Nasz temat na dziś to: "Szanujemy książki"
Witajcie!!! Dzisiaj kolejny dzień rozmów o naszym przyjacielu czyli książce. Zaczynamy od znanych Wam zabaw:
https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE „Czy gotowe nogi…”
https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs marsz i bieg
https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s marsz i podskoki - z nogi na nogę
Uważne słuchanie wiersza J. Huszczy."Skarga książki"
Jestem książką z dużej szafy.
wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.
Rozmowa na temat wiersza:
Na co skarżyła się książka?;
Co należy robić, żeby książki się nie niszczyły?;
Dlaczego należy dbać o książki?.
„Kącik książki” – naprawianie i obkładanie książek. R. przygotowuje papier do pakowania, nożyczki, taśmę klejącą. Dziecko wybiera z kącika książki, które należy obłożyć lub naprawić. Wspólnie z R. podejmują odpowiednie działania.
Praca z ZG, 47 – rysowanie zakładki do książki po śladzie i po kropkach.
„Maszyna drukarska” – zabawa ruchowa. R. przedstawia się jako matryca w maszynie, dziecko jest kartką z wydrukowanym tekstem. To samo, co jest na matrycy, musi być na kartce R. wykonuje różne czynności, a dziecko naśladuje prezentowane ruchy. Później następuje zamiana ról.
„Nasze czasopisma” – Proszę pokazać dziecku różne czasopisma dla dzieci (np. „Świerszczyk”). Rodzic uświadamia dziecku, że istnieje możliwość korzystania z innych form literatury dziecięcej, np. zamieszczanej na stronach internetowych dla dzieci (tylko pod kontrolą dorosłych).
Utrwalenie słów i melodii piosenki „ Kolorowa książka”https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A
Praca z K4., 4 – dokładanie do 9; doklejanie nalepek z brakującymi zabawkami. Zadanie dodatkowe – otaczanie pętlami przedmiotów niepasujących do pozostałych.
Dla chętnych rodziców: „Czerwony Kapturek” – gra. Rodzic i dziecko przygotowują:dwa pionki i dwie kostki do gry, kartkę papieru i rysują planszę z trasą gry. Zaznaczają na trasie: pola, pola-pułapkami i pola-premie np.
- pole z wilkiem: „Musisz go przechytrzyć, więc czekasz do momentu, w którym wyrzucisz dziewięć oczek na obu kostkach”;
- pole z babcią: „Czekasz jedną kolejkę, gdyż babcia jest schorowana i bardzo wolno się porusza”;
- pole z leśniczym: „Przesuwasz się o dwa pola do przodu”),
Jeden pionek bierze R., drugi daje dziecku. Oba pionki ustawione są na polu start. Rodzic rozpoczyna grę. Rzuca jednocześnie dwiema kostkami do gry. Następnie przelicza na głos liczbę oczek na obu kostkach. Przesuwa swój pionek do przodu o tyle pól, ile wynosi suma oczek na obu kostkach. To samo robi dziecko. Wygrywa ten, kto pierwszy przekroczy linię mety.
Język angielski
Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2 na stronie www.englishplaybox w Play Box 2 w temacie „ Liczymy kształty”. Bay, bay Pani Ola
Kochani dziękuję za Wasze prace, są bardzo ładne. Pracujecie wspaniale. Oto one:
Pozdrawiamy mocno Panie Dorota i Asia.