Nasz temat na dziś to:„ W gabinecie lekarskim”
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Witaminki”. Przy zwrotkach unosimy ręce do góry i stajemy na palcach, przy refrenie klaszczemy zaczynając od góry a kończymy klaskać na samym dole.
https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs&list=PLB-GT_gVG0iepDk8BcPA4cmJRszSzMxXa&index=5
2.Porozmawiajcie z rodzicami na temat wyposażenia gabinetu lekarskiego i właściwego zachowania w gabinecie lekarskim. Obejrzyjcie sobie bajeczkę o wizycie u lekarza z Waszymi ulubionymi bohaterami z bajek. To Wam troszeczkę wyjaśni, co dzieje się podczas takiej wizyty, jak nazywają się przedmioty, których używa lekarz.
https://www.youtube.com/watch?v=yh_-lO2DHZo
3.Opowiadanie z cyklu Ada Opowiada „ Wizyta w gabinecie lekarskim”. Posłuchajcie uważnie opowiadanie, które przeczytają Wam rodzice.
Dziś jest wyjątkowy dzień. Ada nie idzie do przedszkola, bo ma wyznaczoną wizytę w gabinecie lekarskim. Razem z tatą odwiedzi lekarza pediatrę. Wszystkie dzieci z grupy Ady mają obowiązkowe badania lekarskie. Trzeba sprawdzić, czy starszaki są zdrowe i mogą po wakacjach iść do szkoły. Gdy tylko dziewczynka weszła do gabinetu, pani pielęgniarka zważyła ją na wadze lekarskiej i zmierzyła jej wzrost. Potem Pani doktor wzięła tablicę do badania wzroku i sprawdziła, czy Ada dobrze widzi. Dziewczynka bardzo się zdziwiła, gdy pani doktor posadziła ją na krześle, stanęła za nią z tyłu i szeptem zaczęła opowiadać bajkę. Okazało się, że było to badanie słuchu. Ada usłyszała całą historię. Potem pani pielęgniarka poprosiła Adę, żeby dziewczynka wrzuciła małą piłeczkę do koszyczka, a dużą piłkę kopnęła do namalowanej na ścianie bramki. To badanie miało wykazać, czy Ada jest praworęczna czy leworęczna. Teraz Ada wie, po której stronie ławki powinna usiąść w szkole , żeby jej nikt nie przeszkadzał w rysowaniu i pisaniu. Na koniec wizyty pani doktor rozmawiała z dziewczynką i z jej tatą na temat ulubionych zajęć Ady. Całe badanie nic a nic nie bolało. Okazało się, że Ada jest zdrowa i może pójść do szkoły. Pani doktor pochwaliła dziewczynkę, że dużo czasu spędza na powietrzu i nie objada się słodyczami.
Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat treści opowiadania.
Dlaczego Ada wybrała się z tatą do lekarza?
Jakie badania zrobiono Adzie?
Jakie sprzęty do badań widziała Ada w gabinecie?
Kto z Was był na takim badaniu?
Jak myślicie, dlaczego sześcioletnim dzieciom robi się takie badania?
4.Waga i ważenie – zabawa dydaktyczna
Rodzice zadają pytania dzieciom:
Gdzie możemy się zważyć? Dzieci wymieniają: w domu, w gabinecie lekarskim.
Jeśli ktoś ma wagę łazienkową, może poprosić dziecko , żeby się zważyło. Jeśli macie rodzeństwo, również można zachęcić je do zważenia. Ciężar ciała spisać na kartce i ustalić które jest najcięższe?
Teraz zaprezentuję Wam różnego rodzaju wagi i podam ich nazwy. Popatrzcie i zapamiętajcie.
Waga szalkowa służy do ważenia przedmiotów i produktów.
https://i.pinimg.com/originals/e2/1d/0a/e21d0ade3dc61e83b987c611c85a5a17.jpg
Waga łazienkowa służy do ważenia masy ciała.
Waga kuchenna służy do ważenia produktów spożywczych ( mąka, kasza, ryż)
Czy już widzieliście takie wagi ?, jeśli tak to gdzie?, jak myślicie czy tylko ludzie się ważą?, w jakich sytuacjach potrzebna jest waga?
5.Teraz utrwalcie sobie te wiadomości wykonując zadanie ( 1 i 2 str. 18, ) w Kartach Pracy 4.
A na zakończenie obejrzyjcie sobie Kaczora Donalda , który też ma wagę i wyjaśnia , jak ona działa.
https://www.youtube.com/watch?v=TzVrlCYfMrA
Miłej Zabawy!!! E. Niewęgłowska