Nasz temat na dziś to: ,, Wesoła nutka”.
1.Zagadki słuchowe ,,Odgłosy natury”.
Rodzicu, poproś dziecko, żeby posłuchało odgłosów i powiedziało co słyszy. Następnie poproś dziecko, by określiło nastrój poszczególnych odgłosów: wesoły, smutny, spokojny, cichy itp.
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8
2.Zagadka wzrokowa ,,Co to jest?”, połączona z przedstawieniem tematu pracy plastycznej.
Rodzicu poproś dziecko, żeby określiło co schowało się pod kartką (rodzic powoli odkrywa fragmentami schowaną tam nutę, dziecko stara się ją rozpoznać - można wykorzystać nutkę ze scenariusza z wtorku).
Rodzic zaprasza dziecko do zrobienia swojej nutki i pokazuje czym może nutkę ozdobić: plasteliną, kredką, farbami, wydzieranką z kolorowego papieru.
3.Ćw. motoryki małej, połączone z zabawą ruchowa ,,Ciało to mój instrument”.
Rodzic pokazuje dziecku różne sposoby wykorzystania własnego ciała jako instrumentu: kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, gwizdanie, uderzanie rękoma o uda, stukanie palcami o podłogę i in. Dziecko powtarza, pokazuje własne pomysły.
4.Praca dzieci.
Przedszkolaku, ozdób nutkę jak najlepiej potrafisz.
Pamiętaj, po pracy umyj rączki!
https://i.pinimg.com/originals/8a/33/b4/8a33b4fe76dee725d238e812f2b73dba.jpg
https://i.pinimg.com/originals/79/80/35/7980353962f61b0a276767862629e36d.jpg
5.Zabawa ilustracyjna do piosenki ,,Muzyczne stop”.
Dziecko może grać sobie na zrobionym instrumencie.
https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI
Życzę miłego dnia. Pani Ania.
J.angielski-utrwalamy słownictwo związane z czynnościami śpiewając piosenkę z poprzednich zajęć „Walking,hop…” Wprowadzamy nazwy:
slow(sloł)-wolno
fast-szybko
Bawimy się z dzieckiem przy zabawie muzycznej, pokazujcie czynności:
https://www.youtube.com/watch?v=sAil_AM_JD8
Bye,bye Pani Kasia
Dziękuję Państwu za przesłanie pięknych prac dzieci. Oto one: