Nasz temat na dziś to: "W stawie-rozwój żaby"
Witajcie, dzisiaj trochę informacji o żabach.
Przed rozpoczęciem dzisiejszej pracy proszę, żebyście obejrzały krótki film edukacyjny o żabach, potem będzie wam łatwiej wykonać kolejne zadanie. https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU
„Żaba” – historyjka obrazkowa z K4.,nr. 8. Zadaniem dziecka jest wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – omówienie etapów rozwoju żaby.
„Bocian i żaby” – zabawa ruchowa. Dziecko jest bocianem. Rodzic-bocian stoi w bezruchu. Dziecko -żabą skacze po całym pokoju. Rodzic porusza się wolno po pokoju podnosząc wysoko kolana chcąc złapać dziecko-żabę. Jeśli dziecko nie zdąży się schować (usiąść na krzesełku) a rodzic je złapie to wtedy następuje zamiana ról i dziecko w zabawie zostaje bocianem.
„Majowa muzyka” – zabawa naśladowcza. Rodzic daje dziecku cztery klocki. Każdy klocek to określony dźwięk:
czerwony – rech, rech;
zielony– kum, kum;
niebieski – kła, kła;
żółty – uch, uch.
Następnie Rodzic prezentuje szeregi różnych kolorów (układa klocki np. zielony, czerwony, niebieski, żółty, zielony, czerwony, niebieski, żółty, itd. Dziecko widząc kolor wydaje umówiony odgłos).
„Która z kolei?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dziewięć dowolnych przedmiotów każdy inny (mogą to być spinacze i klocki, i figury geometryczne) i ustawia je w szeregu. Rodzic zadaje dziecku pytania:
Który przedmiot z kolei jest żółty?;
Który przedmiot z kolei jest zielony?;
Który przedmiot z kolei jest czerwony?;
Jaki kolor ma dziewiąty przedmiot?;
Jaki kolor ma drugi przedmiot?; itp.
„Na wiosennej łące” – zabawa ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje odwzorować jej treść.
Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic, kic. Żabki pływają w jeziorze i kumkają: kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy, klekocząc: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.
Zabawy słownikowe – układanie zdań z podanymi przez Rodzica wyrazami: żaba, kwiaty, mrówki, bocian, kret ważka,motyl, ryby, itp.
Następnie Rodzic prezentuje ilustrację "W stawie" . Zadaniem dziecka jest podanie nazw pokazanych na niej elementów oraz przeprowadzenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów: staw, trzcina, ryby, kaczeńce, kaczki.
Ilustracja przedstawiająca - staw [.docx, 1.22 MB]
„Masażyk” – zabawa relaksacyjna. Dziecko siedzi Rodzic mówi wiersz- masażyk Beaty Gawrońskiej i wykonuje opisane ruchy na plecach swojego dziecka. Po każdej recytacji następuje zmiana, wykonywanych czynności. Rodzic pomaga w recytacji wierszyka
Chodzą dzieci na wycieczki, Przesuwanie całych dłoni z góry na dół.
zakładają sandałeczki, Wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry.
panie za to szpileczki, Uderzanie palcem wskazującym po całych plecach.
a koniki – podkóweczki. Pukanie opuszkami wszystkich pięciu palców jednocześnie
od linii kręgosłupa na zewnątrz.
„Pak mówi…” – zabawa dydaktyczna. Przed dzieckiem leży kartka formatu A4 oraz kolorowe figury geometryczne jednego rodzaju, np. same kwadraty.(z naszych wycinanek, już nimi manipulowaliśmy) Rodzic mówi, w którym miejscu kartki należy położyć figurę. Kto położy dobrze, ten dostaje punkt (liczymy punkty mogą to być klocki które układamy obok dziecka- to motywuje do pracy)
Polecenia:
Połóż kwadrat na górze kartki.
Połóż kwadrat z lewej strony kartki.
Połóż kwadrat w lewym górnym rogu kartki.itp.
Po każdym poleceniu Rodzic sprawdza, czy dziecko dobrze wykonało zadanie. Każdą pomyłkę, jeśli taka ma miejsce, na bieżąco koryguje. Przyznaje punkt za poprawnie wykonane każde zadanie.
Punkty zamieniamy na buziaki - nagrody liczymy głośno razem z dzieckiem używając liczebnika porządkowego.
Jak każdego dnia publikuję piękne prace, które wykonaliście w domu. Ta kolorowa i uśmiechnięta gąsienica należy do Agatki. Brawo Agatko!!!
Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy wykonania pięknych historyjek. Pani Dorota i Asia.
Język angielski
Wprowadzamy słownictwo związane z egzotycznymi zwierzętami:
Tiger(tajger)-tygrys
Elephant(elefant)-słoń
Zebra(zibra)-zebra
Giraffe(dżiraf)-żyrafa
Parrot-papuga
Pokażcie na obrazku i powtarzajcie nazwy razem z dzieckiem:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tygrys_azjatycki#/media/Plik:Royal_Bengal_Tiger-0034.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82o%C5%84_afryka%C5%84ski#/media/Plik:African_Bush_Elephant.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zebra#/media/Plik:Zebras_Rwanda.JPG
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BByrafa#/media/Plik:Giraffe_standing.jpg
Posłuchajcie piosenki pt. „Look around” z Play Box 2 w temacie „Lubię zwierzęta”, poproście dziecko o naśladowanie zwierząt pojawiających się w utworze. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2.
Bye,bye Pani Ola