Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Przeliczam, mierzę i klasyfikuję"

Witajcie w kolejnym dniu naszych zabaw!!! Dziękuję Zuzi za piękną pracę lizaka. Możecie ją zobaczyć na dole strony a dzisiaj zamienicie  się w matematyków, trochę policzymy, pomierzymy, polepimy. Życzę miłej zabawy.

Do pierwszej zabawy będą potrzebne spinacze do prania oraz mazaki i karteczki.
Spinacze. Tę zabawę można wykonać na wiele sposobów:

  • Zapisujemy na kartce liczbę, zadaniem dziecka jak przypiąć tyle spinaczy ile ona wskazuje. (Można robić to na czas, dzieci bardzo lubią się ścigać :))
  • Na kartce zapisujemy działanie, zadaniem dziecka jest przypiąć tyle spinaczy ile wynosi jego wynik. 
  • Dla dzieci młodszych na kartce rysujemy kropki, zadaniem dziecka jest przypiąć tyle spinaczy ile kropek. 
  • Na spinacze naklejamy karteczki z liczbami, a na kartce zapisujemy ciąg liczb (np. od 1 do 10 ) pomijając niektóre. Zadaniem dziecka jest uzupełnić luki spinaczami z odpowiednią liczbą. 

Przypominam, że manipulowanie spinaczami jest świetnym ćwiczeniem ręki dziecka. Jeśli już spinacze się znudzą, a karteczki z liczbami zostaną polecam:

Wyklejanie. Zadaniem dziecka jest wykleić liczby przy użyciu różnych materiałów. Jeśli nie mamy zbyt dobrego kleju lepiej sprawdzą się płatki owsiane lub kaszka ale można użyć również ryżu lub kaszy. Gwarantuje, że zapamiętanie liczby będzie dużo łatwiejsze dzięki poznaniu jej również za pomocą dotyku,

Mierzenie długości. Zdaniem dziecka jest zmierzyć długość swojego pokoju za pomocą stóp. Można mierzyć, która ściana jest dłuższa, a która krótsza (pamiętajmy żeby zapytać o obie możliwości). Albo który pokój jest dłuższy. To będzie świetne wyzwanie! Można również mierzyć dłonią- stolik, biurko, szafę... co tylko przyjdzie nam do głowy,

Klasyfikowanie. Do tego świetnie sprawdza się kolorowe klocki, guziki, koraliki lub pompony. Możemy je klasyfikować według koloru, wielkości lub kształtu.

Wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, które są: okrągłe, kwadratowe, prostokątne, owalne, trójkątne... i jakie jeszcze przyjdą nam do głowy. Dzięki temu będziemy ćwiczyć spostrzegawczość dziecka i utrwalimy nazwy figur geometrycznych.

Liczenie naprzemienne. Utrwalając kolejność liczb możemy liczyć na zmianę z dzieckiem. Rodzic zaczyna jeden, dziecko-dwa itd. Jeśli to zbyt proste możemy liczyć po 2 lub po 5.

Zabawa masą plastyczną to nie tylko świetny sposób na spędzanie wolnego czasu, ale również doskonałe ćwiczenie motoryki małej. Sprawność małych dłoni ma znaczenie, jeśli chodzi o gotowość do osiągania kolejnych etapów – naukę mówienia, czytania i pisania.

 Oto przepisy na 4 świetne i tanie masy plastyczne dla dzieci przygotowane samodzielnie w domu. Masy plastyczne to świetna zabawa dla całej rodziny.

Język angielski.

Utrwalając słownictwo związane z częściami ciała, zaśpiewajcie z dzieckiem piosenkę „This is my body” z www.englishplaybox - Play Box 2. Zagrajcie z dzieckiem w gry interaktywne i wysłuchajcie historyjki - lekcje 3 i 4 z tematu „Moje ciało”.
Bye, bye Pani Ola

Pozdrawiam wszystkie Jeżyki i życzę Wam miłych zabaw matematycznych i plastycznych. Jeśli zrobicie swoje prace z masy plastycznej, poproście Rodziców żeby pochwalili się nimi na naszej grupie, a ja jutro umieszczę je na stronie przedszkola. Mocno Was ściskam. Pani Dorota.

Dziękuję Zuzi za wykonanie przepięknej, bardzo kolorowej i "smacznej" pracy, a Rodzicom za przesłanie fotografii pracy. Takiego lizaka chętnie i ze smakiem każdy by zjadł.