Nasz temat na dziś to: "„ W ogrodzie- zapoznanie z wyglądem wiosennych kwiatów i warzyw”.
1.Zabawa ruchowa do piosenki „ Wiosna w ogródku”. Bierzemy sobie chustki albo zrobione z bibuły paseczki . Przy zwrotkach piosenki wystawiamy na przemian raz jedną raz drugą nogę machając z boku rękoma z naszymi chustkami. Na refren piosenki idziemy w koło z rękoma do góry machając naszymi chustami.
https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
2.Zapoznaliśmy się już podczas wędrówki ze skrzatem Borówką z wyglądem ogrodu. Teraz przypomnimy sobie wygląd niektórych kwiatów. Postarajcie się zapamiętać ich nazwy.
https://www.youtube.com/watch?v=GrKuD6xlb7s
3.„Zagadki z kwiatami”. Poproście rodziców, żeby opowiadali Wam o wyglądzie kwiatów, a Wy zgadujecie o jaki kwiat chodzi, np. jest żółty, ma długie łodygi, jest kwiatem wiosennym ( żonkil). Potem następuje zamiana dziecko patrzy na wygląd kwiatka i zadaje zagadki rodzicom.
4.„ Cebule i cebulki”. Chciałabym zaprezentować Wam cebule. Mamy rożne rodzaje ( cebulę zwykłą, cukrową, dymkę i czerwoną). Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=33LBf04HGjA
Wiele roślin wyrasta z cebul. Niektóre są jadalne, jak te , które obejrzeliście na filmiku, są to warzywa , których używamy w kuchni. Z cebul wyrastają też niejadalne kwiaty ozdobne. Jedną z takich roślin jest tulipan. Wiecie już jak wyrasta z ziarenka fasolka, teraz zobaczcie , jak wyrasta z posadzonej cebulki tulipan. Mamy cebulkę, którą sadzimy w ziemi, cebulka wypuszcza korzenie, potem pojawia się łodyga, następnie pączek tulipana i z tego pączka rozwija się kwiat.
https://media.istockphoto.com/vectors/tulip-growth-stage-vector-id503516568
5.Teraz przypomnijcie sobie jak Skrzat Borówka opowiadał o ogrodzie warzywnym. Rosną tam marchewki, pietruszki, pory, cebule, pomidory. Już wiecie , że część warzyw sadzimy z ziarenek, a część z cebulek, to samo dzieje się z kwiatami. Utrwalcie sobie teraz nazwy warzyw na KP4 ( zad.1 i 2 str.37), oraz utrwalcie sobie dodawanie na KP4 ( zad.1, 2 str.38). E.Niewęgłowska
6.J.angielski-utrwalamy słownictwo włączając piosenkę „I’m going out to play” z poprzedniej lekcji. Wspólnie zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2. Poproście dziecko o wykonanie zadania w podręczniku ze strony 36 i 37. Bye,bye Pani Ola