Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "W stawie-rozwój żaby"

Witajcie, dzisiaj trochę informacji o żabach.

Przed rozpoczęciem dzisiejszej pracy proszę, żebyście obejrzały krótki film edukacyjny o żabach, potem będzie wam łatwiej wykonać kolejne zadanie. https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

„Żaba” – historyjka obrazkowa z K4.,nr. 8. Zadaniem dziecka jest wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – omówienie etapów rozwoju żaby.

„Bocian i żaby” – zabawa ruchowa. Dziecko jest  bocianem.  Rodzic-bocian stoi w bezruchu.  Dziecko -żabą skacze po całym pokoju. Rodzic porusza się wolno po pokoju podnosząc wysoko kolana chcąc złapać dziecko-żabę. Jeśli  dziecko nie zdąży się schować (usiąść na krzesełku) a rodzic je złapie to wtedy następuje zamiana ról i dziecko w  zabawie zostaje bocianem.

„Majowa muzyka” – zabawa naśladowcza. Rodzic daje dziecku cztery klocki. Każdy klocek to określony dźwięk:

czerwony – rech, rech;
zielony– kum, kum;
niebieski – kła, kła;
żółty – uch, uch.

 Następnie Rodzic  prezentuje szeregi różnych kolorów (układa klocki np. zielony, czerwony, niebieski, żółty, zielony, czerwony, niebieski, żółty, itd. Dziecko  widząc kolor wydaje umówiony odgłos).

„Która z kolei?” – zabawa dydaktyczna. Rodzic przygotowuje dziewięć dowolnych przedmiotów każdy inny (mogą to być spinacze i  klocki, i  figury geometryczne) i ustawia je w szeregu. Rodzic zadaje dziecku pytania:

Który przedmiot z kolei jest żółty?;
Który przedmiot  z kolei jest zielony?;
Który przedmiot  z kolei jest czerwony?;
Jaki kolor  ma dziewiąty przedmiot?;
Jaki kolor ma drugi przedmiot?; itp.

 „Na wiosennej łące” – zabawa ruchowa. Rodzic opowiada historię, a dziecko  za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbuje  odwzorować jej treść.

Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące: kic, kic. Żabki  pływają w jeziorze i kumkają: kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy, klekocząc: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.

Zabawy słownikowe – układanie zdań z podanymi przez Rodzica  wyrazami: żaba, kwiaty, mrówki, bocian, kret ważka,motyl, ryby, itp.

Następnie Rodzic  prezentuje ilustrację "W stawie" . Zadaniem dziecka jest podanie nazw pokazanych na niej elementów oraz przeprowadzenie analizy i syntezy sylabowej wyrazów: staw, trzcina, ryby, kaczeńce, kaczki.

Ilustracja przedstawiająca - staw

„Masażyk” – zabawa relaksacyjna. Dziecko siedzi Rodzic mówi wiersz- masażyk Beaty Gawrońskiej i wykonuje opisane ruchy na plecach swojego dziecka. Po każdej recytacji następuje zmiana, wykonywanych czynności. Rodzic pomaga w recytacji wierszyka

Chodzą dzieci na wycieczki,       Przesuwanie całych dłoni z góry na dół.

 zakładają sandałeczki,              Wędrowanie dłońmi złożonymi w pięść z dołu do góry.

panie za to szpileczki,                Uderzanie palcem wskazującym po całych plecach.

a koniki – podkóweczki.             Pukanie opuszkami wszystkich pięciu palców jednocześnie

                                                 od linii kręgosłupa na zewnątrz. 

 „Pak mówi…” – zabawa dydaktyczna. Przed  dzieckiem leży kartka formatu A4 oraz kolorowe figury geometryczne jednego rodzaju, np. same kwadraty.(z naszych wycinanek, już nimi manipulowaliśmy)  Rodzic  mówi, w którym miejscu kartki należy  położyć figurę. Kto położy dobrze, ten dostaje punkt (liczymy punkty mogą to być klocki które układamy obok dziecka- to motywuje do pracy)

Polecenia:
Połóż kwadrat na górze kartki.
Połóż kwadrat z lewej strony kartki.
Połóż kwadrat w lewym górnym rogu kartki.itp.

Po każdym poleceniu Rodzic  sprawdza, czy dziecko  dobrze wykonało zadanie. Każdą pomyłkę, jeśli taka ma miejsce, na bieżąco koryguje. Przyznaje punkt za  poprawnie wykonane każde zadanie.

Punkty zamieniamy na buziaki - nagrody liczymy głośno  razem z dzieckiem używając liczebnika porządkowego.

Jak każdego dnia publikuję piękne prace, które wykonaliście w domu. Ta kolorowa i uśmiechnięta gąsienica należy do Agatki. Brawo Agatko!!!

Pozdrawiamy Was cieplutko i życzymy  wykonania pięknych historyjek. Pani Dorota i Asia.

Język angielski

Wprowadzamy słownictwo związane z egzotycznymi zwierzętami:

Tiger(tajger)-tygrys

Elephant(elefant)-słoń

Zebra(zibra)-zebra

Giraffe(dżiraf)-żyrafa

Parrot-papuga

Pokażcie na obrazku i powtarzajcie nazwy razem z dzieckiem:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Tygrys_azjatycki#/media/Plik:Royal_Bengal_Tiger-0034.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82o%C5%84_afryka%C5%84ski#/media/Plik:African_Bush_Elephant.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Zebra#/media/Plik:Zebras_Rwanda.JPG

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BByrafa#/media/Plik:Giraffe_standing.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ara_(rodzaj)#/media/Plik:Ara_macao_-Puntarenas_Province,_Costa_Rica-8.jpg

Posłuchajcie piosenki pt. „Look around” z Play Box 2 w temacie „Lubię zwierzęta”, poproście dziecko o naśladowanie zwierząt pojawiających się w utworze. Zagrajcie w gry interaktywne z lekcji 1 i 2.

Bye,bye Pani Ola