Nasz temat na dziś to: "W gospodarstwie"
Witajcie Kochani po przerwie świątecznej!!! Dzisiaj i przez cały tydzień będziemy zdobywać wiedzę o wiejskich zwierzętach, o tym co dzieje się na wsi i jakie mamy korzyści z ciężkiej pracy rolnika. Na początek trochę zagadek: „ Jakie to zwierzę?” zagadki słuchowe. Proszę zasłonić dziecku oczy tak aby rozpoznawało zwierzęta tylko ze słuchy https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
„Na podwórku koło bramy” H. Łochockiej słuchanie wiersza
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał,
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.
Rozmowa na temat wiersza oraz ilustracji: „Wiejskie podwórko”( Wielkiej Księgi Tropicieli str. 70,71).
Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?;
Jak wyglądają te zwierzęta?;
Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?;
Które mają rogi?;
Jak poruszają się ptaki?;
Jak poruszają się inne zwierzęta?;
Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście?;
Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku?;
Jak wygląda praca gospodarza?.
Na podstawie własnych doświadczeń dziecko może opowiadać o pracy w gospodarstwie, o codziennych obowiązkach. Dziecko mieszkające na wsi bądź mające
tam rodzinę może opowiedzieć o pracy swoich rodziców, dziadków lub wujków.
„Stary Donald ” – https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA śpiewanie piosenki z naśladowaniem odgłosów zwierząt.
„ Zwierzęta na wsi” Dziecko naśladuje odgłosy oraz sposób poruszania się zwierząt np.: krowy, konie, kozy, kury.
„W sadzie” – praca z Wielką Księgą Tropicieli Oglądanie ilustracji przedstawiającej sad, owoce, pszczoły. Wskazywanie owoców, które rosną na krzewach.
Praca indywidualna z K3., 24 – ćwiczenie małej motoryki. Ćwiczenie według polecenia. Zadanie dodatkowe – rysowanie dróg od zwierząt do ich domów.
„Wiemy wszystko o zwierzętach!” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem Wycinanki karty nr: 39, 40, 41. Zadaniem dziecka jest dokonanie klasyfikacji obrazków według następujących kryteriów:
- zwierzęta które mają cztery nogi;
- zwierzęta, które znoszą jajka;
- zwierzęta, które mają dwie nogi;
- zwierzęta, które mają skrzydła;
- zwierzęta, które mają ogony itd.
„Zabawa kogutów” – zabawa ruchowa. Dziecko i R. ustawiają się w parze naprzeciwko siebie, ręce mają wyciągnięte przed sobą, stają na jednej nodze i odpychają się.
Zeszyt Gafomotoryczny, str.42 – rysowanie kurczaczka po linii przerywanej oraz trawy po śladzie, kolorowanie ptaszka, dorysowywanie słońca. Rysowanie szlaczka bez odrywania ręki.
Utrwalamy słownictwo z j.angielskiego,śpiewając piosenkę o zajączku wielkanocnym
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
A.Kasierska
Życzę miłej i owocnej zabawy. Pani Dorota.