Nasz temat na dziś to: "Słoneczka i chmurki"
Kochane maluszki to już WIOSNA.
Nasz temat na dziś to ,,Słoneczka i chmurki”
1.Na początek zabawa ,,Chmura i krople deszczu”.
Dzieci otrzymują apaszki – chmurki. Dzieci biegają przy muzyce wybranej przez rodzica, chmura - apaszka nad głową .Przerwa w muzyce – kropelki (dzieci) kładą się i pukają palcami podłogę, apaszka na dziecku.
2.Rodzicu narysuj dwie pętle na dwóch różnych kartkach A4. Jedna pętla koloru żółtego, druga – niebieskiego. Przygotuj również po cztery chmurki i cztery słoneczka.
3.Segregowanie elementów wg rodzaju (np. cztery chmurki, trzy słoneczka. Może być również inna liczba chmurek i słoneczek przy kolejnych zabawach, wg pomysłów Państwa).
Przedszkolaku, podziel słoneczka i chmurki do właściwych obręczy (słoneczka do pętli żółtych, chmurki do niebieskich)
Rodzicu zapytaj : W jaki sposób podzielisz elementy?; Do jakich pętli je włożysz i dlaczego?
Przedszkolaku, policz elementy w obręczach. Ile jest chmurek? (dzieci mogą położyć taką samą liczbę łyżek, patyczków, klocków itp.)
Ile jest słoneczek? Pokaż tyle paluszków. (dzieci mogą położyć taką samą liczbę łyżek, patyczków, klocków itp.)
4.Porównywanie liczebności chmurek i słoneczek.
Przedszkolaku, powiedz ile jest w pętlach chmurek, ile słoneczek. Pokaż tyle paluszków. Pokaż pętlę, w której jest więcej elementów, w której jest mniej.
5.Zabawa ruchowa pt. ,,Słonko świeci – deszczyk pada”.
Hasło ,,Słonko świeci” – dzieci podnoszą ręce w górę, dłońmi wkręcają żarówki; hasło –,, deszczyk pada ‘’ – dzieci biegają trzymając na niby parasolkę nad głową.
6.Nie zapominamy o j.angielskim.Utrwalamy nazwy wybranych kolorów.Poproś dziecko, żeby nazywało kolory przedmiotów znajdujących się w najbliższym otoczeniu. Możecie również włączyć dziecku piosenkę z kanału You Tube https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY Bye,bye K.Witkowska
Wesołej zabawy.
Anna Jucha.