Nasz temat na dziś to: „ Różne Zawody”.
1.Posłuchajcie piosenki o różnych zawodach. Potem postarajcie się zapamiętać jakie zawody zostały wymienione. Pobawcie się z rodzicami. Wy spróbujcie pokazać wybrany zawód , a rodzice zgadują, potem następuje zmiana.
https://www.youtube.com/watch?v=u_2RTNZvFrc
2.Zabawa ruchowa do piosenki „ Taniec Kapturka”. Spróbujcie zatańczyć wspólnie z dziećmi wykonując tak samo jak Pan Tańcobajka. Miłej zabawy!!!
https://www.youtube.com/watch?v=mLhL5r1ZsFU
3.Dzisiaj będziemy sobie rozmawiać o różnych zawodach, dlatego zapraszam Was do wysłuchania wiersza Pana Juliana Tuwima „ Wszyscy dla wszystkich”.
Murarz domy buduje
Krawiec szyje ubrania,
Ależ gdzież by coś uszył ,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby mu krawiec
Spodni i fartucha nie uszył
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
To by szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
Jak myślicie ? Na czym polega praca murarza?, a na czym praca krawca?
Dlaczego murarz potrzebuje pracy krawca, krawiec- murarza, a piekarz- szewca?
Dla czyjego dobra pracują wszyscy ludzie?
4.Teraz otwórzcie proszę książki do czytania( str. 128,129) i spróbujcie powiedzieć, jakie zawody wykonują przedstawione osoby?
5.Zabawa matematyczna utrwalająca znaki „ <,>”. Przygotujcie proszę Wasze ulubione klocki . Będziemy sobie przeliczać klocki i porównywać ilość, oraz wstawiać znaki. Narysujcie proszę Drodzy Rodzice znak większości i mniejszości na kartce. Gotowe to zaczynamy!. Ułóżcie sześć klocków jednego koloru, np. czerwonego, zostawcie przerwę na znak. Obok ułóżcie cztery klocki innego koloru. Przeliczcie ile jest klocków w danym kolorze i porównajcie, których jest więcej, a których mniej. Postawcie odpowiedni znak. Możemy teraz ułożyć osiem klocków niebieskich, 5 klocków zielonych, przeliczamy i układamy pomiędzy właściwy znak. Miłej Zabawy!!
6.Teraz utrwalcie tą zabawę w KP ( str. 46 zad.1).
7.Praca plastyczna „ Kartka dla kolegi”. Spróbujcie wykonać kartkę według własnego pomysłu, którą chcielibyście podarować swojemu koledze lub koleżance. Możecie malować farbami, kredkami, bądź wyklejać elementy. To zależy od Was. E.Niewęgłowska
8.J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne,powtórzcie rymowankę z lekcji 5 i 6. Wykonajcie zadanie z książki -strona 42- 43. Bye, bye Pani Ola