Nasz temat na dziś to: "Ptasie domy,ptasie przysmaki"
Czwartek 02.04.2020
Witam Rodziców, Cześć dzieciaki!!!
Dziś w czwartek pomówimy sobie o ptasich domach i przysmakach. Mam nadzieję, że jesteście gotowi na dzisiejszą porcję wrażeń. Zaczynajmy!!!
1. „ Turlaj jajko” – ćwiczenie oddechowe.
Do tej zabawy przygotujcie sobie piłeczkę pingpongową i dwie słomki. Piłeczkę możecie zastąpić kulką papierową. Dzieciaki usiądźcie z rodzicem naprzeciwko siebie w siadzie skrzyżnym turlajcie do siebie piłkę ( jajko) za pomocą wydychanego powietrza przez słomkę. Takich powtórzeń zróbcie 5.
2. „ Ćwir, ćwir” – zabawa paluszkowa z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka.
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki, i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir ptaszki śpiewają.
Fyr-fyr, fyr-fyr ptaszki fruwają.
Dzieciaki czas zabrać się do działania. Uruchomcie swoją wyobraźnię.
3. „ Pierwszy motyl” – zajęcia plastyczne w oparciu o wiersz Iwony Róży Salach „ Tyle…”
Rodzicu przygotuj sylwety 4 motyli do wypełnienia dowolną techniką kredkami, farbami, pastelami, plasteliną. Przeczytajcie dzieciom wiersz. Za pomocą pytań sprawdzicie czy uważnie słuchały. Następnie poproście o ozdobienie sylwet motyli kolorami występującymi w wierszu.
„ Tyle…” Iwona Róża Salach
Motyle… A ile?
Tyle! Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
jak chustka w twej rączce.
Trzeci – czerwony
jak w polu maki.
A czwarty –
nakrapiany taki.
Motyle… A ile? Tyle!
Pytania dla rodzica do wiersza:
− O jakich owadach była mowa w wierszu?
− Ile było motyli i jak one wyglądały?
Myślę że wykonane przez Was motyle są najpiękniejsze na świecie. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej.
4.„Bociany na łące” – zabawa ruchowa.
Włączcie wesołą muzykę – przy jej dźwiękach naśladujcie chód bociana po wysokiej trawie( podnoście nogi wysoko do góry). Na przerwę w muzyce stańcie na jednej nodze, wyciągnijcie ręce przed siebie i klaszczcie w nie. Naśladujcie odgłosy bociana, mówiąc kle,kle,kle.
5. Karta pracy
Na zakończenie poproszę Was abyście wykonali kartę pracy na stronie 27.
6.Zadanie dodatkowe: utrwalimy sobie jeszcze poznane głoski wcześniej: o , a , i .Poproście dziecko, aby wymieniło słowa rozpoczynające się od tych głosek. Pokażcie dziecku graficzny obraz liter: o, a, i wielkiej i małej. Otwórzcie dowolną książeczkę dla dzieci z bajką, poproście dziecko, żeby poszukało i wskazało w tekście literkę: a, o , i .
Pozdrawiamy A.Kasierska, B.Szewczyk