Nasz temat na dziś to: "Skąd się bierze prąd"
Witam Was cieplutko. Dzisiaj dowiecie się skąd się bierze prąd i poznacie kolejną literę alfabetu „W, w”
„Powitanka” – „ Ram, sam, sam” https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s
„ Prąd”- film edukacyjnyhttps://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ
„Oszczędzamy energię elektryczną” - rozmowa kierowana na temat filmu.Rodzica zadaje pytania:
Jak poza domem chronić się przed porażeniem pioruna?
Skąd prąd bierze się w gniazdku elektrycznym?
Co wytwarza prąd?
Jakie mamy rodzaje elektrowni?
Dlaczego warto oszczędzać energię elektryczną?
Jak można oszczędzać energię elektryczną?
Czy dzieci mogą same włączać urządzenia elektryczne?
W razie niebezpieczeństwa pod jaki numer należy zadzwonić?
Utrwalenie melodii i słów piosenki „ Nasza planeta” – dziecko dowolnie według własnego pomysłu porusz się/tańczy przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
Tropimy głoskę "w" na podstawie wyrazu „worek” – zabawy słuchowe. Dzieci wyszukują w pokoju lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską w, dzielą dany wyraz na sylaby np. wo-rek. Odpowiadają na pytania Rodzica:
Jaką słyszysz pierwszą sylabę? („wo”)
Jak brzmi kolejna sylaba? („rek”)
Która to sylaba z kolei? (dziecko używa liczebnika porządkowego: pierwsza, druga, itd.)
Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu? („w” jeśli dziecko jeszcze nie wysłuchuje głoski, należy wydłużyć ją podczas wymawiania „wwworek”)
Jaką głoskę słyszysz na końcu wyrazu worek? (postępujemy analogicznie jak w przypadku pierwszej głoski, wydłużając podczas wymowy ostatnią głoskę „worekkk”)
Analizujemy w ten sposób kilka wyrazów np.: wąż, wata, wazon, waga.
Praca z K3., str. 29 – czytanie globalne (czytanie całego wyrazu, najpierw Rodzic potem dziecko) wyrazu podstawowego worek. Łączenie z workiem obrazków, których nazwy zaczynają się głoską w. Proszę zwrócić uwagę na dokładną wymowę w wyrazach głosek „w” i „f”( tutaj dzieci mogą się mylić). Zadanie dodatkowe – słuchanie i nauka pierwszej zwrotki wiersza „Wielkie dziś sprzątanie świata”:
Wielkie dziś sprzątanie świata,
czarownica z miotłą lata,
z nią czarownic innych chmara
Łysą Górę sprzątnie zaraz,
recytacja z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie.
„Wiatrak” – praca z wykorzystaniem W. nr 42. Dzieci wycinają i składają wiatrak według instrukcji rodzica.
Język angielski
Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2 na stronie www.englishplaybox w Play Box 2 w temacie „ Liczymy kształty”. Pozdrawiam Pani Ola
Na koniec wystawa waszych pięknych prac. Zadanie z wczoraj nie było łatwe, ale Agatka, Zuzia i Bartuś poradzili sobie świetnie. Gratuluję Wam zrobienia prześlicznych Ekoludków!!! Dla Rodziców piękne DZIĘKUJĘ , bez Państwa wsparcia, dzieciom byłoby trudno zrobić prace.
Pozdrawiamy i mocno ściskamy. Panie Dorota i Asia.