Nasz temat na dziś to: "Stół wielkanocny"
Nasz temat na dziś to: „ Stół wielkanocny”
Dzień dobry rodzice, Cześć dzieciaki !!!
Dzisiaj w środę porozmawiamy sobie o stole wielkanocnym.
1.Śniadanie wielkanocne – ćwiczenie narządów artykulacyjnych.
Dzieci siedzą na dywanie rodzic pokazuje zdjęcia potraw charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych i wypowiada rymowankę. Dzieci naśladują zaproponowane przez rodzica dźwięki oraz ruchy. Zabawę powtarzamy kilka razy, wypowiadając rymowankę Iwony Fabiszewskiej: cicho, głośno, wolno, szybko.
Dzieci: mówią:
Najpierw żurek z kiełbasą mniam, mniam, mniam, i głaszczą się
po brzuchach,
i ziemniaki z okrasą, dmuchają na gorące ziemniaki,
potem pyszne jajeczka, wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę: cicho
i głośno,
a na końcu – babeczka. nabierają dużo powietrza, zamykają usta
i wypychają policzki.
2.„ Pisanki” – zajęcia matematyczne
Dzieciaki przygotujcie sobie 10 sylwet pisanek, dwa talerzyki papierowe, bądź domowe. Jesteście gotowi ? to zaczynamy !!
a) Policzcie swoje jajka ile ich macie? Rozłóżcie po tyle samo na dwóch talerzykach. Sprawdźcie czy dobrze wykonaliście zadanie. Na pewno wam się udało !!
b) Na jednym talerzyku ułóżcie 6 pisanek, a na drugim 4 pisanki. Gdzie jest więcej? O ile jest więcej?
3.Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.
Dziecko wraz z rodzicem siedzi na dywanie i mówi rymowankę. Dziecko pokazuje odpowiednią liczbę palców i odpowiadają na pytania.
Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło?
4.Zadanie dodatkowe: poznajemy głoskę „ E”.Co zaczyna się na tą głoskę „E”? Wspólnie z rodzicami wyszukajcie jak najwięcej słów zaczynających się na głoskę „ E”. Dzieciaki poproście rodziców by pokazali wam graficzny obraz litery „e, E” pisanej i drukowanej. A teraz możecie narysować jeden przedmiot na głoskę „ E”
5.Nie zapominamy o j.angielskim. W tym tygodniu poznamy słownictwo związane z Wielkanocą: Easter(wymowa -ister) (Wielkanoc), egg(wymowa -eg) (jajko), bunny( wymowa -bani) (zajączek wielkanocny), chick( wymowa- czik)-(kurczaczek), fluffy(wymowa -flafi)-puszysty,basket(wymowa -basket)-koszyk. Nauczcie się z rodzicami krótkiego wierszyka :
Fluffy bunny,
Fluffy chick
jump(Dżamp) into(intu) the basket,
Quick(kłik)3X
A teraz zapraszam do zabawy ruchowej przy piosence postarajcie się pokazywać z zajączkiem wszystkie czynności
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
I wish you best fun!!! Bye, bye
Na dzisiaj to już wszystko pozdrawiam was serdecznie
Pani Kasia