Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ Rozmowy na wiejskim podwórku”

Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!

1.„ Wyścigi konne” -  zabawa ruchowa z elementem czworakowania.

Dzieciaki wyobraźcie sobie, że jesteście konikami. Waszym zadaniem jest na czworakach przemierzyć drogę dwóch okrążeń po pokoju. Poproście rodziców o włączenie stopera, wtedy będziecie mieli możliwość zobaczenia jak szybko jesteście w stanie wykonać to zadanie.

2.Wysłuchanie wiersza „ Bajka” Iwona Róża Salach

Zapraszam dzieci na bajkę,
 w której kot pali fajkę –
 pyku, pyku, pyk.
 Ja sama jej nie pamiętam, 
więc bajkę powiedzą zwierzęta.
– Ko, ko – kokoszka zaczęła
 i szybko odfrunęła.
 – Kukuryku! – zapiał kogutek
 i jeszcze szybciej uciekł.
– Gul, gul – indyki pisnęły.
 – Mee – potem kozy zaczęły.
– Gę, gę – gąski zagęgały,
 lecz bajki mówić nie chciały
– Kwa, kwa – kaczki krzyknęły.
 – Kwi, kwi – świnki kwiknęły.
– Muuu – głośno ryknęła krowa. 
– Beee – baran jej zawtórował.
 – Miau, miau – kotki zapiszczały.
– Ihaha – koniki głos dały.
 – Hau, hau, hau – krzyknęły szczeniaczki.
Głosów był wybór taki!
Zwierzęta ryczały, beczały, kwakały, 
gdakały i piały,
 szczekały, gęgały, miauczały, 
lecz bajki nie powiedziały.

Uwagi dla Rodzica: Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na temat wysłuchanego wiersza, a dowiesz się, czy uważnie słuchało. Pomogą Ci w tym pytania:
 − Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
 − Jakimi głosami odzywały się zwierzęta?
− Dlaczego zwierzęta nie opowiedziały bajki?

3.Włączcie dziecku piosenkę „Stary Donald farmę miał”. Poproście dziecko, żeby naśladowało zwierzęta występujące w utworze.

 https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

4.Zabawa dramowa- zachęcanie do tworzenia samodzielnych dialogów. Rodzicu wykorzystaj sylwety wiejskich zwierząt z wcześniejszych zajęć, albo wykorzystaj figurki zwierzątek. Stwórzcie w zabawie samodzielne dialogi. One pozwolą Twojemu dziecku rozwinąć nie tylko wyobraźnię, ale poszerzyć zasób słów i sposób wypowiadania się.  Owocnej pracy !!!

5.Obejrzyjcie teraz film edukacyjny pt. „Co nam dają zwierzęta na wsi?”,po obejrzeniu filmu,proszę rozwiążcie zaproponowane tam zadania

https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4

6.„ Kotek na drabinie” – zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku.

Poproście rodziców o 5 poduszek ( jaśki) ułożone jedna za drugą – to będą Wasze szczebelki drabiny. Wy zamieniacie się w kotka, który wskakuje na szczebelki starając  się nie ominąć żadnego szczebelka. Ćwiczenie powtórzcie 4 razy : 2 razy skacząc obunóż, 2 razy przeskakując z nogi na nogę.

7.J.Angielski- zapoznajemy dzieci z nazwami wybranych zwierząt domowych:

cat(kat)-kot

 dog(dog)-pies

 bird(berd)-ptak

fish(fisz)-ryba

turtle(tertol)-żółw

Przy nazywaniu każdego zwierzątka pokażcie dziecku jego wygląd na obrazku. Możecie również puścić dziecku odgłos wybranego zwierzaka, a ono niech powtarza jego nazwę. Pobawcie się teraz w zabawę naśladowczą-wy wymieniacie nazwę zwierzątka a dziecko je naśladuje ruchem i głosem. Wejdźcie na stronę internetową www.englishplaybox w zakładkę Play Box 1, w temacie „Zwierzęta” znajdziecie piosenkę „I love my pets”. Posłuchajcie z dzieckiem tej piosenki, zachęcajcie dziecko, żeby wskazywało na obrazkach zwierzęta, które pojawiły się w piosence.

Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”

Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#1 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem, te zabawy to kontynuacja tych w które bawiliśmy się w przedszkolu z naszą matą do kodowania:  

https://www.youtube.com/watch?v=-c04ILgAhDU&t=280s

https://drive.google.com/file/d/1E7GUGmSYETr1YPYQMEhBXzs-bRdkCa-r/view?usp=sharing  zadania bez nudy cz.1 PDF do pobrania

Kochani życzę Wam i Waszym Rodzicom udanego weekendu. Nie zapomnijcie pochwalić się swoimi pracami na naszej grupowej stronie. Do zobaczenia w następnym tygodniu. Ściskam Was cieplutko Pani Ola.