Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "Szanujemy książki"

Witajcie!!! Dzisiaj kolejny dzień rozmów o naszym przyjacielu czyli książce. Zaczynamy od znanych Wam  zabaw:

https://www.youtube.com/watch?v=Ivh4teVteGE  „Czy gotowe nogi…”

https://www.youtube.com/watch?v=QdZW7klW-xs  marsz i bieg

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s marsz i podskoki - z nogi na nogę

Uważne słuchanie wiersza J. Huszczy."Skarga książki"

Jestem książką z dużej szafy.
wszyscy mówią, żem ciekawa,
więc mnie ciągle ktoś pożycza,
lecz nie cieszy mnie ta sława.
Miałam papier bielusieńki,
ślady na nim Florka ręki.
Pozginał Jaś mi rogi,
Julek na mnie kładł pierogi.
Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,
trzymał mnie aż trzy tygodnie.
Narysował na okładce
Staś diabełka, małpkę w klatce.
Anka, Władka siostra mała,
ta mi kartki dwie wyrwała.
Cóż mi z tego, żem ciekawa,
dłużej żyć tak nie potrafię.
Nie będziecie mnie szanować,
to się na klucz zamknę w szafie.

Rozmowa na temat wiersza:
Na co skarżyła się książka?;
Co należy robić, żeby książki się nie niszczyły?;
Dlaczego należy dbać o książki?. 

 „Kącik książki” – naprawianie i obkładanie książek. R. przygotowuje papier do pakowania, nożyczki, taśmę klejącą. Dziecko wybiera z kącika  książki, które należy obłożyć lub naprawić. Wspólnie z R. podejmują odpowiednie działania.

Praca z ZG, 47 – rysowanie zakładki do książki po śladzie i po kropkach.

„Maszyna drukarska” – zabawa ruchowa. R. przedstawia się jako matryca w maszynie, dziecko  jest  kartką z wydrukowanym tekstem. To samo, co jest na matrycy, musi być na kartce R. wykonuje różne czynności, a dziecko naśladuje prezentowane ruchy. Później następuje zamiana ról.

„Nasze czasopisma” – Proszę pokazać dziecku  różne czasopisma dla dzieci (np. „Świerszczyk”). Rodzic uświadamia dziecku, że istnieje możliwość korzystania z innych form literatury dziecięcej, np. zamieszczanej na stronach internetowych dla dzieci (tylko pod kontrolą dorosłych).

Utrwalenie słów i melodii piosenki „ Kolorowa książka”https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A 

Praca z K4., 4 – dokładanie do 9; doklejanie nalepek z brakującymi zabawkami. Zadanie dodatkowe – otaczanie pętlami przedmiotów niepasujących do pozostałych.

Dla chętnych rodziców: Czerwony Kapturek – gra. Rodzic i dziecko  przygotowują:dwa pionki i dwie kostki do gry, kartkę papieru i rysują planszę z trasą gry. Zaznaczają na trasie: pola, pola-pułapkami i pola-premie np.

  • pole z wilkiem: „Musisz go przechytrzyć, więc czekasz do momentu, w którym wyrzucisz dziewięć oczek na obu kostkach”;
  • pole z babcią: „Czekasz jedną kolejkę, gdyż babcia jest schorowana i bardzo wolno się porusza”;
  • pole z leśniczym: „Przesuwasz się o dwa pola do przodu”),

Jeden pionek bierze R., drugi daje dziecku. Oba pionki ustawione są na polu start. Rodzic rozpoczyna grę. Rzuca jednocześnie dwiema kostkami do gry. Następnie przelicza na głos liczbę oczek na obu kostkach. Przesuwa swój pionek do przodu o tyle pól, ile wynosi suma oczek na obu kostkach. To samo robi dziecko. Wygrywa ten, kto pierwszy przekroczy linię mety.

Język angielski
Utrwalamy nazwy kształtów podczas wysłuchania piosenki z poprzedniej lekcji. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2  na stronie www.englishplaybox w Play Box 2  w temacie „ Liczymy kształty”. Bay, bay Pani Ola

Kochani dziękuję za Wasze prace, są bardzo ładne. Pracujecie wspaniale. Oto one:

Pozdrawiamy mocno Panie Dorota i Asia.