Nasz temat na dziś to: "Przygoda Paka"
Witam Was na kolejnych zajęciach temat na dziś to: ,,Przygody Paka ”Na dzień dobry zapraszam do wesołej zabawy ruchowej „Krasnoludek” . Kto z Was pamięta jak się przy niej świetnie bawiliśmy? https://www.youtube.com/watch?v=TFh2hW0KEmc
Opowiadanie pt. „Książka „O. Masiuk
Do przedszkola miał przyjść pan pisarz, który wymyśla wiersze dla dzieci, a potem układa z nich książkę i wydaje. Siedzieliśmy na dywanie i zastanawialiśmy się, jakie pytania można zadać panu pisarzowi.
– Trzeba zapytać, czy długo pisze taki wiersz – powiedziała Marta.
– Jak krótki wiersz, to krótko pisze, to każdy chyba wie – prychnął Staś.
– A ty skąd wiesz? – rozzłościła się Marta, ale Staś nie zdążył jej odpowiedzieć.
– Ja bym zapytał, czy lubi czekoladę – zaproponował Witek.
– Ale to nie ma nic wspólnego z pisaniem książek. – Jacek się skrzywił.
– A skąd wiesz? – Witek poczuł się urażony.
– Może przeczytam wam jakiś wiersz, żeby łatwiej przychodziły wam do głowy pytania – powiedziała pani.
Wszyscy się zgodziliśmy, bo nasza pani bardzo ładnie czyta. Wiersz nosił tytuł: „Czy słońce ma kolce?” i opowiadał o chłopcu, który nieustannie zadawał pytania, czym strasznie irytował dorosłych.
– Nie podoba mi się ten wiersz – powiedział Tomek.
– Nie mów tak, bo temu pisarzowi będzie przykro – poprosiła Marysia.
– Jemu nie powiem, ale w ogóle przecież mogę. Taki wiersz to każdy umiałby napisać. Ja ciągle denerwuję mamę, zadając pytania, więc nawet nie musiałbym nic wymyślać.
– Ale w prawdziwym wierszu muszą być rymy – wtrącił Witek.
– Co to rymy? – zapytałem Jacka.
– Takie słowa, które do siebie pasują, na przykład Pak-tak albo Pak-rak.
– E tam, rymy nie są trudne – rzekł Tomek lekko. – Woda, kłoda, moda, roda…
– Co to jest roda? – zapytałem Jacka, ale Marta była szybsza w odpowiedzi.
– Nic. Nie ma takiego słowa. Chwalisz się tylko, ale nie umiałbyś ułożyć wiersza ani napisać książki – powiedziała Marta do Tomka.
– Bo nie umiem pisać, ale gdyby ktoś zapisywał, co mówię, to ułożyłbym książkę bez trudu.
– Możesz spróbować ułożyć wiersz – zaproponowała pani. – I wyrecytujesz go panu pisarzowi, może udzieli ci kilku wskazówek. I może w przyszłości sam będziesz pisał książki.
Tomek cały dzień trzymał się z boku. Chyba układał ten wiersz, ale wydawał się coraz smutniejszy.
Usiadłem sobie przy stole, aby obejrzeć dokładnie książkę tego pana pisarza, który miał przyjść jutro. Była bardzo ładna, miała kolorowe obrazki. Nagle usłyszałem szept Tomka:
– Paku, Paku! – Tomek schowany był za szafą i dawał mi jakieś znaki. Gdy podszedłem, zapytał:
– Nie znasz, Paku, jakiegoś wiersza? Bo nic nie mogę ułożyć. Stanąłem na początku.
– Ale masz już początek, to świetnie. Powiedz mi – poprosiłem. I usiadłem wygodnie, żeby posłuchać wiersza. Zamknąłem oczy, jak robię często, gdy pani czyta nam wiersze.
– Kapie woda z kranu, kap, kap, kap… – powiedział Tomek i zamilkł. Otworzyłem oczy.
– I co? Co dalej?
– Właśnie nic. – Tomek rozłożył ręce.
Nie wyglądało to dobrze. Wytężyłem cały swój pakowy rozum, ale nawet pół rymu nie udało mi się wymyślić.
Rano wszyscy szykowaliśmy się na spotkanie z panem pisarzem. Tomek był nieswój i widziałem, że dręczy go ten wiersz. Pokręcił przecząco głową, gdy napotkał mój wzrok, wiedziałem, że nic nie zdołał ułożyć.
Pan pisarz wyglądał sympatycznie. Usiadł z nami na dywanie i zapytał, czy chcielibyśmy się czegoś od niego dowiedzieć. Przez moment trwała cisza, aż w końcu Tomek podniósł rękę:
– Jak się pisze wiersz? – zapytał. – Albo książkę.
Pisarz przyjrzał mu się uważnie, a potem milczał chwilę. W końcu wzruszył ramionami i powiedział:
– Nie wiem. To jakoś samo wychodzi.
Rodzic zadaje pytanie:
Jak myślisz, co trzeba zrobić, żeby napisać książkę?
„Dobre przykłady” – zabawa dydaktyczna. R. prosi dzieci o podanie przykładów dobrego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko dostaje punkt gdy, zbierze punkty- przelicza je, a Rodzic informuje dziecko, że zostało „KRÓLEM DOBRYCH MANIER”
Zabawa ,, Prawda czy fałsz’’. Jeśli to zdanie prawdziwe dziecko klaszcze, jeśli fałszywe- tupie nogami.
– Książki kupujemy w aptece.
– Ilustrator ozdabia książki pięknymi ilustracjami.
– Piekarz drukuje książki.
– Fotograf pisze książki.
– Książki oglądamy tylko wtedy, gdy mamy czyste ręce.
- Dzieci lubią słuchać czytanych bajek.
– Za wypożyczenie książeczki płacimy.
– W księgarni książeczkę dostajemy za miły uśmiech.
„Latający dywan ” – zabawa ruchowa z elementem ćwiczeń oddechowych. D. otrzymuje serwetkę. Dmuchając na nią, ma za zadanie jak najdłużej utrzymać ją w powietrzu.
Teraz gimnastyka „Taniec-połamaniec” https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI
„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia oddechowe:
- Mówienie na wydechu – dzieci nabierają powietrza nosem, a następnie na jednym wydechu wypowiadają rymowankę: Każdy aktor o tym wie, że mówić nie można źle.
- Ćwiczenia ortofoniczne: brr, bzy.
- Ćwiczenia języka: wysuwanie języka do przodu – język wąski i szeroki; liczenie językiem dolnych i górnych zębów; zdmuchiwanie skrawków papieru z czubka języka; ćwiczenia szybkiego wymawiania głoski r
Gimnastyka buzi i języka https://www.logopestka.pl/zabia-gimnastyka-buzi-i-jezyka-gra-online/
"Ulepianki"
Jeśli macie Państwo plastelinę w domu to można poprosić dziecko, żeby wykonało dowolną postać z bajki. Jestem pewna, że prace będą piękne (w tym zadaniu ważnym celem jest usprawnianie napięcia mięśni palcy i dłoni – ćwiczenia przygotowujące dziecko do nauki pisania, czyli ugniatanie plasteliny, rulowanie po prostu manipulowanie z masą.
Postacią z bajki mogą być proste ulepianki np.: wąż- czyli rulon z plasteliny itp.,)
Życzymy miłej i owocnej pracy Panie Asia i Dorota.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy z Koduj z nami#4 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=yT3eH0x5pGs&list=PL3VS5bjUA2TiAAiqN1eRXNywmBsevHlGP&index=4
https://drive.google.com/file/d/1xAEHv00caeVS2NCpx2fDElfzjKHygFlr/view?fbclid=IwAR1CdaXh22udHdbIQaRjK50VRqKqbB9q9bAV9yVXSMfeN3q4AfNq1J6tAkk zadania offline
Życzę wesołej zabawy Pani Dorota
Poniżej możecie zobaczyć prace swoje oraz kolegów i koleżanek. Wszystkie prace są bardzo ładne, a zadania wykonane prawidłowo. Widzę, że pięknie pracujecie. BRAWO TYMKU, ZUZIU I AGATKO!!! DZIĘKUJĘ RODZICOM!!!