaduj-zgadula” – wnioskowanie o temacie zajęć na podstawie obrazka. Dziecko układa pocięty obrazek krowy włożony do koperty i  stara się zgadnąć, jakie zwierzę będzie tematem zabaw. Opisują, jak wygląda krowa, byk i cielę.

https://www.superkid.pl/zwierzeta-domowe-i-hodowlane  obrazek krowy

2.Praca z kartą pracy 33a – przeliczanie, utrwalenie grafemów, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

3.„Cielęta do mamy” – zabawa ruchowa. Mama dostaje rolę krowy, dzieci są cielętami. Na umówiony  znak (np. muczenie) krowy i cielęta wędrują po sali przy dowolnej muzyce. Kiedy muzyka ustaje cielątka biegną do swych mam. Zabawa jest wielokrotnie powtarzana.

4.„Ogromna krowa” – grupowa praca plastyczna, malowanie dłońmi. Dzieci i rodzice wspólnie wykonują krowę w rozmiarze XXL. Jedno dziecko lub mama rysuje na dużym brystolu sylwetę krowy. Dziecko i cała rodzina po kolei odciskają swoje dłonie umoczone w czarnej farbie, tworząc czarne łaty. Potrzebny będzie duży brystol, marker, czarna farba.

5.„Co daje krowa?” – rodzice pytają dzieci, co daje krowa.

Film „Jak powstaje mleko” https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Film ,,Produkty mleczne’’ https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Dzieci (niemające uczulenia i alergii) smakują różnych rodzajów mleka (tłustego, odtłuszczonego, bez laktozy), określają ich kolor, smak i zapach. Porównują je i szukają różnic. Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcia przedstawiające produkty mleczne (różne rodzaje serów, masło, jogurt, śmietanę, lody) oraz produkty bezmleczne (warzywa, owoce, ryby, pieczywo). Dzieci mają za zadanie nazwać wszystkie produkty i wybrać tylko te, które powstają z mleka. Potrzebne będą różne rodzaje mleka (tłuste, odtłuszczone, bez laktozy), zdjęcia przedstawiające produkty mleczne i bezmleczne.

6.Przyrządzanie masła w słoiku – dziecko otrzymuje mały słoik z zakrętką, do którego mama wlewa tłustą śmietanę. Po intensywnym potrząsaniu słoikiem przez kilka minut powstanie domowe masło. Potrzebny będzie mały słoik z zakrętką dla dziecka, tłusta śmietana.

7.„Czy mleko jest zdrowe?” – porównywanie kartonów po mleku. Rodzic przynosi różne opakowania po mleku. Dzieci zastanawiają się, co oznaczają procenty na opakowaniach. Następnie rodzic rozmawia z dziećmi na temat rodzajów mleka (tłuste, pół- tłuste itd.). Na koniec pyta, czy mleko jest zdrowe, czy wszyscy mogą pić mleko i kto w szczególności powinien je pić. Potrzebne będą różne opakowania po mleku.

8.Praca z kartą pracy 33b – poszerzanie wiedzy ogólnej, ćwiczenie logicznego myślenia, kodowanie, ćwiczenia w czytaniu, doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej.

 9.„Dojenie krowy” – zabawa w parach. Mama przynosi plastikowe rękawiczki, w rękawiczkach robi wcześniej maleńkie dziurki. Wypełnia rękawiczki wodą. Dziecko trzyma rękawiczkę nad pojemnikiem, a mama doi „krowę”, potem następuje zmiana.

10.,,Przypomnienie piosenki Dziadek fajną farmę miał’’. Możecie wykonać akompaniament za pomocą wcześniej zrobionych grzechotek. https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

11.„Krowi berek” – zabawa ruchowa z mamą. Rodzic jest mamą-krową i goni swoje dziecko-cielę. Gdy je złapie, dziecko staje w rozkroku. Nie rusza się, dopóki inne dziecko lub rodzic go nie uwolni , przechodząc pod jego nogami.

12.Eksperyment „Wir mleczny”.

 Do przeprowadzenia eksperymentu potrzebujemy: mleko, barwniki, płyn do mycia naczyń, patyczki do czyszczenia, zakraplacz lub łyżeczki, duży talerz.  https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/05/eksperymenty-z-dziecmi/

 13. Zabawa dydaktyczna „Co nam dają zwierzęta”.

Zaczniemy od obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

Dzieci losują z koszyka poszczególne produkty takie jak: mleko, ser, jajka, wełna, szynka, piórko. Rozpoznają je po dotyku, nazywają i odpowiadają na pytanie, od jakiego zwierzęcia pochodzi dany produkt. Potrzebne będą produkty spożywcze.

14.Karta pracy „Co nam dają zwierzęta”.https://przedszkolankowo.pl/2017/03/29/co-nam-daja-zwierzeta-karty-pracy/

 15.,,Dopowiedz i zrób’’– zabawa z rymami.

Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiadają dzieci. Dzieci wykonują czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
16. Już wszystko wiecie, więc na pewno rozwiążecie zagadki.

Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku.
(kogut)

Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku ....
(świnia)

Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?
( owca)

Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń.
(koń)

Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko.
(kura)

Zawsze blisko krowy i ogonem
miele, każdy już odgadnie,
bo to przecież...(ciele)

Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! ...

(gęś)

Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy. ...(kot)

Za kości rzucone dziękuje ogonem. ...
(pies)

Wesołej zabawy i nauki życzy pani Dorota.