Nasz temat na dziś to": „ Segregujemy śmieci”
Dzień dobry Rodzice, Cześć Dzieciaki !!!
1.„ Śmieci w parku” – zabawa dydaktyczna
Do tej zabawy ( opowiadania) potrzebne będzie coś szklanego,plastikowego, papierowego. Rodzic opowiada dziecku o spacerze po parku, podczas którego spotkał panią Wiosnę. Pani Wiosna żaliła się, że park jest bardzo zanieczyszczony i jest w nim wiele śmieci. Dziecko odgaduje, z jakiego materiału wykonane są te śmieci. Następnie pani Wiosna zastanawiała się, kto tak naśmiecił i co w takiej sytuacji można zrobić. Rodzic pyta dziecko, czy domyśla się, kto zostawił taki bałagan w parku. Dziecko wypowiada się swobodnie. Wspólnie z rodzicem dochodzą do wniosku, że śmieci trzeba posprzątać i wrzucić do odpowiednich koszy.
2.Plastik, szkło,papier – zabawa dydaktyczna
Do zabawy potrzebne nam będą worki w kolorach: zielony, niebieski, żółty. Dzieci odpowiednio przy każdym z zadań będą segregować śmieci ( rzeczy przygotowane przez rodziców już wcześniej), do odpowiednich worków. Jeśli nie mamy worków wystarczy wziąć karton, papier kolorowy w podanych kolorach i umówić się z dzieckiem ze to są nasze kosze na odpowiednie śmieci.
Zadanie 1 Badanie właściwości papieru
Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera papier i określa jego cechy. Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem. Następnie wrzuca papier do odpowiedniego worka.Wniosek: papier jest miękki, da się go drzeć, daje się zgniatać. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do niebieskiego kosza.
Segregowanie papieru:
https://www.se.pl/krakow/galeria/paragon-to-nie-papier-zarowka-to-nie-szklo-nowe-zasady-segregacji-smieci-w-krakowie-informator/gg-BK36-Erex-ZjSN/gp-XceY-tGpz-2u4m
Zadanie 2 Badanie właściwości plastiku
Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera plastik i określa jego cechy. Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem. Następnie wrzuca plastik do odpowiedniego worka.Wniosek: plastik jest lekki, elastyczny lub sztywny. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do żółtego kosza.
Segregowanie plastiku:
Zadanie 3 Badanie właściwości szkła
Dziecko z przygotowanych rzeczy wybiera szkło i określa jego cechy. Rodzic prosi by dziecko wypowiadało się pełnym zdaniem. Następnie wrzuca szkło do odpowiedniego worka. Wniosek: szkło jest ciężkie, zimne, twarde, przepuszcza światło. Rodzic odczytuje dziecku, jakiego rodzaju rzeczy wrzucamy do zielonego kosza.
Segregowanie szkła:
http://www.gminadobra24.pl/fotosy/newsy/smieci/szklo01_700.jpg
3.Zaśpiewajcie wspólnie poznaną w poniedziałek piosenkę pt. „Nasza planeta”
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
4.„Sprzątamy śmieci” – zabawa ruchowa z elementem skłonu
Dziecko wolno, spokojnie maszeruje w różnych kierunkach, wykonując skłon. Na zawołanie rodzica: Wyrzuć śmieci! wykonuje jeszcze trzy kroki, odliczając i naśladując podnoszenie śmieci, po czym prostuje się, podnosi jedną lub drugą rękę i naśladuje wrzucanie śmieci do kosza.
5."Ekoludek" – zabawa plastyczna.
Proszę o stworzenie z dzieckiem postaci ekoludka,może być płaska lub przestrzenna z różnego rodzaju odpadów(np.rolki po papierze, korki pudełka,gazety itp.). Poniżej przykładowe ekoludki:
ekoludek 1 [.jpg, 42.78 kB]
ekoludek 2 [.jpg, 28.57 kB]
5.Wykonanie karty pracy
Na zakończenie proszę wykonajcie kartę pracy strona 31.
Pozdrawiam Pani Kasia i Pani Joasia