Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Ptasie domy,ptasie przysmaki"

Czwartek 02.04.2020

Witam Rodziców, Cześć dzieciaki!!!
Dziś w czwartek pomówimy sobie o ptasich domach i przysmakach. Mam nadzieję, że jesteście gotowi na dzisiejszą porcję wrażeń. Zaczynajmy!!!

1.  „ Turlaj jajko” – ćwiczenie oddechowe.
Do tej zabawy przygotujcie sobie piłeczkę pingpongową i dwie słomki. Piłeczkę możecie zastąpić kulką papierową. Dzieciaki usiądźcie z rodzicem naprzeciwko siebie w siadzie skrzyżnym turlajcie do siebie piłkę ( jajko) za pomocą wydychanego powietrza przez słomkę. Takich powtórzeń zróbcie 5.

2.  „ Ćwir, ćwir” – zabawa paluszkowa z wykorzystaniem rymowanki Krzysztofa Sąsiadka.
   Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Recytuje wierszyk, zbliża palce obu dłoni, tworząc dziobki, i jednocześnie zbliża do siebie obie dłonie. Następnie zahacza kciuk lewej dłoni o kciuk prawej dłoni, rozprostowuje palce, unosi dłonie w górę i porusza palcami. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.
Ćwir, ćwir, ćwir ćwir  ptaszki śpiewają.
 Fyr-fyr, fyr-fyr ptaszki fruwają.
Dzieciaki czas zabrać się do działania. Uruchomcie swoją wyobraźnię.

3.  „ Pierwszy motyl” – zajęcia plastyczne w oparciu o wiersz Iwony Róży Salach „ Tyle…”
Rodzicu przygotuj sylwety 4 motyli do wypełnienia dowolną techniką kredkami, farbami, pastelami, plasteliną. Przeczytajcie dzieciom wiersz. Za pomocą pytań sprawdzicie czy uważnie słuchały. Następnie poproście o ozdobienie sylwet motyli kolorami występującymi w wierszu.

„ Tyle…” Iwona Róża Salach
  
Motyle… A ile?
Tyle! Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
jak chustka w twej rączce.
 Trzeci – czerwony
 jak w polu maki.
A czwarty –
 nakrapiany taki.
Motyle… A ile? Tyle!
Pytania dla rodzica do wiersza:
− O jakich owadach była mowa w wierszu?
− Ile było motyli i jak one wyglądały?
Myślę że wykonane przez Was motyle są najpiękniejsze na świecie. Zapraszam teraz do zabawy ruchowej. 

4.„Bociany na łące” – zabawa ruchowa.
Włączcie wesołą muzykę – przy jej dźwiękach naśladujcie chód bociana po wysokiej trawie( podnoście nogi wysoko do góry). Na przerwę w muzyce stańcie na jednej nodze, wyciągnijcie ręce przed siebie i klaszczcie w nie. Naśladujcie odgłosy bociana, mówiąc kle,kle,kle.
5. Karta pracy
Na zakończenie poproszę Was abyście wykonali kartę pracy na stronie 27.

6.Zadanie dodatkowe: utrwalimy sobie jeszcze poznane głoski wcześniej: o , a , i .Poproście dziecko, aby wymieniło słowa rozpoczynające się od tych głosek. Pokażcie dziecku graficzny obraz liter: o, a, i wielkiej i małej. Otwórzcie dowolną książeczkę dla dzieci z bajką, poproście dziecko, żeby poszukało i wskazało w tekście literkę: a, o , i .

Pozdrawiamy A.Kasierska, B.Szewczyk