Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Radość to miłe uczucie"

Witajcie dzieciaki tematem naszych zabaw jest dzisiaj radość.

1. Rozmowa na temat przeczytanej bajki „Bajka o tym, jak smutna dziewczynka przestała być smutna”

https://opoka.org.pl/biblioteka/B/BB/BBD/dla_duszy/wam_2010_dla_duszy.html#1

2. Burza mózgów na temat: Co to jest radość?

RADOŚĆ JEST NIE TYLKO PRZYJEMNYM, ALE WAŻNYM UCZUCIEM. CI, KTÓRZY JĄ LEKCEWAŻĄ UWAŻAJĄC, ŻE LICZĄ SIĘ TYLKO „POWAŻNE SPRAWY” ZUPEŁNIE NIE MAJĄ RACJI!

3. Metafory słowa „Radość”.

Wielu ludziom radość kojarzy się z roześmianym słońcem. Spróbuj wymyśleć inne obrazy, które kojarzą Ci się z radością ( np. radość jako góra czekolady, jako wielki lodowy puchar). Narysuj, a potem dokończ zdania.

GDY MI WESOŁO, MAM OCHOTĘ…..

GDY JEST SIĘ RADOSNYM TO MOŻNA….

4. Namaluj w wyobraźni, flagę Radości życia.

Jak myślisz, jakie kolory i wzory najlepiej oddadzą jej charakter? Z jakimi kolorami kojarzy Ci się radość. Teraz zamknij oczy i wyobraź sobie krainę radości. Wyobraź sobie, że patrzysz na powiewającą na wietrze flagę tego kraju i odczuwasz radość życia. Postaraj się wyobrazić to sobie bardzo dokładnie, ze szczegółami. W jakim otoczeniu znajduje się ty i flaga? Co robisz? Leżysz, siedzisz, stoisz czy się poruszasz, czy ktoś ci towarzyszy, a jeśli tak to kto? Jakie słyszysz dźwięki, jakie zapachy czujesz? Jaka jest pora roku, pora dnia, pogoda? Postaraj się zapamiętać ten obraz to uczucie. W różnych trudnych sytuacjach, gdy będziesz potrzebował trochę radości, zamknij oczy i przywołaj ten obraz powiewającej flagi.

5. Zabawa przy utworze https://www.youtube.com/watch?v=Y3ijd9di_Nc

6. Świętoń „Radość” swobodne improwizacje taneczne.

7. Praca plastyczna „Wesoła planeta”. Oglądanie ilustracji i opowiadanie, jak wygląda wesoła planeta. Następnie rysowanie jej mieszkańców. Po skończonej pracy dziecko opowiada o mieszkańcach wesołej planety.

8. Zabawa ruchowa Tulipany.

Dziecko wciela się w tulipana, który rośnie. Dziecko zaczyna od klęku. Unosi się, aż stanie na palcach z rękoma podniesionymi do góry  ku niebu.

9. „Empatia” – wyjaśnienie pojęcia.  Jest to umiejętność zauważenia, rozpoznania i współodczuwania emocji drugiej osoby, np. jest nam smutno, bo komuś przydarzyło się coś smutnego.

10. „Jak mogę pomóc?” – zabawa dydaktyczna, rozbudzanie empatii.  Co można powiedzieć osobie, która:

…zgubiła ulubioną lalkę.

…płacze, bo tęskni za mamą.

…boi się wystąpić w przedstawieniu.

…złości się, bo nie udał jej się rysunek.

…wstydzi się, bo ubrudziła sobie ubranie.

11. „Album emocji” – jako podsumowanie tygodnia dzieci wykonują album z wykorzystaniem gazet. Każdy dostaje dwie kartki A4. Składa je na pół wzdłuż szerszej krawędzi. Na pierwszej stronie dzieci podpisują się swoim imieniem. Na kolejnych stronach dzieci przyklejają twarze wydarte z gazet i przerabiają je tak (dorysowując, kolorując), by przedstawiały podstawowe emocje.

  • gazety, kleje, kartki A4, kredki

12. „Komiks” – praca z kartą pracy 21b, ćwiczenia w czytaniu.

  • KP4.21b

13. Dzieci rozwiązują zagadki słowne dotyczące emocji.

Jaka to emocja? Powiedzcie dzieci-                              Mówią o nim, że ma wielkie oczy,

Rączki wymachują, ciało w górę leci,                           Gdy się do naszego umysłu wtoczy,

 

Oczy jak iskierki się zapalają,                                        Trzęsie nami śmiało

Wszystkie ząbki usta odkrywają.                                 I paraliżuje całe ciało.

 

 Usta jak podkówka odwrócona,                                   Gdy się w nasze serce wkrada,

Często łezka w oku zakręcona.                                     To naszymi myślami włada,

 

Wygląd twarzy tej dziewczyny                                     Marszczy nam nosek, oczy i czoło,

Jakby najadła się cytryny.                                             Tupie nóżką i rączką grozi wkoło.

14. Prace plastyczne do wyboru:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/10/jak-zrobic-gniotka/ gniotek z balona i mąki ziemniaczanej z różnymi minkami

https://www.panikredka.pl/2017/08/zabawa-z-emocjami.html buźka z papieru technicznego z wymiennymi oczkami i ustami

http://kolorowy-swiatdzieci.blogspot.com/2016/05/nasze-emocje-kolorowe-stworki.html stworki rozdmuchiwane słomką do napojów

15. Zabawa matematyczna kodowanie – pokoloruj według numerów „Uśmiechniętą buzię”

https://www.coloringsquared.com/worksheet/smiley-face-color-by-number/

16. Na zakończenie radosny taniec „Hyc, Tup, Klap” z rodzicami. https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc

 Wybierzcie zabawy, które podobają się wam najlepiej. Miłego weekendu życzy pani Dorota.