Nasz temat na dziś to: „WEEKEND Z MAMĄ I TATĄ, JESTEM ZA, A CO WY NA TO?”- rodzinne zabawy integracyjne.
1.Posłuchajcie wspólnie wiersza Gellner „ Nasz dom”i powiedzcie, czy jest on podobny do waszego?
Dom, to masz dobry znajomy.
Ma ściany, okna i komin.
W domu mieszkamy my
i nasze śmieszne sny.
Nocami zza wersalki
wyłażą zaspane bajki,
a Ewce spod kocyka
wygląda kawałek wierszyka.
A za mną chodzą piosenki-
O nas, o tacie i mamie.
Takie domowe piosenki,
Które śpiewają się same.
2.Porozmawiajcie o treści wiersza,
-czy mówi on także o waszym domu?,
- jak w nim jest , co jest podobne, a co inne?
- jakie macie upodobania i zainteresowania?
- co lubią, a czego nie poszczególni członkowie rodziny?
- czy i jakie piosenki lubicie razem śpiewać, a może grać ktoś potrafi?
Jeżeli doszliście do wniosku, że macie jakieś wspólne ulubione piosenki, to teraz zróbcie festiwal karaoke.Możecie śpiewać razem , albo solo dla siebie nawzajem .
3.Zabawa „ Łowcy imion”. Szykujemy kółeczka z literami do ułożenia imion członków rodziny .Każde imię w innym kolorze. Dzieci odrysowują i wycinają , w każdym robimy dziurkę, rodzic na każdej pisze albo nakleja literkę. Mieszamy litery , bierzemy sznurki albo wstążeczki i dzieci nawlekają kolejne litery imion. Sznureczków nie sprzątamy , bo jeszcze do nich wrócimy.
4.Zabawa integracyjna „Prawda-fałsz”- Dwie osoby np. mama i dziecko siedzą tyłem do siebie, każde ma w rękach kartki „tak” „ nie”. Osoba trzecia zadaje pytanie dotyczące jednej z osób siedzących np.: Czy mama lubi grać w karty? Itp. Osoby podnoszą właściwą odpowiedź, wygrywa ta, która będzie miała najwięcej trafnych odpowiedzi, po czym zmieniamy uczestników na krzesłach.
5.Zabawa ruchowa „Domowe porządki”- dla 4-osobowej rodziny. Dwie drużyny po 2 zawodników, z których każdy stoi naprzeciwko swojego partnera. Po jednej stronie leżą różne przybory domowe w jednakowej ilości. Zadaniem zawodników jest przenieść je do partnera jak najszybciej, nosząc po jednym. Wygrywa ta drużyna, która „zrobi porządek” jako pierwsza. Zabawę można przeprowadzić w plenerze.
6.Zabawa słowna „ Jaki jest?” z imionami na sznurkach. Bierzemy ułożone imiona. Teraz będziemy układać do każdej litery słowa określające cechy danej osoby np.:
Mama- m-jak mądra, a- jak atrakcyjna, m-jak moja, a –jak artystka itd.
7.Zabawa „Domowa orkiestra”- Każdy bierze albo instrument, albo narzędzia kuchenne, łyżki ,pokrywki, garnki, szklanki napełnione wodą, deski do krojenia itd.
Śpiewamy piosenkę „Jestem muzykantem” z podziałam na role:
R.-Jestem muzykantem- konszabelantem
DZ.-Myśmy muzykanci- konszabelanci
R.- Ja umiem grać
-My umiemy grać
R.- a na czym
DZ.- na pianinie
WSZYSCY- (grają i śpiewają) A pianino ino ino, a pianino ino ino, a pianino ino ino, a pianino gra….. Itd. wszystkie instrumenty.
8.Zabawa „ Skojarzenia rodzinne”- obejrzyjcie wspólnie albumy ze zdjęciami, gdy rodzice byli mali, dziecko, widząc zdjęcie, tworzy opowieść o sytuacji, która mogła się wtedy zdarzyć, rodzic potwierdza lub opowiada właściwą historię.
9.Zabawa plastyczna „ Serce dla rodziców” (a rodzice w tym czasie mogą zrobić dla dzieci) Z masy solnej na podkładzie z tektury. Wycinamy serce, lub kilka-dzieci z tatą. Mama w tym czasie robi masę solną: Po 0,5kg. Mąki i soli, wyrabiamy jak na ciasto, na koniec dodajemy trochę oleju, ew. farbę. Masą wylepiamy kontur serca, ozdabiamy zgromadzonymi wcześniej: koralikami, kamyczkami, cekinkami, piórkami i czym tylko chcecie…. Wręczamy sobie nawzajem, albo mamie w Dniu Matki, który już 26 maja, pod warunkiem, że zrobicie je w tajemnicy z tatą lub rodzeństwem.
Życzę wesołych zabaw w miłej domowej atmosferze oraz przepięknych serc, przepełnionych nie tylko ozdobami ,ale i miłością z serc Waszych. Edyta Ch.
Zabawy z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować”
Witajcie oto propozycje zabaw na kolejny tydzień z realizacji ogólnopolskiego programu „ Uczymy Dzieci Programować” Dla chętnych kolejne zabawy z Koduj z nami#5 na weekend z Panią Anią i Panem Rafałem:
https://www.youtube.com/watch?v=z4Ug4EFt2tk
https://drive.google.com/file/d/1kgk5jm0EcPHZsZNhCOnyJL9FEKhV-3rW/view zadania offline
Dzieci wykonują karty pracy z zeszytu ćwiczeń ze stron: 30 i 31.
Życzę miłej zabawy Pani Dorota