Nasz temat na dziś to: "Teatrzyk sylwet"
Kochane maluszki w tym tygodniu będziemy mówić o świecie teatru.
Nasz temat na dziś to: ,,Teatrzyk sylwet””
Cześć miłe przedszkolaki, dzień dobry drodzy rodzice.
1.,,Odległości” zabawa kształtująca pojęcia związane z odległością.
Rodzicu, proszę o rozłożenie klocków, w równych, krótkich odstępach. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków.
Rodzicu, rozmieść klocki w nierównych , przypadkowych odstępach, a następnie w krótkich i długich odstępach. Dziecko idzie wzdłuż linii, stawiając stopy obok kolejnych klocków. Określa: krok długi, krok krótki.
2.Zabawa ruchowo – naśladowcza ,,Jestem postacią…”
Dziecko naśladuje samodzielnie lub po pokazie rodzica, ruchy wymienionych postaci, np.: żołnierza, baletnicy, maluszka itp.
3.,,Zabawa w żaby i bociany” teatrzyk sylwet na podstawie wiersza A. Świrszczyńskiej”. Proszę rodziców o wcześniejsze przygotowanie sylwet dwóch żab i bociana.
https://a.allegroimg.com/original/030ae1/141109594deeb8ce3d3f9f749ce6
https://images.dlaprzedszkoli.eu/goscicino/g5-zabki.jpg
https://media.istockphoto.com/vectors/stork-vector-id512146344
https://media.istockphoto.com/vectors/stork-vector-id512146630
Żaba I: Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaba II: Skacze żabka – skik, skik, skik! Nie dorówna żabce nikt.
Bocian: Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.
Żaby: Mówi bocian: kle, kle, kle!
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!
Żaba I: Siostro żabko, kto to chodzi?
Żaba II: To pan bocian w trawie brodzi.
Żaby: Uciekajmy, hyc, hyc, hyc! Nie zobaczy bocian nic!
Żaba I: Próżno bocian żabek szuka, próżno długim dziobem stuka.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Tu słyszałem gdzieś kumkanie, tutaj bocian was dostanie.
Żaby: Choć tu żabek cały tłum, nic nie znajdziesz – kum, kum, kum.
Bocian: Nic nie znajdę. To ci los! Że zmartwienia zwieszam nos. Kle, kle, kle.
4.Rozmowa na temat utworu, np.:
Kto wystąpił w teatrzyku?
Co robił bocian?
Co robiły żabki?
Jak myślisz, dlaczego bocian nie złapał żab?
Jakie głosy było słychać na wiosennej łące?
5.Zabawa ruchowa „Żaby i bocian”
Rodzic układa ze skakanek na środku pokoju koło – staw i podejmuje rolę bociana. Dziecko – żabka swobodnie skacze po łące (pokoju), naśladując skoki żab, gdy usłyszy klekot bociana szybko wskakuje do stawu. Zabawę powtarzamy 3-4 razy.
6.Zabawa w teatr.
Dziecko samo lub z rodzicem, manipuluje sylwetami i odgrywa poznane role z teatrzyku lub samodzielnie wymyślone.
7.Śpiew znanej piosenki „Bociek” .
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM
8.,,Maski żaby i bociana” – wykonanie karty pracy nr 12.Na wskazanym miejscu proszę o wklejenie, wybranego przez dziecko, psa Lalusia.
Miłego dnia! Do jutra. Anna Jucha.