Nasz temat na dziś to: "Śpiewamy o bocianie"
Nasz temat na dziś to ,,Śpiewamy o bocianie”
- Na początek zapraszam was do obejrzenia Pana Bociana.
https://www.youtube.com/watch?v=9CNkX301os4
- Rodzicu omów z dzieckiem wygląd bociana zadając pytania np.:
- Gdzie bocian ma dziób? Gdzie ma ogon? Gdzie ma nogi?
- W jakim kolorze ma dziób i nogi?
- W jakim kolorze ma ogon?
- Jaki głos wydaje bocian? (dzieci mogą naśladować odgłos wydawany przez bociana, mogą pokazać jak stoi, leci).
- Teraz przedszkolaku zabawa ruchowa - ,,Uwaga! Bocian!”
Dzieci – Żabki skaczą po łące (mieszkaniu). Na hasło ,,Uwaga! Bocian” – zatrzymują się na chwilę w bezruchu.
- Posłuchajcie piosenki o bocianie ,,Kle, kle boćku”” https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
- Rodzicu porozmawiaj nt. w/w piosenki:
- Jakie jest tempo tej melodii? (wolne – szybkie).
- O czym była ta piosenka?
- Jaki ptak przyleciał?
- Co zrobili chłopcy?
- Jak wraca bocian to jaką porę roku witamy?’’
- Przedszkolaku pobaw się teraz przy piosence ,,Kle, kle boćku”.
Rodzicu – dziecko na słowach kle, kle boćku stoi na jednej nodze z wyciągniętymi rękoma w przód i naśladuje (głosem i ruchem rąk) klekotanie bociana. Na pozostałej części zwrotki dziecko fruwa z wyciągniętymi w bok rękoma po wskazanej powierzchni. Przygrywka: siad na podłodze.
- Dziecko słucha piosenki raz jeszcze, i stara się powtórzyć zapamiętane fragmenty utworu.
- Przedszkolak tworzy akompaniament do piosenki wykorzystując np. klucze, szuranie nogami, pukanie łyżką, dwoma łyżeczkami, szuranie zgniecioną wcześniej kartką papieru itp.
Dziecko gra np.: podczas przygrywek, podczas zwrotek, na fragmencie zwrotki itd. wg pomysłów dzieci i rodziców.
- Na zakończenie zapraszam dzieci do wykonania ilustracji bociana (karta pracy, nr 8) – wg polecenia, dziecko wkleja sobie wybraną naklejkę psa Lalusia.
- Dziecko może wykonywać pracę słuchając cicho piosenkę ,,Kle, kle boćku”.
Udanej zabawy.
Anna Jucha.