Nasz temat na dziś to: „ Sport to zdrowie”
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Głowa, ramiona, kolana, pięty”.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
2.„ Raz, dwa , trzy, ruszaj się i Ty”. Prezentowanie dyscyplin sportowych.
Obejrzyjcie sobie film , o dyscyplinach sportowych , a potem odpowiedzcie na pytania rodziców.
https://www.youtube.com/watch?v=Klf9pwsbyxk
Jakie dyscypliny sportowe zostały wymienione, w tej bajce? , wymieńcie tyle ile zapamiętaliście .Jaką Wy najbardziej lubicie dyscyplinę sportową?
3.Teraz chciałabym, aby każde dziecko przeczytało swoim rodzicom krótki tekst w Kartach Pracy 4 ( zad. 1 str. 23) o jednej z dyscyplin sportowych, którą bardzo lubią chłopcy. Rodzice oczywiście mogą pomóc swoim dzieciom w czytaniu, jednak jestem pewna , że świetnie sobie poradzicie. Jeśli uważnie przeczytacie, to utrwalicie sobie poznane litery i bez problemu uzupełnicie zdania o brakujące wyrazy w ramkach.
4.Rozruszajmy swoje rączki, poruszajmy się troszkę, bo przecież „ Sport to zdrowie”
Proponuję taką zabawę, która nazywa się „ Knedle ze śliwkami”. Dzieci naśladują czynności opisane w wierszu. No to zaczynamy!!!!
Obieramy dwa ziemniaki ( naśladowanie obierania)
Jeden taki, drugi taki. ( pokazujemy duży i mały)
Umyjemy śliwek kilka ( naśladujemy mycie śliwek)
To jest pracy tylko chwilka ( odkładamy śliwki do miski, ruch rąk na dół)
Nasypiemy mąkę biała ( dzieci sypią jedna ręką, posypują drugą)
Na knedelki doskonałą.
I dodamy jajo kurze, ( tłuką i wrzucają jajko stukając o palce)
Nie za małe nie za duże, ( wyrzucamy skorupki za siebie)
Będą knedle ze śliwkami. ( ugniatamy ciasto)
Jeśli chcesz to rób je z nami. ( wałkujemy)
Zaraz je ugotujemy ( wrzucamy do garnka )
I na obiad sobie zjemy ( głaskamy się po brzuchu)
5.Praca plastyczna „ Witaminki” . Potrzebne będą : biały karton i kolorowe farby oraz ołówek. Postarajcie się narysować swoje ulubione warzywa, możecie również poprosić rodziców o kolorowankę z warzywami, może być jedno wybrane warzywo, wszystko zależy od Was. Pomalujcie swoje warzywa farbami, zwracając uwagę na właściwe kolory warzyw.
6.Na zakończenie utrwalcie sobie poznaną literę „ H, h” , ćwicząc rączki przy pisaniu w zeszytach grafomotorycznych ( Mój zeszyt str. 30).
Pozdrawiam E.Niewęgłowska
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy Koduj z nami#2 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=xDZHfBME9BE&t=4s
https://drive.google.com/file/d/1rrfWnWkAHywBdBneCGj-08wlI52hDien/view PDF do pobrania.
Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze strony od 10 do 13.
Życzę miłego kodowania. Pani Ola.