Nasz temat na dziś to: „Strażnicy przyrody są wśród nas”- wiemy jak troszczyć się o środowisko. Poznajemy literkę h, H.
„Strażnicy przyrody są wśród nas”- wiemy jak troszczyć się o środowisko. Poznajemy literkę h, H.
Dzień Dobry Dzieci
- Posłuchajcie opowieści
Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może dzieci im pomogą ?
- Zastanówcie się wspólnie z Rodzicami.
- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli ?
- Czym jest Ziemia ?
- Dlaczego musimy o nią zadbać ?
- Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi ?
- Co mogą znaczyć słowa: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić” (zapamiętajcie to zdanie, powtarzajcie je samodzielnie).
- Przygotujcie wspólnie z Rodzicami lub samodzielnie sylwetę dużego drzewa, można je wyciąć z papieru. Na koronie drzewa mazakiem wpiszcie: Las to…
- Podawajcie skojarzenia do tego zapisu, a Rodzice będą je wokół niego zapisywać. Stwórzcie ich jak najwięcej.
- Poznajcie lub przypomnijcie sobie budowę drzewa i zapamiętajcie jej elementy.
- Pobawcie się przez chwile:
- „Toczymy zwalony pień” – dziecko niech będzie pniem i leży na dywanie, a Rodzic delikatnie je turla w różnych kierunkach
- „Rzucamy do celu” – wyznaczcie sobie, np. obręczą lub sznurkiem miejsce celu i wykorzystując, np. zwinięte w kulki gazety rzucajcie nimi celnie i liczcie zdobyte punkty zwiększając stopniowo dystans.
- Na stronie 12, 13 (k.cz.4) pokolorujcie rysunki zwierząt i posłuchajcie tekstu pod obrazkiem czytanego przez Rodzica.
- Wykorzystajcie kartoniki białe, niebieskie i czerwone (które wykonaliście wcześniej). Przyjrzyjcie się literce h, H. Określcie czy jest samogłoską czy spółgłoską i dlaczego (hyyyy..). Nie zapomnijcie wymyśleć jak najwięcej słów na głoskę h. wspólnie z Rodzicami ułóżcie schemat wyrazu hamak (białe kartoniki), następnie model (czerwone i niebieskie) i podpiszcie cegiełki literkami, które znajdziecie w tekturowej teczce.
- Wykonajcie ćwiczenia na str. 70- 73 (Liczby i litery cz.2)
Zadanie:
- Wytnijcie kartoniki z kwiatami z kart H i I (tekturowa teczka). Będą nam potrzebne jutro.
- Wykonajcie ćwiczenia graficzne k.cz.4 str.17
- Posłuchajcie piosenki pt. „Ochroń Ziemię” , spróbujcie śpiewać jej refren.
https://www.youtube.com/watch?v=92ySNopG43Y
Pamiętajcie o gromadzeniu wszystkich prac w teczce.
Dziękuję za uwagę Dorota Siuda