Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "W górach"

Witajcie dzieci!!! Dzisiaj poznamy piękny krajobraz górski ,który można podziwiać w Polsce.

„Polskie krajobrazy”:
https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I Wędrówki z mapą – krajobrazy Polski
https://www.youtube.com/watch?v=MSiC1YAuZWM  Polska – od gór do morza

„Wędrówka” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Rodzic wyklaskuje  rytm do biegu, marszu i podskoków. Dziecko porusza się do rytmu: bieg, podskoki, gdy rodzic wyklaszcze  rytm marszowy, dzieci maszerują z jednoczesnym klaskaniem i recytacją tekstu Beaty Gawrońskiej:

Wędrujemy raźno w góry,
pod nogami mamy chmury.

„Góry nasze, góry” – wysłuchanie wiersza J. Porazińskiej.

Góry nasze, góry!
Hale nasze, hale!
Kto was zna tak dobrze,
jako my, górale!
Góry nasze, góry!
Wy, wysokie szczyty!
Kto was przewędrował?
Góral rodowity.

https://www.youtube.com/watch?v=AWw44eNr7vc
https://www.youtube.com/watch?v=A7G3ETe1-eY&t=83s 
Rodzic zadaje dziecku pytania o znaczenie pojęć: hale, góral, szczyt.
Pokazuje mapę Polski, na której dziecko odszukuje góry, określa kierunek (na dole mapy).
https://pl.pinterest.com/pin/612630355535891116/

Rodzic zadaje dziecku pytania:
Po czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?;
Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?;
Jak nazywa się łąka w górach?;
Jak nazywa się wędzony ser owczy?;
W jaki sposób można w górach spędzać wakacje, co można robić?;
Jakie zwierzęta można niekiedy zobaczyć podczas górskich wędrówek?. 

„Skoki kozicy” – zabawa z elementem skoku. Układamy szesnaście chusteczek higienicznych w czterech rzędach i szeregach. Dziecko wskakuje obunóż do wybranego pola, a następnie porusza się skokami obunóż w kierunku podanym przez rodzica, np. jedno pole w lewo, dwa pola w prawo, jedno pole do tyłu itd.

Piosenka do walizek i plecaków – osłuchanie z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=qleKetMP_XQ
sł. Dorota Gellner, muz. Barbara Kolago

Mam kartkę niewielką
i pędzel malutki,
namaluję na papierze
kolorowe nutki.

Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.

Z tych nutek ułożę
tęczową piosenkę,
refren będzie w niej wesoły,
zwrotki uśmiechnięte.

Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków...

Zabawy rytmiczne do piosenki.

  • Aktywne słuchanie piosenki. Podczas słuchania zwrotki dziecko stoi i rysuje w powietrzu owale. Podczas refrenu – wędruje w dowolnych kierunkach i klaszcze.
  • Nauka słów piosenki. Dziecko stoi rodzic mówi frazami tekst piosenki z jednoczesnym wykonywaniem ruchów:

Mam kartkę niewielką           Rysowanie przed sobą obiema rękami prostokąta.

i pędzel malutki,                    Ruchy obiema rękami z góry na dół i z dołu do góry.

namaluję na papierze

kolorowe nutki.                      Rysowanie ręką wiodącą czterech ćwierćnut.

Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,              Pokazywanie na siebie i na Rodzica.

do walizek i plecaków,                                  Wyciągnięcie rąk przed siebie, zaciśnięcie dłoni w pięści.

na Mazury i pod chmury,                              Machanie nad głową prostymi rękami w prawo i lewo.

nad jeziora albo w góry.                                Rysowanie przed sobą linii łamanej.

Z tych nutek ułożę
tęczową piosenkę,                                       Rysowanie nad głową obiema rękami łuku, od strony lewej do prawej.

refren będzie w niej wesoły,                         Kręcenie rękami nad głową „wiatraczków”.

zwrotki uśmiechnięte.                                   Rysowanie przed swoją twarzą uśmiechu. 

  • Dzieci śpiewają piosenkę z jednoczesnym wykonywaniem ruchów.

Tropimy głoskę "h” – zabawy słuchowe. Dziecko wyszukuje w pokoju  lub wymyśla przedmioty / zwierzęta / owoce / warzywa, których nazwy zaczynają się głoską "h"

  • Praca z K str. 20 – czytanie globalne, wyraz podstawowy: hamak. Dzielenie na sylaby nazw obrazków oraz kolorowanie ramek wokół tych przedmiotów, których nazwy zaczynają się głoską "h".
  • Zadanie dodatkowe – słuchanie i nauka rymowanki Hela hamak zawiesiła…, recytacja z jednoczesnym wodzeniem po śladzie, rysowanie kształtu w tunelu oraz samodzielnie

Hela hamak zawiesiła
i się na nim położyła.
Hopsa, hopsa, dana, dana,
ta zabawa jest udana.

Praca z K4., str. 21 – wycinanie elementów historyjki obrazkowej. Opowiadanie o zdarzeniach. Układanie obrazków w prawidłowej kolejności: zaczynamy od wyjazdu w góry,

„Idź za przewodnikiem”  Rodzic  rozkłada na dywanie szlak ze skakanek lub sznurka  i zaznacza początek oraz koniec. Dziecko z rodzicem tworzą parę, dziecko ma zawiązane oczy, rodzic łapie dziecko za ręce.  Rodzic idzie z przodu tak, by dojść do końca, uprzedza dziecko co będą robić, np.: Idziemy do przodu!; Skręcamy w lewo!; Skręcamy w prawo!. Gdy przejdą szlak, następuje zamiana ról.

Pozdrawiamy i życzymy miłej zabawy, Panie Dorota i Asia.