Nasz temat na dziś to:,, Poruszam się według poleceń”.
Cześć miłe przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.Układanie sylwety swojego domu z klocków drewnianych lub plastikowych, dużych lub małych.
Rodzicu, poproś dziecko, żeby opowiedziało o swojej budowli, o wyglądzie jego domu. Przypomnij również jak nazywa się miasto, w którym mieszka.
,,Idź do przodu, do tyłu, w bok” – poruszanie się pod dyktando.
2.Ćwiczenia rąk.
Dziecko stoi prze rodzicem i wykonuje jego polecenia:
Podnieś ręce do góry.
Opuść ręce w dół.
Wyciągnij ręce do przodu.
Przenieś ręce do tyłu.
3.Zabawa ,,Poruszaj się wg polecenia”
Rodzic ustawia pojemniki po zabawkach, miseczki itp. w dwóch rzędach po cztery sztuki. Pod jednym w ostatnim rzędzie ukrywa cukierki , ulubionego batona, ciastka ( wg wyboru rodzica). Dziecko staje przed jednym rzędem pojemników. Rodzic mówi do dziecka:
Wykonaj jeden krok do przodu. Jesteś przy pojemniku. Teraz przejdź w bok (do równoległego pojemnika), potem dwa kroki do przodu i znowu w bok…itd., aż dziecko dojdzie do pojemnika z niespodzianką.
Zabawę można powtórzyć kilka razy wg zainteresowania dziecka.
4.Zabawa ,,Idź, jak cię poproszę”
Dziecko ustawia się przed rodzicem i słucha w jaki sposób ma się poruszać po pokoju, np.:
Idź dwa kroki prosto; jeden krok w bok; trzy kroki do przodu; jeden krok do tyłu; jeden w bok….iItd. Za każde poprawnie wykonane polecenie warto nagrodzić dziecko brawami, buziakiem, uściskiem.
Odmianą dla dziecka będzie zamiana ról, tzn. dziecko mówi, a rodzic idzie wg poleceń (rodzic może specjalnie się pomylić, dziecko musi to zauważyć i poprawić).
5.Zabawa ruchowa do piosenki ,, Jesteśmy Polką i Polakiem”.
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Podczas zwrotek rodzic pokazuje ruchy do wykonania przez dziecko (na zasadzie lustra), na refrenach – zamiana ról.
6.J.angielski-zapoznanie z nazwami owadów: bee(bi)-pszczoła, butterfly(baterflaj)-motyl, ant-mrówka.
Pokażcie na ilustracjach wymienione owady, powtarzając ich nazwy. Poproście dziecko, żeby naśladowało ruchem wybranego owada. Nauczcie się z dzieckiem krótkiej rymowanki:
„I like bee
And bee like me”
Włączcie dziecku piosenkę „Fly, fly butterfly”, niech dziecko naśladuje przy tym utworze motylka, próbując śpiewać fragmenty piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=jflZseWtmyI
Bye, bye Pani Kasia
Pozdrawiam. Życzę wesołej zabawy. Pani Ania.