Nasz temat na dziś to: "W ZOO"
Witam Was moi drodzy! Dzisiaj troszeczkę o ZOO
Powitanka. https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4
Na początek zajęcia zabieram Was na wycieczkę. Miejsce naszej wycieczki będzie tematem dzisiejszego zajęcia. A więc cała naprzód!
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
– Czyli już wiecie, o czym będziemy rozmawiać?
Myślę, że każdy z Was był kiedyś chociażby w Łodzi czy w niedalekim Borysewie.
Posłuchajcie wierszyka pt:,, W ZOO’’ D.Wawiłow
W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą wkoło, byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie, nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi,
boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie
zza zielonej szybki i zębów nie mają,
i rogów nie mają,
i tylko tak sobie pływają,
pływają, pływają, pływają,
i się uśmiechają…
Dziecko odpowiada na pytania :
– Jakie zwierzęta są wymienione w wierszu?
– Co robią poszczególne zwierzęta?
– Dlaczego zamyka się zwierzęta w ogrodach zoologicznych?
– W jaki sposób można pomóc zwierzętom w ogrodach zoologicznych?
Praca z K4.,16- wyróżnianie zbioru pustego (w którym jest zero elementów). Otaczanie pętlami zwierząt, które nie mają nic do jedzenia, oraz psiej miski, która jest pusta. Zadanie dodatkowe – ozdabianie cyfry 0, łączenie z zerem tych pętli, w których nie ma żadnych elementów.
Praca z ZG, 50 – rysowanie lwa po śladzie oraz po linii przerywanej. Ozdabianie obrazka
Teraz trochę gimnastyki: https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
,,Kto mieszka w Zoo’’?- rozwiązywanie zagadek. Rodzic czyta wiersz M. Terlikowskiej. Dzieci dopowiadają rozwiązania.
Płowa grzywa z karku spływa,
dumna mina,
groźna brew!
Jak to zwierzę się nazywa? LEW
Pysznie kroczy,
myśląc o czymś,
jakby miał sto ważnych spraw!
Kto ma ogon w pawie oczy? PAW
Igła w igłę,
szpilka w szpilkę –
co to za kolczasty zwierz?
No, Basieńko, pomyśl chwilkę. JEŻ
Chociaż wielki jest
jak góra –
śmiało możesz podejść doń.
Zgadnij, co to za figura? SŁOŃ
,,Przejdź obok lwa” – zabawa orientacyjno - porządkowa. Dziecko idzie w tempie marszowym. Gdy R. pokaże sylwetę lwa, dziecko ma iść dalej jak najciszej, np. na palcach, czołgając się, w kucki. Jak się zagapi – odpada z zabawy .Następuję zamiana ról.
Na zakończenie proponuję dla chętnych dzieci wykonanie lwa z rolki papieru :
https://www.youtube.com/watch?v=ZpHcxksoUvE
Pozdrawiamy Was serdecznie i życzymy - spokojnego weekendu, do poniedziałku!
Panie Asia i Dorotka
Dla Rodzica:
1. Jak ćwiczyć syntezę słuchową:
https://www.youtube.com/watch?v=3najcv954dQ
2. Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”,
dobiegły końca. W celu przeprowadzenia ewaluacji z realizacji programu, proszę o wypełnienie ankiety przez rodzica i testu uzyskanych umiejętności przez dziecko, oraz przesłanie ich na adres e-mail: dorotagajewiczp4@gmail.com w postaci zdjęć lub plików do dnia 15.06.2020r. Informacje uzyskane na podstawie badania w/w dokumentów posłużą nam jako informacja zwrotna na temat realizacji programu i innowacji w Przedszkolu nr 4.
Ankieta dla rodziców - Uczymy dzieci programować.pdf
Test dla dziecka - Uczymy dzieci programować.pdf [.pdf, 2.09 MB]
Dziękuję i pozdrawiam,
Dorota Barańska – Gajewicz