Nasz temat na dziś to: „ Rozmowy na wiejskim podwórku”
Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!
1.„ Wyścigi konne” - zabawa ruchowa z elementem czworakowania.
Dzieciaki wyobraźcie sobie, że jesteście konikami. Waszym zadaniem jest na czworakach przemierzyć drogę dwóch okrążeń po pokoju. Poproście rodziców o włączenie stopera, wtedy będziecie mieli możliwość zobaczenia jak szybko jesteście w stanie wykonać to zadanie.
2.Wysłuchanie wiersza „ Bajka” Iwona Róża Salach
Zapraszam dzieci na bajkę,
w której kot pali fajkę –
pyku, pyku, pyk.
Ja sama jej nie pamiętam,
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła
i szybko odfrunęła.
– Kukuryku! – zapiał kogutek
i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
– Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały,
lecz bajki mówić nie chciały
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
– Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa.
– Beee – baran jej zawtórował.
– Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
– Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały,
gdakały i piały,
szczekały, gęgały, miauczały,
lecz bajki nie powiedziały.
Uwagi dla Rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza, a dowiesz się, czy uważnie słuchało. Pomogą Ci w tym pytania:
− Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
− Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
− Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?
3.Włączcie dziecku piosenkę „Stary Donald farmę miał”. Poproście dziecko, żeby naśladowało zwierzęta występujące w utworze.
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
4.Zabawa dramowa- zachęcanie do tworzenia samodzielnych dialogów. Rodzicu wykorzystaj sylwety wiejskich zwierząt z wcześniejszych zajęć, albo wykorzystaj figurki zwierzątek. Stwórzcie w zabawie samodzielne dialogi. One pozwolą Twojemu dziecku rozwinąć nie tylko wyobraźnię, ale poszerzyć zasób słów i sposób wypowiadania się. Owocnej pracy !!!
5.Obejrzyjcie teraz film edukacyjny pt. „Co nam dają zwierzęta na wsi?”,po obejrzeniu filmu,proszę rozwiążcie zaproponowane tam zadania
https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4
6.„ Kotek na drabinie” – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.
Poproście rodziców o 5 poduszek ( jaśki) ułożone jedna za drugą – to będą Wasze szczebelki drabiny. Wy zamieniacie się w kotka, który wskakuje na szczebelki starając się nie ominąć żadnego szczebelka. Ćwiczenie powtórzcie 4 razy : 2 razy skacząc obunóż, 2 razy przeskakując z nogi na nogę.
7.J.Angielski- zapoznajemy dzieci z nazwami wybranych zwierząt domowych:
cat(kat)-kot
dog(dog)-pies
bird(berd)-ptak
fish(fisz)-ryba
turtle(tertol)-żółw
Przy nazywaniu każdego zwierzątka pokażcie dziecku jego wygląd na obrazku. Możecie również puścić dziecku odgłos wybranego zwierzaka, a ono niech powtarza jego nazwę. Pobawcie się teraz w zabawę naśladowczą-wy wymieniacie nazwę zwierzątka a dziecko je naśladuje ruchem i głosem. Wejdźcie na stronę internetową www.englishplaybox w zakładkę Play Box 1, w temacie „Zwierzęta” znajdziecie piosenkę „I love my pets”. Posłuchajcie z dzieckiem tej piosenki, zachęcajcie dziecko, żeby wskazywało na obrazkach zwierzęta, które pojawiły się w piosence.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#1 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem, te zabawy to kontynuacja tych w które bawiliśmy się w przedszkolu z naszą matą do kodowania:
https://www.youtube.com/watch?v=-c04ILgAhDU&t=280s
https://drive.google.com/file/d/1E7GUGmSYETr1YPYQMEhBXzs-bRdkCa-r/view?usp=sharing zadania bez nudy cz.1 PDF do pobrania
Kochani życzę Wam i Waszym Rodzicom udanego weekendu. Nie zapomnijcie pochwalić się swoimi pracami na naszej grupowej stronie. Do zobaczenia w następnym tygodniu. Ściskam Was cieplutko Pani Ola.