Nasz temat na dziś to: "W koszyku wielkanocnym"
Cześć dzieciaki to już ostatni nasz dzień przed wielkim świętowaniem.
Zapraszam na zajęcia !!!
1.Zabawa” Której pisanki brakuje?” – utrwalanie nazw kolorów.
Przygotujcie sylwety jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielony, żółtym, pomarańczowym (można wykorzystać te wycięte przez dzieci). Rodzic układa na stole
(jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można również rozpocząć od sylwet trzech jajek). Dzieci przeliczają sylwety jajek. Podają ich kolory. Następnie rodzic prosi, aby dzieci odwróciły się tyłem. Chowa sylwetę jednego jajka. Dzieci odgadują, której sylwety brakuje.
2.„ Koszyk wielkanocny” – zabawa dydaktyczna
Rodzicu przygotuj talerzyk papierowy lub szklany, sylwety różnych dań , rzeczy, symboli wielkanocnych ( mogą być czarno-białe). Poproś dziecko by wyobraziło sobie, że to jego koszyczek wielkanocny niech umieści w nim wszystkie te produkty, które powinny się znaleźć w wielkanocnym koszyku.
3.„ Co to jest bukszpan” - Zapoznanie z bukszpanem.
Ozdobienie koszyka wielkanocnego jego listkami. Naturalne gałązki bukszpanu. Rodzic pokazuje dziecku gałązki bukszpanu. Dziecko dotyka ich, wącha, opisuje swoje wrażenia. Rodzic wyjaśnia dziecku związek tej rośliny z Wielkanocą. Następnie dziecko ozdabia koszyk wielkanocny gałązkami bukszpanu.
Ważne informacje:
Bukszpan to jeden z symboli Wielkanocy. Ozdabiamy nim palmy wielkanocne, świąteczne stoły, a gałązki bukszpanu wkładamy do koszyków wielkanocnych. Liście tej rośliny przez cały rok są zielone, a po zerwaniu długo utrzymują świeżość.
Palma wielkanocna z bukszpanu
https://www.youtube.com/watch?v=s5av9dpk3nk
4.Zestaw ćwiczeń ruchowych
- „ Wesoła pisanka” – zabawa ze ściereczką kuchenną
Przygotujcie styropianowe jajko, lub piłeczkę pingpongową, ściereczkę kuchenną. W tą zabawę dziecko bawi się z rodzicem. Stańcie z rodzicem na przeciwko siebie każde z was łapie po dwa rogi ściereczki, na której umieszczone jest jajko. Waszym zadaniem jest tak manewrować jajkiem by nie wypadło ze ściereczki.
- „ Pisanką do celu”- zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania. Przygotujcie wiaderko lub pojemnik- to co macie w domu, oraz kulki z papieru - to wasze pisanki. Starajcie się jak tylko potraficie tak rzucać pisankami by ta wpadła do pojemnika.
5.Wykonanie karty pracy
Na zakończenie proszę wykonajcie kartę pracy strona 32.
6.Nie zapominamy o j.angielskim. Dziś utrwalamy słownictwo związane z Wielkanocą: Easter(wymowa -ister) (Wielkanoc), egg(wymowa -eg) (jajko), bunny( wymowa -bani) (zajączek wielkanocny), chick( wymowa- czik)-(kurczaczek), fluffy(wymowa -flafi)-puszysty,basket(wymowa -basket)-koszyk. Powtarzamy wierszyk z rodzicami:
Fluffy bunny,
Fluffy chick
jump(Dżamp) into(intu) the basket,
Quick(kłik)3X
A teraz pobawcie się z rodzicami i rodzeństwem w zabawę „Hot-cold-schowajcie papierowe pisanki w swoim pokoju i poproście mamę albo tatę żeby poszukało ich. Wy w tym czasie gdy rodzic będzie się zbliżał do ukrytej pisanki mówcie hot-(wymowa hot)-to znaczy gorąco , a gdy będzie daleko od niej mówcie cold(wymowa-kold)-to znaczy zimno.
I na koniec jeszcze raz pobawcie się przy piosence, postarajcie się pokazywać z zajączkiem wszystkie czynności
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk
Happy Easter Bye, bye
Ps.
Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy Państwu, oraz dzieciom przede wszystkim zdrowia, radości i wiosennego optymizmu, smacznego jajka oraz odpoczynku w rodzinnym gronie. Trzymajcie się ciepło.
Pani Ola i Pani Beata