Nasz temat na dziś to: „ W sklepie”.
1.Zapraszam was do zabawy ruchowej do piosenki „ Głowa, Ramiona”.
https://www.youtube.com/watch?v=InDTGuZ1Vjk
2.Dzisiaj porozmawiamy sobie o tym co możemy kupić w sklepie. Ułatwi to Wam bajka , którą sobie obejrzyjcie i zobaczcie co bohaterowie tej bajki kupują w sklepie?
https://www.youtube.com/watch?v=7N3zwMFwNi8
3.Wiecie już po obejrzeniu tej bajki , co możemy kupić w sklepie , i kto tam pracuje. W sklepie kupujemy różne produkty ( mąkę, masło, chleb, oczywiście słodycze i inne rzeczy).Ale oprócz sklepu spożywczego, jest jeszcze sklep odzieżowy, gdzie kupujemy ubrania, sklep zabawkowy i…właśnie jakie jeszcze znacie sklepy? Pochwalcie się rodzicom, że znacie inne nazwy sklepów, macie na pewno mnóstwo pomysłów.
4.Posłuchajcie teraz krótkiego tekstu „ Opowiadanie Ady”
Dziś sobota. Rodzina Ady pojechała na zakupy do galerii handlowej. Ale tam głośno! Tata prowadzi duży wózek. Z regału z narzędziami wybrał wiertarkę, która wywierci otwór w ścianie, potrzebny do zawieszenia zdjęć rodziny. Emil wybrał plecak, już na wakacje. Ten plecak ma kółka. Brat Ady sprawdza, czy kółka dobrze się kręcą. Ada ogląda książkę, którą wybrała dla niej mama. To zbiór bajek na dobranoc. Mama pakuje pieczywo. Pora wracać do domu. Dobrze, że kasa jest blisko.
Porozmawiajcie Państwo z dziećmi na temat wysłuchanego tekstu, a dzieci starają się odpowiadać całymi krótkimi zdaniami, tak jak robiliśmy to podczas zabaw w przedszkolu.
Gdzie robiła zakupy rodzina Ady?
Czy byliście w w galerii?
Co znajduje się w galerii handlowej?
Co rodzina Ady kupiła w galerii handlowej?
Co można robić w galerii handlowej oprócz robienia zakupów?
5.„ Płacimy za Towar” zabawa matematyczna. Żeby zrobić zakupy w sklepie potrzebne są pieniądze. Za wszystko co kupujemy trzeba zapłacić i trzeba znać wartość pieniędzy. Obejrzyjcie sobie proszę film o tym jak wyglądają monety jakie są ich nominały. Wystarczy, że zapamiętacie jak wyglądają monety . To będzie nam potrzebne do zabawy matematycznej.
https://www.youtube.com/watch?v=GfXTsSE0JCE
Teraz jak już wiecie jak wyglądają, poproszę rodziców o przygotowanie na karteczkach nominałów monet kilka 1 zł, kilka 5 zł , kilka 2 zł, 1 grosz, 2 grosze, 5 groszy. Teraz jak już mamy karteczki z monetami poukładajmy najpierw monety od największego nominału do najmniejszego. Pamiętajcie, że to jest tak jak z cyframi , które układacie, zaczynamy od 1 , 2 itd. Tak samo zróbcie z monetami. Teraz poukładajcie grosze od najmniejszego do największego. Możecie też dodawać monety np. 5 zł dodać 2 zł, to ile jest? Spróbujcie policzyć na palcach albo w pamięci. Świetnie sobie radziliście z tym na zajęciach. Miłej zabawy!!!
6.Teraz utrwalcie sobie te zabawy w KP4 ( str.47 zad.1)- E.Niewęgłowska