Nasz temat na dziś to: „ Polskie Symbole Narodowe - Dzień Flagi"
Temat: „ Polskie Symbole Narodowe” - Dzień Flagi
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Jesteśmy Polką i Polakiem”
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Zapraszam Was Kochane dzieci do zabawy ruchowej do waszej ulubionej i znanej piosenki. Przygotujcie sobie wcześniej bibułę w kolorze biało- czerwonym. Potnijcie ją w dwa paski i trzymajcie w ręku.
Do słów piosenki machamy delikatnie bibułą raz w jedną raz w druga stronę zaczynając od dołu
( robimy taką falę). Przy refrenie piosenki trzymając ręce w górze machamy bibułą idąc po kole.
2.Teraz zapraszam Was do obejrzenia Filmu „ Polskie Symbole Narodowe”.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Teraz już na pewno Wiecie jak wyglądają „Symbole Narodowe? ”. Powtórzmy sobie razem:
Flaga, Godło, Hymn
Jakie są Nasze Barwy Narodowe? ( biało- czerwone)
Jaką postawę przyjmujemy do śpiewania Hymnu ( stoimy wyprostowani i oddajemy szacunek)
Bardzo dobrze sobie poradziliście. Jestem z Was dumna.
3.Teraz mam dla Was zagadkę
Biel jest na Niej i czerwień
Powiewa, gdy wiatr się zerwie
Jak myślicie o jakim Symbolu Narodowym Dzisiaj będziemy mówić?
Oczywiście, każde dziecko rozwiązało zagadkę. Dzisiaj porozmawiamy o Symbolu Narodowym – Fladze Polski. 2 Maja obchodzimy Dzień Flagi Polski. Ustanowiono to święto po to, by jednemu z najważniejszych symboli narodowych okazać szacunek. Dzień Flagi wpisano pomiędzy dwa inne Święta Państwowe ,Święto pracy obchodzone 1 Maja i Święto Konstytucji 3 Maja. W dniu 2 Maja Polacy wywieszają w swoich oknach biało- czerwoną flagę. Przypinają także biało- czerwoną kokardę, albo biało- czerwony kwiatek tzw.” rozety”. W tym dniu Polacy śpiewają pieśni patriotyczne, można obejrzeć dużo filmów opowiadających o Naszej Historii Państwa. Każdy z Nas jest Patriotą. Patriota to osoba, która kocha swoją Ojczyznę i okazuje Jej szacunek w swoim działaniu.
4.Zabawa matematyczna utrwalająca poznane symbole narodowe. Proponuję Wam zabawę matematyczną, która utrwala symbole narodowe , barwy narodowe i umiejętność klasyfikowania rzeczy według wielkości, Trzeba uporządkować lub połączyć przedstawione symbole zaczynając od najmniejszego do największego. Możemy również policzyć wszystkie elementy i napisać odpowiednią cyfrę. Można również pokazać dziecku karty pracy , a dziecko będzie wskazywało dany element. Miłej Zabawy!!!!.
https://drive.google.com/open?id=1FdC7HohvataAndubibuqjZd0SozQ6IJf
https://drive.google.com/open?id=1jBRab1ilWON7FVAYQ9XYguvorG0wpqp7
E.Niewęgłowska