Nasz temat na dziś to:” Praca różnych ludzi- poznajemy wybrane zawody.”
1.Zabawa ruchowa „ Maszynista Zuch”. Zapraszam Was kochane dzieci do wesołej zabawy w pociąg.
https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik
2.„ Pracownicy Naszego Przedszkola”. Posłuchajcie proszę wiersza Pani Doroty Gellner pt.„Moje Kucharki”.
Kucharka Pierwsza
Była taka strasznie mała,
Że w naparstku gotowała
I smażyła kotleciki
Małe tak jak koraliki!
Gdy się wreszcie powiększyła
To naparstek wyrzuciła.
Poszła sobie w świat bez słowa
I przestała Nam gotować.
Kucharka Druga
Była chuda i niemiła
Ze wszystkimi się kłóciła
Raz z rosołem,
Raz z krupnikiem,
Z garnkiem albo talerzykiem
A jak kłócić się przestała
To od razu wyładniała
Wyładniała i przytyła
Złość w rosole utopiła!
Kucharka Trzecia
A ta trzecia
W kącie stała
Bo gotować nie umiała.
Stała
No i dalej stoi,
Bo się garnka z zupą boi.
Kucharka Czwarta
Czwarta
Taka gruba była,
Że się w kuchni nie zmieściła.
No i święty spokój miała,
Bo gotować nie musiała
Kucharka Piąta
Piąta szła do restauracji,
Tam siedziała do kolacji.
I zjadała w dużej Sali
To, co inni gotowali.
Kucharka Szósta
Szósta, co się czasem zdarza
Wyszła za mąż za kucharza.
Więc się niczym nie przejmuje,
No bo kucharz jej gotuje!
Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat wiersza, przypomnijmy sobie cechy poszczególnych kucharek ( jaka była pierwsza, druga , trzecia itd.) Zapytajmy Dzieci, o jakim zawodzie jest tutaj mowa?. W Przedszkolu pracują oprócz Pań kucharek, jeszcze inne Panie: Pani Dyrektor, Zastępca Dyrektora, Pani Intendentka, Panie Pomoce , które są w grupie , Panie Nauczycielki i Pan Bogdan, który bardzo pomaga wszystkim Paniom.
3.Zabawa matematyczna ćwicząca dodawanie i odejmowanie .
Proszę o przygotowanie liczmanów mogą to być kredki, guziki, patyczki, klocki.
Zadajemy dzieciom zadanie do wykonania opisując : Pani kucharka przygotowała na podwieczorek osiem talerzy z kanapkami. Dzieci układają swoje liczmany zgodnie z podaną liczbą( czyli 8), pięć talerzy zaniosła do sali i postawiła na stołach dla dzieci, dzieci zabierają pięć swoich liczmanów. Ile talerzy zostało jeszcze w kuchni?.
Na kwiatku usiadły motyle. Naszymi Motylami będą klocki. Umieścimy na stoliku 6 motyli, czyli układamy sześć klocków, potem tłumaczymy Dzieciom, że doleciały jeszcze 2 motyle, dzieci dokładają 2 klocki. Ile teraz jest motyli na kwiatku, dzieci zliczają klocki i odpowiadają na pytanie.
4.Na zakończenie wykonajcie sobie zadania z KP4 ( str.42 zad.1,2 , str.43 zad.1,2). Utrwalajcie sobie dodawanie i odejmowanie podczas zabaw matematycznych. Miłej Zabawy!!! E.Niewęgłowska