Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Skąd się bierze prąd"

Witam Was cieplutko. Dzisiaj dowiecie się skąd się bierze prąd i poznacie kolejną literę alfabetu „W, w”

„Powitanka” – „ Ram, sam, sam” https://www.youtube.com/watch?v=k7AsdUIXR4s

„ Prąd”- film edukacyjnyhttps://www.youtube.com/watch?v=LmpLrMs44VQ  

„Oszczędzamy energię elektryczną” - rozmowa kierowana na temat filmu.Rodzica zadaje pytania:

Jak poza domem chronić się przed porażeniem pioruna?
Skąd prąd bierze się w gniazdku elektrycznym?
Co wytwarza prąd?
Jakie mamy rodzaje elektrowni?
Dlaczego warto oszczędzać energię elektryczną?
Jak można oszczędzać energię elektryczną?
Czy dzieci mogą same włączać urządzenia elektryczne?
W razie niebezpieczeństwa pod jaki numer należy zadzwonić?

Utrwalenie melodii i słów piosenki  „ Nasza planeta” – dziecko dowolnie według własnego pomysłu porusz się/tańczy  przy piosence  https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I 

Tropimy głoskę "w" na podstawie wyrazu „worek” – zabawy słuchowe. Dzieci wyszukują w pokoju lub wymyślają przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską w, dzielą dany wyraz na sylaby np. wo-rek. Odpowiadają na pytania Rodzica:

Jaką słyszysz pierwszą sylabę? („wo”)
Jak brzmi kolejna sylaba? („rek”)
Która to sylaba z kolei?  (dziecko używa liczebnika porządkowego: pierwsza, druga, itd.)
Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu? („w” jeśli dziecko jeszcze nie wysłuchuje głoski, należy wydłużyć ją podczas wymawiania „wwworek”)
Jaką głoskę słyszysz na końcu wyrazu worek? (postępujemy analogicznie jak w przypadku pierwszej głoski, wydłużając podczas wymowy ostatnią głoskę „worekkk”)
Analizujemy w ten sposób kilka wyrazów np.: wąż, wata, wazon, waga.

Praca z K3., str. 29 – czytanie globalne (czytanie całego wyrazu, najpierw Rodzic potem dziecko) wyrazu podstawowego worek. Łączenie z workiem obrazków, których nazwy zaczynają się głoską w. Proszę zwrócić uwagę na dokładną wymowę w wyrazach głosek „w” i „f”( tutaj dzieci mogą się mylić). Zadanie dodatkowe – słuchanie i nauka pierwszej zwrotki wiersza „Wielkie dziś sprzątanie świata”:

Wielkie dziś sprzątanie świata,
czarownica z miotłą lata,
z nią czarownic innych chmara
Łysą Górę sprzątnie zaraz,  

recytacja z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie.

„Wiatrak”praca z wykorzystaniem W. nr 42. Dzieci wycinają i składają wiatrak według instrukcji rodzica.

Język angielski
Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2  na stronie www.englishplaybox w Play Box 2  w temacie „ Liczymy kształty”. Pozdrawiam Pani Ola

Na koniec wystawa waszych pięknych prac. Zadanie z wczoraj nie było łatwe, ale Agatka, Zuzia i Bartuś poradzili sobie świetnie. Gratuluję Wam zrobienia prześlicznych Ekoludków!!!  Dla Rodziców piękne DZIĘKUJĘ , bez Państwa wsparcia, dzieciom byłoby trudno zrobić prace.

Pozdrawiamy i mocno ściskamy. Panie Dorota i Asia.