Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to": „ Segregujemy śmieci”

Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!

1.„ Śmieci w parku” – zabawa dydaktyczna 

Do tej zabawy ( opowiadania) potrzebne będzie coś szklanego,plastikowego, papierowego. Rodzic  opowiada dziecku o spacerze po parku, podczas którego spotkał panią Wiosnę. Pani Wiosna żaliła się, że park jest bardzo zanieczyszczony i jest w nim wiele śmieci. Dziecko odgaduje, z jakiego materiału wykonane są te śmieci. Następnie pani Wiosna zastanawiała się, kto tak naśmiecił i co w takiej sytuacji można zrobić. Rodzic pyta dziecko, czy domyśla się, kto zostawił taki bałagan w parku. Dziecko wypowiada się swobodnie. Wspólnie z rodzicem dochodzą do wniosku, że śmieci trzeba posprzątać i wrzucić do odpowiednich koszy.

2.Plastik, szkło,papier – zabawa dydaktyczna

Do zabawy potrzebne nam będą worki w  kolorach:  zielony, niebieski, żółty. Dzieci odpowiednio przy każdym z  zadań będą segregować śmieci ( rzeczy przygotowane przez rodziców już wcześniej), do odpowiednich worków. Jeśli nie mamy worków wystarczy wziąć karton, papier kolorowy w podanych kolorach i umówić się z dzieckiem ze to są nasze kosze na odpowiednie śmieci.

Zadanie 1  Badanie właściwości papieru
Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera papier i określa jego cechy.  Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem.  Następnie wrzuca papier do odpowiedniego worka.Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do niebieskiego kosza.

Segregowanie papieru:
https://www.se.pl/krakow/galeria/paragon-to-nie-papier-zarowka-to-nie-szklo-nowe-zasady-segregacji-smieci-w-krakowie-informator/gg-BK36-Erex-ZjSN/gp-XceY-tGpz-2u4m

Zadanie 2 Badanie właściwości plastiku

Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera plastik  i określa jego cechy.  Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem. Następnie wrzuca plastik do odpowiedniego worka.Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do żółtego kosza.

Segregowanie plastiku:

https://ekosystem.wroc.pl/segregacja-odpadow/jak-segregujemy-smieci-we-wroclawiu/tworzywa-plastik-metal/

Zadanie 3 Badanie właściwości szkła

Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera szkło  i określa jego cechy.  Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem. Następnie wrzuca szkło do odpowiedniego worka. Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do zielonego kosza.

Segregowanie szkła:

http://www.gminadobra24.pl/fotosy/newsy/smieci/szklo01_700.jpg

3.Zaśpiewajcie  wspólnie poznaną w poniedziałek piosenkę pt. „Nasza planeta”

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

4.„Sprzątamy śmieci” – zabawa ruchowa z elementem skłonu

Dziecko wolno, spokojnie maszeruje w różnych kierunkach, wykonując skłon. Na zawołanie rodzica: Wyrzuć śmieci! wykonuje jeszcze trzy kroki, odliczając i naśladując podnoszenie śmieci, po czym prostuje się, podnosi jedną lub drugą rękę i naśladuje wrzucanie śmieci do kosza.

5."Ekoludek" – zabawa plastyczna.
Proszę o stworzenie z dzieckiem postaci ekoludka,może być płaska lub przestrzenna z różnego rodzaju odpadów(np.rolki po papierze, korki pudełka,gazety itp.). Poniżej przykładowe ekoludki:

ekoludek 1 [.jpg, 42.78 kB]

ekoludek 2 [.jpg, 28.57 kB]

5.Wykonanie karty pracy

Na zakończenie proszę wykonajcie kartę pracy strona 31.

Pozdrawiam Pani Kasia i Pani Joasia