Nasz temat na dziś to: "U weterynarza"
Witajcie, dzisiaj poznamy zawód lekarza weterynarii. Zaczynamy od zabawy!
„Papugi” – zabawa naśladowcza. Dziecko stoi – jest papugą. Rodzic wykonuje dowolny ruch – dzieci naśladuje ruch. Proszę zabawę powtórzyć kilka razy ze zmianą ról.
„ Mały i duży skok” https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
"Czworonożni pacjenci "– wysłuchanie tekstu Zofii Gorczyckiej
Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.
– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.
Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów. Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju.Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.
– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega! Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Kim był przyjaciel dziadka?;
Kogo ten lekarz leczył?;
Jak pomógł lekarz Kusemu?;
Co zrobił pies przy następnej wizycie lekarza?;
Jak nazywa się lekarz, który leczy zwierzęta?.
Wielka Księga Tropicieli str.84-85 – dziecko opowiada, co widać na obrazku. Wyszukuje wskazane zwierzęta i nakleja przy nich zielone kropki (na końcu książki)
„Uciekająca jaszczurka” – zabawa ruchowa. Dziecko kładzie się na brzuchach i za pomocą kończyn jednej strony ciała próbuje posuwać się do przodu.
„Śniadanie Łatka” – zabawa matematyczna.
Dziecko ma przygotowane fasolki i prostokąty z okienkami z Wyprawki str. 24. Rodzic przygotowuje sylwetę psa, miski oraz kości.
Następnie mówi:
Ile fasolek masz teraz w okienkach?; Włóż fasolki tak, by w każdym okienku była jedna fasolka.
To jest Łatek (R. pokazuje sylwetę psa). Łatek jest głodny. W misce ma kości (R. pokazuje sylwetę miski i kości).
Ma ich tyle samo, ile ty fasolek w okienkach. Czyli ile?;
Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;
Następnego dnia pani włożyła mu do miski 8 kostek.
Włóż do okienek tyle samo fasolek.
Łatek zjadł 3 kostki. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 1 kostkę. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?;
Łatek zjadł 2 kostki. Ile mu zostało?
Rodzic powtarza zabawę jeszcze 2-3 razy.
„Spacer węża” – zabawa ruchowa. Dziecko stojąc, nabiera bardzo dużo powietrza. Należy zwrócić uwagę, by nie unosiło przy tym ramion. Idąc, wypuszcza powietrze bardzo wolno z jednoczesnym mówieniem głoski s. Gdy zabraknie mu powietrza, zatrzymuje się, nabiera powietrze i ponownie rusza.
Praca zK4., str. 15 – rozcinanie obrazka i układanie go z pamięci.
„Tyle, ile” – zabawa pobudzająco-hamująca. Dziecko porusza się po pokoju w dowolny sposób przy melodii utworu „Domowa piosenka” https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk Gdy muzyka milknie, Rodzic pokazuje kartonik z wybraną liczbą kropek ( zielone memory z Wycinanki) i mówi: Zaklaszcz tyle. Gdy melodia powraca, dziecko ponownie wykonuje dowolne ruchy. Gdy Rodzic pokaże pusty kartonik, dziecko nie rusza się, pomimo polecenia.
Utrwalenie słów i melodii piosenki „Domowa piosenka”https://www.youtube.com/watch?v=YDCg1LWgbOk
Ćwiczenie grafomotoryczne „Zeszyt grafomotoryczny” str.53
„Mam przyjaciółkę weterynarza” bajka https://www.youtube.com/watch?v=xP4hHKNS6s8
Pozdrawiamy i życzymy wesołego dnia. Panie Dorota i Asia