Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "W górach"

Witajcie dzieciaki. Zbliżają się wakacje na pewno gdzieś wyjedziecie z rodzicami. W tym tygodniu porozmawiamy o wakacjach.

1.„Góry” – zajęcia dydaktyczne. Szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw. Obrazki przedmiotów kojarzących się z górami: oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna. Pytania: Z jakim regionem Polski kojarzą wam się te przedmioty? Jak nazywa się lubiane przez turystów górskie miasteczko? (Zakopane) W jakich górach leży Zakopane? Odnajdywanie na mapie Zakopanego oraz największych polskich gór (Tatry, Bieszczady, Karkonosze, Pieniny, Góry Świętokrzyskie). Co można robić latem w górach.

https://www.youtube.com/watch?v=AWw44eNr7vc  górska wędrówka z Zosią i Kubą

https://www.youtube.com/watch?v=ShAJZBVWe4k miejsca, które należy zwiedzić w Tatrach

  • obrazki przedmiotów kojarzących się z górami : oscypek, ciupaga, narty, zakopiańskie korale, wełna; sznurek

 2.Praca z KP4.36 – doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej, dekodowanie.

  • KP4.36

3.„Wycieczka w góry” – zabawa dydaktyczna. Potrzebny będzie plecak, w którym znajdują się różne przedmioty, w tym: lornetka, butelka wody, telefon komórkowy, kanapka, mapa, kompas. Zadaniem dzieci jest odgadnąć po dotyku, jakie przedmioty ukryto w plecaku, oraz ocenić, czy są one potrzebne podczas wyprawy w góry i dlaczego.

  • plecak z różnymi przedmiotami, w tym z: lornetką, butelką wody, telefonem komórkowym, kanapką, mapą, kompasem

4.Praca z KP4.37 – doskonalenie percepcji wzrokowej i zdolności grafomotorycznych, pobudzanie kreatywności.

  • KP4.37

5.„Wyprawa w góry” – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada na podłodze przeszkody: poduszki, kartki, skakankę. Posłużą one jako elementy przestrzeni, które dziecko będzie mijać podczas wycieczki w góry. Dziecko pokonuje przeszkody umieszczone na dywanie.

  • poduszki, kartki, szarfy

6.„Tratwa” – zabawa ruchowa. Dziecko przeprawia się przez rzekę. Buduje tratwę z kocyka. Kładzie się na kocu tuż obok rodzica. Dziecko wymyśla przebieg wycieczki po rzece.

  • kocyk

7.„Lina” – zabawa ruchowa. Zabawa w przeciąganie liny z rodzicami i rodzeństwem.

  • lina / skakanka, sznurek

8.„Luneta” – zabawa w naśladowanie. Potrzebna będzie kartka papieru, którą zwijamy tak, by stworzyć lunetę. Przykładamy ją do oka i wymyślamy co widać na szczycie góry. Widzę… (np. owce na polanie). Dziecko naśladuje to, co wymienił rodzic. Potem lornetkę przejmuje dziecko i to ono opisuje, co widzi. A rodzice odtwarzają to za pomocą ruchu.

  • kartka

9.„Kogo i co możemy spotkać na szlaku?” – zdjęcia różnych zwierząt (w tym kozicy, borsuka, sarny, lista, niedźwiedzia, świstaka, traszki) i roślin (w tym: limby, modrzewia, szarotki alpejskiej, krokusa, sasanki). Podanie ich nazw i wybranie tylko tych, które żyją w górach. Rozmawia z dzieckiem na temat gatunków będących pod ochroną.

https://www.youtube.com/watch?v=uz9K80Ys5A0 tatrzański park narodowy

  • zdjęcia różnych zwierząt (w tym kozicy, borsuka, sarny, lista, niedźwiedzia, świstaka, traszki) i roślin (w tym: limby, modrzewia, szarotki alpejskiej, krokusa, sasanki)

10.„Co zniknęło?” – doskonalenie pamięci świeżej. Pokazujemy zdjęcia pięciu obiektów, które wy- stępują w górach (roślin lub zwierząt). Prosimy dziecko o podanie ich nazw i zapamiętanie. Następnie chowamy jeden obrazek i pytamy, co zniknęło.

  • zdjęcia przedstawiające górskie rośliny i zwierzęta

11.„Wakacyjny przewodnik” – zabawa doskonaląca percepcję słuchową i budująca zaufanie. Dziecko jest wędrowcem, rodzic – przewodnikiem. Wędrowiec ma zamknięte oczy, a przewodnik za pomocą słów prowadzi go w określone miejsce przez pokój. Przewodnik nie może dotykać wędrowca.

  • opaska na oczy

12.„Może morze?” – burza mózgów. Dziecko stara się podać jak najwięcej skojarzeń z morzem. Gdy pomysły się wyczerpią, przygotowujemy koszyk pełen nadmorskich skarbów i przydatnych rzeczy, np.: piasek, muszelki, bursztyny, widokówki, słomkowe kapelusze, krem z filtrem, okulary przeciwsłoneczne, strój kąpielowy, klapki, koło ratunkowe. Dziecko ogląda przedmioty i mówi, jak można je wykorzystać nad morzem. Uwrażliwianie dziecka na konieczność smarowania się kremem z filtrem, noszenia nakrycia głowy, zabawy w wodzie w obecności dorosłych. Dzieci przypominają wspólnie numer telefonu alarmowego – 112. (obrazki o bezpieczeństwie na stronie grupy)

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA bezpieczeństwo na plaży

  • koszyk pełen nadmorskich skarbów i przydatnych rzeczy, np.: piasek, muszelki, bursztyny, widokówki, słomkowe kapelusze, krem z filtrem, okulary przeciwsłoneczne, strój kąpielowy, klapki, koło ratunkowe

13.„Kropelka złotych marzeń” – śpiewanie piosenki pod tym samym tytułem i ekspresja ruchowa do piosenki.

14.„Zamek z piasku” – zabawa plastyczna. Rysowanie konturu zamku na kartce i wypełnianie piaskiem (wykonanym z piasku z dodatkiem soli, mąki i wody).

  • kartki, piasek, mąka, sól, woda.

https://www.youtube.com/watch?v=hTNpX0C1kXA

Życzę wszystkim miłej zabawy. Pani Dorota.