Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Po czym poznać, że nadeszło lato"

Witajcie dzieciaki. Już niedługo astronomiczne lato, a z nim wspaniałe zabawy i przygody.

1.„Lato, lato” – zajęcia dydaktyczne. Kartki z kalendarza z miesiącami: CZERWIEC, STYCZEŃ, GRUDZIEŃ, WRZESIEŃ. Układanie z pomocą rodziców kartek zgodnie z kolejnością występowania miesięcy w roku.

 Pytania: W jakim miesiącu rozpoczyna się lato? Dziecko stara się wskazać odpowiednią kartkę.

  • kartki z nazwami miesięcy: czerwiec, styczeń, grudzień, wrzesień

2.„Zabawa z balonikami” – porządkowanie miesięcy kalendarzowych, utrwalenie miesięcy wchodzących w skład danej pory roku.  Dziecko dostaje baloniki (lub karteczki) z nazwami  miesięcy. Dziecko ma za zadanie ułożyć baloniki od stycznia do grudnia. Następnie przypominamy  ile jest pór roku. Prosimy o połączenie baloników w  grupy (wiosna, lato, jesień, zima). Do grupy „wiosna” przynależą kwiecień, maj, czerwiec itd. Na zakończenie taniec z balonikiem. https://www.youtube.com/watch?v=vF-f4pSW9zk

  • balonki z nazwami miesięcy

https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU „Poznajemy miesiące”

https://www.youtube.com/watch?v=aBTRrKq8c08 „Pory roku miesiące”

Śpiewanie na melodii Krakowiaka nazw miesięcy.

3.„Z czym kojarzy się lato?” – technika niedokończonych zdań, zabawa z piłką. Rodzic rzuca piłkę do dziecka i zaczyna zdanie: Lato kojarzy mi się… Dziecko łapie piłkę i kończy wypowiedź.

  • piłka

4.„Po czym można poznać lato?”– praca plastyczna. Dziecko dostaje kartkę papieru. Rysuje to, co kojarzy mu się z latem.

  • kartki, kredki

5.Tato, czy już lato? – praca z wierszem Beaty Szelągowskiej:

 Powiedz, proszę! Powiedz, tato, Po czym poznać można lato?

Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?

Po prostu:

Po słodkich malinach,

Po bitej śmietanie z truskawkami,

 Po kompocie z wiśniami,

Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,

Po boćkach uczących się latać,

Po ogrodach tonących w kwiatach,

Po świerszczach koncertujących na łące,

Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,

Po zapachu skoszonej trawy i róż,

I już!

Dziecko ogląda zdjęcia różnych obiektów, w tym tych, które wystąpiły w wierszu – maliny, kompot, łany zbóż, słowik, bocian, ogród w kwiatach, świerszcz, biedronka, skoszona trawa, róże..  Dziecko wybiera tylko te zdjęcia, które ukazują to, o czym była mowa w utworze.

  • zdjęcia (maliny, kompot, łany zbóż, słowik, bocian, ogród w kwiatach, świerszcz, biedronka, skoszona trawa, róże, plus inne niepasujące do wiersza)

6.,,Po łące biega lato”– nauka piosenki i zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=MaKPsYlzQkY

7.Wyjście do ogrodu. Malowanie bańkami. Barwienie płynu do baniek farbami lub barwnikami spożywczymi. Dziecko robi bańki bardzo blisko dużej kartki – rozpryskuje zabarwiony płyn i w tej sposób tworzą barwne kompozycje. https://www.youtube.com/watch?v=IHNDXa-FMD4

  • farby lub barwniki spożywcze, duża kartka, bańki mydlane

8.„Letnie memo” – zabawa doskonaląca pamięć. Dziecko dostaje dwa papierowe talerzyki i rysuje na nich proste symbole kojarzące mu się z latem. Symbole muszą być takie same. Talerzyki zostają ułożone dnem do dołu na dywanie. Dziecko gra w memo z rodzicami. Szukają identycznych talerzyków. Wygrywa osoba, która zbierze ich najwięcej.

 https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/astronomiczne-lato/memory/

  • papierowe talerzyki, flamastry

9.„Zabawa ruchowa z piłką” – tworzenie rymów do słów związanych z latem, doskonalenie słuchu fonemowego. Rodzic podaje wyraz kojarzący mu się z latem, np. słońce – rzuca piłkę do dziecka. Dziecko łapie piłkę i podaje rym do usłyszanego słowa. Zabawa może być kontynuowana także w wariancie z głoską w nagłosie. Dziecko łapiące piłkę wymienia głoskę, na którą zaczyna się wyraz podany przez poprzednika, i wymyśla słowo z tą głoską).

  • piłka

Życzę wszystkim wspaniałej zabawy. Pani Dorota.