Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: „ W indiańskiej wiosce jest wesoło” - zabawy dzieci peruwiańskich

1.Zaczynamy zagadką, jaka to czynność?

Mamy różny kolor skóry i inne zwyczaje

Ty masz piegi, ja mam loki, a on skośne oczy.

Jednak gdy jesteśmy razem jedno na pewno nas łączy.

Wszystkie dzieci „jak jeden mąż” lubią……. się wciąż.

2.Dziś chcę zaproponować Wam zabawy rodem z indiańskiej wioski.

3.Obejrzyjcie sobie najpierw film pt „ Z wizytą w wiosce indiańskiej”

4.Z pewnością już wiecie, co będzie potrzebne, abyście się stali Indianami, a mieszkanie ich wioską.

  *  Najpierw zróbcie pióropusz (może to być wstążka przewiązana na głowie z zatkniętym piórem, które z kolei można wyciąć z kartonu)

* Każda wioska ma totem z pala drzewa, wygląda on tak;…….

* Tipi, niektórzy mówią wigwam, możemy zrobić nakrywając drabinę prześcieradłem

* Można też wymalować twarze, założyć coś ze skóry, wisiorki z kości itp.

A oto propozycje zabaw, które można też urządzić na podwórku, w ogrodzie, w parku, wykorzystując naturalne przeszkody.

5.Zabawa „Indiańskie powitanie”

Siadamy w kręgu, np. wokół ogniska każdy wymyśla sobie imię  i charakterystyczny gest np.:

- Szybki wiatr, Dziki koń, Ostra strzała, Spadająca gwiazda, Bystra woda itp.

Osoba zaczynająca mówi: Jestem Dziki koń i witam (pokazuje gest) Ostrą strzałę, siada na jej miejscu, a strzała wstaje i wita dalej, aż wszyscy uczestnicy będą powitani.

6.Zabawa słowno- ruchowa

Indianie Indianie mają swoje konie - jazda konna z okrzykiem

Indianie Indianie –hej!    - wyskok do góry

Indianie Indianie maja swe wigwamy

-rysują w powietrzu kształt trójkąta oburącz

Indianie Indianie mieszkają bez niani

- naśladują kołysanie dziecka

Indianie Indianie mają łuk i strzały – strzela z łuku

Indianie Indianie polują bez mamy – skrada się za Zwierzyną

Indianie Indianie – hej! –wyskok do góry.

7.Zabawa równoważna „ Przejdź przez rzekę”

Z materiału lub bibuły układamy wstęgę rzeki, a w niej z kartonu wycięte kamienie. Przechodzimy po kamieniach, aby nie wpaść do rzeki, kto wpadnie , zaczyna od nowa.

8.Zabawa „Łapacz snów”

Na dywanie rozsypujemy pióra, a w tipi kładziemy obręcze, tyle ilu uczestników. Wódz siada po środku i liczy do 5, a w tym czasie Indianie zbierają i zanoszą pióra do tipi, układając na swojej obręczy.Mają tylko tyle czasu ile wyliczy wódz. Zabawę powtarzamy dopóki pierwsza osoba nie ułoży swojego łapacza, ta wygrywa i zostaje wodzem.

9.Zabawa „Poszukiwacze skarbów”

W misce lub podłużnej donicy wlewamy wodę, wsypujemy piasek, a na dnie umieszczamy określoną liczbę kamyków, korali czy innych świecidełek. Dzieci wyławiają albo palcami , albo za pomocą sitka. Gdy wszystkie zostaną wyłowione , liczymy, kto  ma więcej, ten wygrał. Zabawę powtarzamy tyle razy ile chcemy, przyznając punkty.

10.Zabawa obrazkowa „Bystre oko” – znajdź dwa elementy, które nie pochodzą z obrazka…

11.Gra planszowa „ droga Vainy”

12.W niedzielę możecie wybrać się do prawdziwej wioski indiańskiej Tatanka w Solcy małej , która znajduje się niedaleko i poznać na żywo więcej tradycji  i zabaw indiańskich.

Życzę fajnych zabaw i miłych wrażeń z wycieczki

Edyta Ch.

 

Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”

Witajcie  oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy  z Koduj z nami#7 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:

https://www.youtube.com/watch?v=FF9xgRB1Jd4

https://uczymydzieciprogramowac.pl/user/pages/04.zadania/155.podroze-male-i-duze-scenariusz-zajec-z-elementami-kodowania/uczymy-dzieci-programowac-5-podroze-male-i-duze-a.pdf  zadania offline

Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze stron:  32 i 33.

Pozdrawiam Was gorąco i życzę  miłej zabawy. Pani Dorota G.