Nasz temat na dziś to: "Serce na dłoni"
Witajcie dzieciaki. Pobawmy się dzisiaj z rodzicami, a na zakończenie tygodnia czeka nas jeszcze jedna niespodzianka.
1.Zabawa „Co oznacza słowo miłość” – rysowanie lub zapisywanie skojarzeń ze słowem miłość. Zapisywanie na dużym brystolu słowa MIŁOŚĆ. Dziecko dostaje karteczki samoprzylepne. Na karteczkach zapisuje lub rysuje słowa kojarzące się z miłością. Przykleja karteczki do mapy myśli, odczytuje wspólnie z rodzicami swoje skojarzenia. Próba klasyfikacji. MIŁOŚĆ to: osoby, rzeczy, uczucia itd.
- duży arkusz papieru, karteczki samoprzylepne, flamastry.
2.Praca z kartą pracy 24b – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, odwzorowywanie, budowanie wypowiedzi.
- KP4.24b
3.„Tańce z balonikiem” – zabawa muzyczno–ruchowa – dziecko i rodzic tworzą parę. Dmuchają balon i umieszczają go między swoimi głowami. Przy muzyce tanecznej (np. piosenka „Taniec Mai”). Tańczą ostrożnie i powoli tak, aby nie upuścić balonika. Jeżeli mamy rodzeństwo tworzymy dwie pary. Wygrywa ta para, która najdłużej utrzyma balon między głowami. https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8– piosenka „Taniec Mai” do zabawy „Tańce z balonikiem”
4.„Kocham swoją rodzinę, ponieważ…” – tworzenie słoika z serduszkami. Rodzic przygotowuje dla dziecka słoiki (prawdziwy lub narysowany). Dziecko wycina z czerwonego papieru serduszka. Na każdym serduszku rodzic pomaga zapisać lub narysować, za co kocha swoją rodzinę. Dziecko wrzuca serduszka do słoika, który będzie prezentem dla rodziców. Można ozdobić je czerwoną wstążką lub rafią, a na nakrętce nakleić jedno z serduszek.
- słoiki, kolorowy papier, nożyczki, czerwona wstążka
5.„Doniczkowe kwiatki” – prezent dla rodziców. Przygotowujemy wcześniej doniczkę z ziemią, nasiona lub sadzonki kwiatów. Siejemy lub sadzimy w doniczce, dekorujemy według własnego pomysłu.
- doniczka z ziemią, nasiona lub sadzonki kwiatów
6.„Kwiatowe memory” – zabawa dydaktyczna – rozkładamy na dywanie kartoniki z obrazkami do spodu (po dwa takie same). Dziecko i rodzic odsłaniają po dwa kartoniki w jednej rundzie. Jeśli znajdą dwa takie same kwiaty, nazywają je, zabierają i układają przed sobą. Jeśli nie, odwracają kartoniki z powrotem obrazkami do spodu. Zabawa trwa do momentu, aż wszystkie pary obrazków będą zebrane. Na koniec dziecko próbuje podać nazwy zebranych kwiatów i liczy zgromadzone pary. Osoba, która zebrała najwięcej par – zwycięża (obrazki na stronie grupy).
7.„Czerwony jak serce” – wymienienie kolorowych obiektów. Rodzic rzuca piłkę do dziecka. Mówi przy tym: Czerwony jak…. Dziecko łapie piłkę podaje przykłady kolejnych czerwonych przedmiotów. Przykłady nie mogą się powtarzać. Następnie zmiana ról.
- piłka
8.„Serduszko na dłoni” – ćwiczenia oddechowe – dziecko otrzymuje małe serduszko, kładzie serduszko na dłoni i próbuje tak dmuchnąć na dłoń, aby serduszko uniosło się w powietrze. Zabawę prowadzimy 1,5-2 minuty.
9.„Stemple” – zabawa plastyczna, tworzenie papieru pakownego do prezentów dla rodziców. Dziecko z formuje z rolki po papierze toaletowym kształt serca. Macza rolkę w czerwonej farbie i robi stemple na dużym brystolu.
http://figlujemy.blogspot.com/2016/02/serca-stemplowane-rolka-po-papierze.html
- rolki po papierze toaletowym, czerwona farba, duży brystol
10.Zabawy z dzieckiem w „dom” z wykorzystaniem zabawek i przedmiotów wybranych przez dziecko.
11.„Rodzinny weekend majowy” – jeśli pogoda na to pozwoli, organizujemy w weekend wspólnie z rodzicami wycieczkę rowerową, aby spędzić czas na świeżym powietrzu. Rozkładamy koce i obserwujemy chmury, puszczamy i łapiemy bańki mydlane, rysujmy kredą, bądź zagrajmy w klasy. Możemy wykorzystać jeszcze inne pomysły np. piłki, skakanki, gumy lub inny sprzęt sportowy. Ważne, by dobrze się bawić i wspólnie spędzać czas.
Życzę wspaniałej zabawy. Pani Dorota.