Nasz temat na dziś to: "Wiosenna łąka"
1.Zabawa ruchowa " Żabki i Bociany". Dziecko jest żabką a rodzic , albo rodzeństwo bocianem.
Kiedy rodzic czyta tekst o żabkach to dziecko naśladuje czynności żab i ich odgłosy. Gdy rodzic czyta tekst o bocianach , to ta osoba która jest bocianem naśladuje bociana.
Żabka:
Idzie żabka na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek.( żabki skaczą na środek, kumkając)
Skacze żabka- skik, skik, skik ! Nie dorówna żabce nikt ( żabki wykonują długie skoki)
Bocian:
Idzie bocian na spacerek, gdzie słoneczko i wiaterek. ( bociany idą dostojnie, podnosząc wysoko kolana, klekocząc)
Żabki:
Mówi bocian kle, kle, kle! ( żaba klekocze , przedrzeźniając bociana)
Bocian: Wszystkie żabki złapać chcę!( bocian stara się złapać żabkę, która ucieka)
2." Łąka"- zabawa twórcza. Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdanie " Kiedy myślę o łące, widzę.." np. ( zieloną trawę, latające pszczoły). Potem dziecko wypowiada zdanie a, rodzic bądź rodzeństwo kończy.
3.Zapraszam Was do wirtualnego spaceru po łące z opowiadaniem z serii "Wędrówki skrzata Boberka" . Obejrzyjcie proszę opowiadanie i zapamiętajcie jakie zwierzęta i roślinki można spotkać na łące. Miłego oglądania!!!.
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Na pewno podobała Wam się ta kolorowa łąka pełna kolorowych motyli, pszczół i roślin. Spróbujcie powiedzieć rodzicom kogo spotkał Boberek na łące.
4.Zabawa matematyczna " Kolorowe Kredki" utrwalająca przeliczanie do dziesięciu
Przygotuj kolorowe kredki np. czerwone, żółte, niebieskie ułóż je kolorami .Gdy już ułożysz wszystkie kredki. , weź kartkę i każdym kolorem narysuj kółka, z boku zostaw miejsce żebyś mógł policzyć, ile masz kredek w danym kolorze i wpisać cyfrę, np, narysujesz niebieskie kółko, przeliczasz ile jest niebieskich kredek i wpisujesz obok cyfrę, np. masz pięć niebieskich kredek, to obok kółka niebieskiego wpisujesz cyfrę pięć. Milej zabawy!!!. Teraz utrwal sobie jeszcze raz przeliczanie wKP4 ( str.12).
5.Zabawa plastyczna. Zabaw się w artystę i dokończ kolorową ilustrację zgodnie z instrukcją w KP4 ( str. 13).
6.Utrwalamy słownictwo z j.angielskiego śpiewając piosenkę o zajączku wielkanocnym
https://www.youtube.com/watch?v=gPaaDjhVKqk Bye,bye A.Kasierska
Do zobaczenia jutro E.Niewęgłowska