Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "W gospodarstwie"

Witajcie Kochani po przerwie świątecznej!!! Dzisiaj i przez cały tydzień będziemy zdobywać wiedzę o wiejskich zwierzętach,  o  tym co dzieje się na wsi i jakie mamy korzyści z ciężkiej pracy rolnika.  Na początek trochę zagadek: „ Jakie to zwierzę?” zagadki  słuchowe.  Proszę zasłonić dziecku oczy tak aby rozpoznawało zwierzęta tylko ze słuchy https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

„Na podwórku koło bramy” H. Łochockiej słuchanie wiersza

Na podwórku koło bramy

wiodą spory cztery mamy.

Każda woła, że jej dziecię

najładniejsze jest na świecie.

Mówi krowa: cielątko!

Mówi owca: jagniątko!

Mówi świnka: prosiątko!

A kobyłka: źrebiątko!

Lecz tymczasem dziatek czwórka

już wymknęła się z podwórka

i na łączce sobie hasa

w lewo, w prawo, hej hopsasa!

Podskakuje cielątko,

a tuż za nim jagniątko,

podryguje prosiaczek,

biega w kółko źrebaczek.

A z pobliskiej biegł zagrody

hałaśliwy kundel młody

i ogonem raźnie machał,

poszczekując: hau, hau, hau, hau.

Oj, umyka cielątko,

oj, umyka jagniątko,

oj, umyka źrebaczek,

a na końcu prosiaczek.

Rozmowa na temat wiersza oraz ilustracji: „Wiejskie podwórko”( Wielkiej Księgi Tropicieli str. 70,71).

 Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?;

Jak wyglądają te zwierzęta?;

Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?;

 Które mają rogi?;

Jak poruszają się ptaki?;

Jak poruszają się inne zwierzęta?;

Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?;

Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?;

Jak wygląda praca gospodarza?.

Na podstawie własnych doświadczeń dziecko może opowiadać o pracy w gospodarstwie, o codziennych obowiązkach. Dziecko mieszkające na wsi bądź mające

tam rodzinę może  opowiedzieć o pracy swoich rodziców, dziadków lub wujków.

 „Stary Donald ” –  https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA  śpiewanie piosenki z naśladowaniem odgłosów zwierząt.

„ Zwierzęta na wsi” Dziecko  naśladuje odgłosy oraz sposób poruszania się zwierząt np.: krowy,  konie, kozy, kury.

„W sadzie” – praca z Wielką Księgą Tropicieli Oglądanie ilustracji przedstawiającej sad, owoce, pszczoły. Wskazywanie owoców, które rosną na krzewach.

Praca indywidualna  z K3., 24 – ćwiczenie małej motoryki. Ćwiczenie według polecenia. Zadanie dodatkowe – rysowanie dróg od zwierząt do ich domów.

Wiemy wszystko o zwierzętach!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Wycinanki karty nr: 39, 40, 41. Zadaniem dziecka  jest  dokonanie klasyfikacji obrazków  według następujących kryteriów:

- zwierzęta które mają cztery nogi;

- zwierzęta, które znoszą jajka;

- zwierzęta, które mają dwie nogi;

- zwierzęta, które mają skrzydła;

- zwierzęta, które mają ogony itd.

„Zabawa kogutów” – zabawa ruchowa. Dziecko i R. ustawiają się w parze naprzeciwko siebie, ręce mają wyciągnięte przed sobą, stają na jednej nodze i odpychają się.

 Zeszyt Gafomotoryczny, str.42 rysowanie kurczaczka po linii przerywanej oraz trawy po śladzie, kolorowanie ptaszka, dorysowywanie słońca. Rysowanie szlaczka bez odrywania ręki.

Utrwalamy słownictwo z j.angielskiego,śpiewając piosenkę o zajączku wielkanocnym

https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk

A.Kasierska

Życzę miłej i owocnej zabawy. Pani Dorota.