Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Nasz temat na dziś to: "W ZOO"

Witam Was moi drodzy! Dzisiaj troszeczkę o ZOO

Powitanka. https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

Na początek zajęcia zabieram Was na wycieczkę. Miejsce naszej wycieczki będzie tematem dzisiejszego zajęcia. A więc cała naprzód!
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

– Czyli już wiecie, o czym będziemy rozmawiać?
Myślę, że każdy z Was był kiedyś chociażby w Łodzi  czy w niedalekim Borysewie.

Posłuchajcie wierszyka pt:,, W  ZOO’’ D.Wawiłow

W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą wkoło, byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie, nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi,
boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie
zza zielonej szybki i zębów nie mają,
 i rogów nie mają,
 i tylko tak sobie pływają,
 pływają, pływają, pływają,
 i się uśmiechają…

Dziecko odpowiada na pytania :

– Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
– Co robią poszczególne zwierzęta?
– Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
– W jaki sposób można pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?

Praca z K4.,16- wyróżnianie zbioru pustego (w którym jest zero elementów). Otaczanie pętlami zwierząt, które nie mają nic do jedzenia, oraz psiej miski, która jest pusta. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.

Praca z ZG, 50 – rysowanie lwa po śladzie oraz po linii przerywanej. Ozdabianie obrazka

Teraz trochę gimnastyki: https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

,,Kto mieszka w Zoo’’?- rozwiązywanie zagadek. Rodzic czyta wiersz M. Terlikowskiej. Dzieci dopowiadają rozwiązania.

Płowa grzywa z karku spływa,
dumna mina,
groźna brew!
Jak to zwierzę się nazywa? LEW

Pysznie kroczy,
myśląc o czymś,
jakby miał sto ważnych spraw!
Kto ma ogon w pawie oczy? PAW

Igła w igłę,
szpilka w szpilkę –
co to za kolczasty zwierz?
No, Basieńko, pomyśl chwilkę. JEŻ

Chociaż wielki jest
jak góra –
śmiało możesz podejść doń.
Zgadnij, co to za figura?  SŁOŃ 

,,Przejdź obok lwa” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Dziecko idzie w tempie marszowym. Gdy R. pokaże sylwetę lwa, dziecko ma iść dalej jak najciszej, np. na palcach, czołgając się, w kucki. Jak się zagapi – odpada z zabawy .Następuję zamiana ról.

Na zakończenie proponuję dla chętnych dzieci wykonanie lwa z rolki papieru :

https://www.youtube.com/watch?v=ZpHcxksoUvE

Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy - spokojnego weekendu, do poniedziałku!

Panie Asia i Dorotka

 

Dla Rodzica:
1. Jak ćwiczyć syntezę słuchową:

https://www.youtube.com/watch?v=3najcv954dQ

2. Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”,

dobiegły  końca. W celu przeprowadzenia ewaluacji z realizacji programu,  proszę o wypełnienie ankiety przez  rodzica i testu uzyskanych umiejętności przez dziecko,  oraz przesłanie ich na adres e-mail: dorotagajewiczp4@gmail.com w postaci zdjęć lub plików do dnia 15.06.2020r. Informacje uzyskane na podstawie badania w/w dokumentów posłużą nam jako informacja zwrotna na temat realizacji programu i innowacji w Przedszkolu nr 4.

Ankieta dla rodziców - Uczymy dzieci programować.pdf

Test dla dziecka - Uczymy dzieci programować.pdf

Dziękuję  i pozdrawiam,

Dorota Barańska – Gajewicz