Nasz temat na dziś to: "Wielkanocne zabawy"
Witajcie Kochani !!! Dzisiaj kolejny dzień naszych zabaw, trochę pośpiewacie, nauczycie się wierszyka pt. „Wielkanoc” zrobicie wielkanocną serwetkę i pobawicie się z Rodzicami. Powodzenia .
„Zgadnij, co pokazuję” – zabawa kalambury. Rodzic pokazuje sytuacje /zwierzęta/czynności związane ze świętami wielkanocnymi ( zajączek, kurczaczek, jajko, czynności porządkowe w domu, czynności związane z przygotowaniem potraw świątecznych, robienie zakupów, itp.). Dziecko odgaduje, potem następuje zamiana ról.
Śpiewanie piosenki „ Pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Wielkanoc – uważne słuchanie wiersza D. Gellnerowej
Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają:
– Patrzcie! Tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno-białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!
Rozmowa na temat wiersza. R. pyta:
Kto występował w wierszu?;
Jakie niespodzianki kryły się na wielkanocnym stole?;
Co robił baranek?;
Co robiły baby wielkanocne?.
Nauka wiersza na pamięć. Rodzic mówi po dwa wersy a dziecko po nim powtarza. Dziecko podejmuje próby mówienia wiersza z pamięci po cztery wersy, rodzic pomaga dziecku jeśli zapomni tekst.
Małe – duże jajo kurze – zabawa rytmiczna. Sprawne pokazywanie wymienianych w tekście czynności. Dzieci naśladują ruchy R., dostosowują się do tempa (szybko, wolno).
https://www.youtube.com/watch?v=Q_6etZ1N3O0
Małe – duże „małe” – ręce blisko siebie; „duże” – ręce rozłożone.
jajo kurze, rysowanie w powietrzu obiema rękami jajka; naśladowanie kury
jajo kurze,
jajo kurze.
Duże – małe, „duże” – ręce rozłożone; „małe” – ręce blisko siebie.
ogniotrwałe, Klepanie się po brzuszku.
ogniotrwałe,
bęc. Klaśnięcie w dłonie.
„Szukamy pisanek” – zabawa ciepło- zimno. Dziecko, wychodzi za drzwi/zasłania oczy, Rodzic chowa jajko w dowolne miejsce w pokoju. Zadaniem dziecka jest odnalezienie jajka. Podczas zabawy Rodzic mówi: zimno- jeśli dziecko jest daleko od szukanego przedmiotu; ciepło – jeśli dziecko jest blisko szukanego przedmiotu ( można wprowadzać zamianę ról: rodzic - szuka jajka, dziecko – chowa jajko)
„Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje lub biega w zależności od rytmu wygrywanego przez R. Podczas przerwy w akompaniamencie R. głośno podaje nazwę ustalonego koloru, np. Zielony!, wówczas dziecko odszukuje i pokazuje kolor w pokoju. Jeżeli R. poda nazwę innego koloru, wówczas dziecko staje prosto w bezruchu.
Zabawa jest powtarzana kilka razy.
Wiosenny walczyk -nauka tańca https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI
(można wykonać „partnera/partnerkę do tańca z materiałów jakie Państwo macie w domu; można też wybrać dowolną maskotkę i z nią ponownie wykonać układ taneczny na końcu filmu)
„Wielkanocna serwetka” – wykonanie zadań z Wycinanki - karta 38. Wycięcie serwetki w kształcie jajka, wypchnięcie drobnych elementów i ozdobienie całości w dowolny sposób.
- Wypchniętymi elementami możemy się pobawić z dzieckiem: klasyfikować według kształtu; przeliczać lub układać naprzemiennie mały kwiatek-łezka-mały kwiatek-łezka itd.)
- Z wypchniętych elementów można zrobić kartkę wielkanocną : na połowie kartki A5 w dowolny sposób dziecko tworzy kompozycję. Zdjęcie kartki z życzeniami można przesłać najbliższym.
Trochę wielkanocnych zabaw ruchowych do wykorzystania w wolnym czasiehttps://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/wielkanocne-zabawy-ruchowe.html
Życzę miłej i owocnej pracy. Przesyłam wielkie i cieplutkie uściski. Pani Dorota