Nasz temat na dziś to:„Ptaki wokół nas o wiośnie ćwierkają radośnie” – zabawy plastyczne i zręcznościowe
„Ptaki wokół nas o wiośnie ćwierkają radośnie” – zabawy plastyczne i zręcznościowe
Witajcie!!!!
- Będzie nam dziś potrzebny karton A3 i farby plakatowe, tektura, długie wykałaczki lub patyczki.
- wykonajcie pracę na temat wiosenny obrazek (może on przedstawiać pole, las, łąkę)
- ze sztywnego kartonu lub tekturki wytnijcie sylwety skowronka i szpaka, możecie je oczywiście ozdobić
- ptaki przymocujcie do patyczków tak, aby można było nimi poruszać - Poproście Rodziców, aby opowiedzieli Wam ciekawostki na temat ptaków, które wracają bądź zimują w naszym kraju. Postarajcie się zapamiętać kilka gatunków.
- Sprawdźmy, czy obrazek jest już suchy, jeśli tak będzie on tłem do naszej inscenizacji. Wykonajcie ją z Mamą lub Tatą. Posłużcie się tekstem:
Szpak się spotkał ze skowronkiem.
– Przyszła wiosna! Leć na łąkę!
Czas na twoje ptasie trele,
z tobą będzie nam weselej.
– Drogi szpaku – rzekł skowronek –
gardło całe mam czerwone,
łykam syrop i pigułki,
niech kukają więc kukułki.
Kuku, kuku – wiosna śpiewa!
Pąki rosną już na drzewach.
Kuku, wiosna!
Wiosna, kuku!
Będzie radość do rozpuku!
(Pamiętajcie aby swojej roli nauczyć się na pamięć)
- Wykonajcie karty pracy na str.68-69 (ks.cz.3). Jeśli posiadacie flamastry rysujcie szlaczki po śladach, a potem samodzielnie str.71(ks.cz.3).
- Wspólnie z Rodzicami pobawcie się w następujące zabawy:
„Przekładamy naleśniki”- dziecko leży na brzuchu na dywanie, przylega do podłoża, mama próbuje przewrócić je na drugą stronę (można zmienić się miejscami).
„Prowadzimy niewidomego” – dziecko zamyka oczy, a Rodzic podaje mu ręce i próbuje je prowadzić w różnych kierunkach pokonując przeszkody (można również zmienić się rolami).
„Przesuwamy przeszkodę” – dziecko leży przodem na dywanie, Rodzic po przez chwycenie za nadgarstki próbuje je przesunąć (można dokonać zamiany).
Zadanie:
Z kartonu lub arkusza papieru wytnijcie następujące figury: koło, kilka trójkątów, kilka prostokątów. Z wyciętych figur ułóżcie bociana (można z figur ułożyć równie inne ptaki – spróbujcie), poćwiczcie nazwy figur geometrycznych i rozpoznawajcie je szybko wśród innych przedmiotów.
Pozdrawiam Dorota Siuda