Nasz temat na dziś to:„ Sadzimy rośliny”
Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki
1.Zabawa ćwicząca spostrzegawczość – "Kwiaty ogrodowe".
Sylwety kwiatów ogrodowych, np.: hiacynta, tulipana, bratka, żonkila.
Rodzic układa na stole sylwety kwiatów, np.: hiacynta, tulipana, bratka, żonkila. Dziecko podaje nazwy kwiatów uprawianych w ogrodzie i je liczy. Wskazuje, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który – czwarty. Następnie odwraca się. Rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Dziecko patrzy i odgaduje, którego kwiatu brakuje, po czym odtwarza początkowy układ kwiatów – dokłada odpowiedni kwiat.
hiacynt [.jpg, 83.26 kB]
tulipan [.jpg, 35.11 kB]
bratek [.jpg, 40.22 kB]
żonkil [.jpg, 22.04 kB]
2.„ Na rabatce” - zabawa matematyczna
Do zajęć matematycznych potrzebne będą 3 wąskie prostokąty ( rabatki), sylwety kwiatów: hiacyntów, bratków, tulipanów, żonkili ( 3 sylwety każdego gatunku), w kolorach: białym, żółtym i różowym.
Zabawa w sadzenie kwiatków:
- Sadzenie kwiatów według kolorów płatków.
Dziecko rozkłada prostokąty. Na każdym z nich układa kwiaty w danym kolorze. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko przelicza kwiaty i mówi, ile kwiatów danego koloru rośnie na ich rabatkach. - Sadzenie kwiatów według gatunków. Dziecko sadzi kwiaty według gatunków: na każdej rabatce (każdym prostokącie) układa kwiaty danego gatunku. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko przelicza kwiaty. Mówi, ile kwiatów danego gatunku zasadziło na swojej rabatce.
- Sadzenie kwiatów według instrukcji rodzica. Dziecko sadzi kwiaty według polecenia rodzica, np.: Na każdej rabatce zasadź po 3 kwiaty. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dziecko przelicza kwiaty. Mówi, jakie kwiaty, jakiego koloru zasadziło na rabatce.
• Sadzenie kwiatów według własnego pomysłu. Dziecko zastanawia się, jakie kwiaty zasadzi na każdej rabatce. Układa sylwety.
4.Kwitnące ogrody – zabawa plastyczna we współpracy z rodzicem
Rodzicu przygotuj białą kartkę A4 namaluj farbami trawę i łodygi kwiatów. Zadaniem dziecka jest maczanie palca w kolorowych farbach i kończenie obrazka. Dziecko domalowuje inne elementy przyrody, np.: motyle, słońce, chmury, drzewa.
5.Wykonanie karty pracy strona 39.
6. J.angielski -włączcie dziecku raz jeszcze piosenkę ze strony www.englishplaybox -Play Box 1 „I love pets”, poproście, żeby dziecko spróbowało śpiewać z Playboxem i wykonywało ustalone gesty. Zagrajcie w gry interaktywne przypisane do tematu „Zwierzęta”- lekcja 1 i 2 . Bye, bye
Dzieci ściskam i pozdrawiam Was mocno – Pani Ola