Nasz temat na dziś to: ,,Skacząca piłka”
1.Ćwiczenia artykulacyjne:
Rodzic mówi, a dziecko wykonuje ćwiczenia:
- podnieś jedną rękę, wyprostowaną do góry i wdychajcie powietrze nosem. Potem opuszczaj rękę i wydychaj powietrze;
To samo ćwiczenie powtarzamy z drugą rękę.
- uciszaj siebie nawzajem, mówiąc niezbyt głośno: ciii, ciii, ciii…;
- nadgryzaj lekko zębami górną wargę, a potem dolną;
- nadymaj policzki, a potem szybko wypuść z nich powietrze
2.Zabawa ruchowa do piosenki ,,Lato na dywanie”
https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ
3.Słuchanie fr. wiersza D. Gellner ,,Piłka”
Po cichutku, po kryjomu,
Wyskoczyła piłka z domu.
Hop! Hop! W górę! W dół!
Przeskoczyła świata pół.
Zatrzymała się pod płotem,
Zatańczyła z burym kotem.
Hop! Hop! Raz i dwa!
Obudziła złego psa!
4.Rozmowa nt. wiersza.
- O czym jest wiersz?
- Co zrobiła piłka?
- Gdzie się zatrzymała?
- Pokaż ręką górę, a potem – dół, tak jak skakała piłka.
5.Zabawa ruchowa z elementem podskoku ,,Skacząca piłka”.
Dziecko naśladuje podskakującą piłkę: szybko, a potem wolno.
6.Zapoznaniem z wykonaniem pracy, praca dziecka.
Dziecko dostaje rysunek piłki. Zadaniem dziecka jest pomalowanie piłki w wybranym przez dziecko kolorze.
Przedszkolaku, pamiętaj po skończonej pracy, umyj ręce.
7.Oglądanie po trzy zdjęcia przedmiotów. Wskazanie wśród nich zdjęcia, które nie pasuje do pozostałych. (książka s. 44)
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_3latek_ksiazka/mobile/index.html#p=46
Pozdrawiam Was serdecznie. Do jutra. Pani Ania.
J.angielski-powtórzcie słownictwo związane z wakacjami;
Zatańczcie ponownie przy piosence „If you are happy”
Narysujcie teraz, gdzie byście chcieli pojechać w tym roku na wakacje. Gdy skończycie rysunek, wymieńcie po angielsku rodzicom kolory, które wykorzystaliście do wykonania pracy. Bye,bye Pani Kasia